Gå til innhold

Polerings tips?

Ranger emnet

saab9000

Anbefalte innlegg

polerer dere for hånd eller maskin? å bruker der polerings garn eller polerings papir? takker for svar:)

Bruk maskin, og da heldst med hastighets valg, og til og tørke av så er det beste og skaffe seg ett 100% bommuls duk av typen microfiber.

Noe mer du ønsker og vite?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk maskin, og da heldst med hastighets valg, og til og tørke av så er det beste og skaffe seg ett 100% bommuls duk av typen microfiber.

Noe mer du ønsker og vite?

det er sikkert noe mer, men kommer ikke på noe nå! tenkte jeg skulle polere bilen til brodern skjønneru, det er en audi 80 cab, men jeg trur ikke jeg tør å bruke maskin, for vis det spruter på taket så er vel ikke det det beste!?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikkert noe mer, men kommer ikke på noe nå! tenkte jeg skulle polere bilen til brodern skjønneru, det er en audi 80 cab, men jeg trur ikke jeg tør å bruke maskin, for vis det spruter på taket så er vel ikke det det beste!?

En passelig doserings stripe langs polering skiven så smører du det ut over f.eks. en skjerm uten maskinen på, og derretter kjører du lett over med maskinen på den laveste farten for og få det gjevnt utover, så kan du speede maskinen opp på f.eks.3-3500rpm og gå fint over, og husk, lat maskinen vandre fram og tilbake på skjermen uten att du stopper helt opp, hvis du stopper opp over lang tid så kan dette brenne lakken.

Har du snøring på hva produkter og polerings skiver du trenger til de rette jobbene og kansje?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polerer dere for hånd eller maskin? å bruker der polerings garn eller polerings papir? takker for svar:)

polerer alltid for hånd. det er vel fordi jeg er konservativ og tror at maskin kan ødelegge lakken ellerno sånt.. Har forresten aldri polert bilen min med slipemidler.. kun lagt på voks:)

normal_siste%20bilder%20av%20saab%20002%20(Small).jpg

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polerer alltid for hånd. det er vel fordi jeg er konservativ og tror at maskin kan ødelegge lakken ellerno sånt.. Har forresten aldri polert bilen min med slipemidler.. kun lagt på voks:)

normal_siste%20bilder%20av%20saab%20002%20(Small).jpg

mvh oddi

Hehe, tror du maskin kan ødelegge lakken? Maskinpolering er jo egentlig den eneste beste måten og få vekk tunge riper og oksidering, en bil som har dårlig "grunnlakk" (masse riper og oksidering) blir aldri ett bra resultat med kun voks oppå. Men dette varierer fra bil til bil da, asså lakkmessig..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker duk og AutoGlym =)

Autoglym er greit merke det, men også dyrt iforrhold til finish, skal man først bruke 150kr på voks, så kjøp voks fra Meguiars. Mye bedre og legge på og tørke av, samt resultatet blir nydelig.

Jobber hos en bilklargjørings salong hvor vi bruker for det meste kun meguiars midler og polerings skiver, meguiars er sakt og være det mest populære og beste solgte bilpleie merket i statene..

Bilder av ett av mangen meguiars bilpleie salonger i værden.

1482Old_New_Vollk_Beetle.jpg

1482WACLG-06.jpg

81ww15-06.JPG

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerer for hånd og bruker polergarn. Første gangen bilen min ble polert i fjor og synes resultatet ble ok. Bruker Turtle Wax sine poleringsmidler, noen som har noen kommentarer til dette merket? Har lyst til å prøve Auto Glym eller Meguairs til våren igjen nå! :P

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror du maskin kan ødelegge lakken? Maskinpolering er jo egentlig den eneste beste måten og få vekk tunge riper og oksidering, en bil som har dårlig "grunnlakk" (masse riper og oksidering) blir aldri ett bra resultat med kun voks oppå. Men dette varierer fra bil til bil da, asså lakkmessig..

jeg har heldigvis ikke så mange riper, og de er ihvertfall ikke dype, siden jeg lakkerte bilen i 2003, så polermaskin blir fort litt over the top for min del syns jeg:) Forresten så er det vel Sonax sin voks som har fått best testresultater i bilsport de siste årene? Er visst litt tung å jobbe med, men den holder lengst og ser best ut visstnok.. jeg har selv aldri prøvd den.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerer for hånd og bruker polergarn. Første gangen bilen min ble polert i fjor og synes resultatet ble ok. Bruker Turtle Wax sine poleringsmidler, noen som har noen kommentarer til dette merket? Har lyst til å prøve Auto Glym eller Meguairs til våren igjen nå! :P

Jeg har hørt at TurtleWax ikke akkurat er snill mot lakken..

Jeg og brorn min bruker AutoGlym dvs jeg stjeler av han aneglsmili

Pappa bruker Meguairs, begge er bra =)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..Akkurat det har je hørt i ettertid også..Har ikke noe erfaring på polering så må nesten høre på hva folk syns om Turtle Wax..Den blir skiftet ut til våren hvis ingen andre har noe bra å si om den..;)

Hvordan er Autoglym i forhold til Meguairs når det gjelder påføring og ta av igjen..Tunge vokser begge disse?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurtleWax ga iallfall fin fargeforskjell på Charaden.. Ble grei den originallakken.. Eller, er vel omlakkert noen steder, så det er uansett ujevnt. Bruker alltid Turtle Wax på Yaris Versoen. Skal prøve ut Meguairs når snøen letter og temperaturen kryper oppover. På kundebiler går det i litt forskjellig. Bruker AutoGlym uten problemer, men er vanskelig å jobbe med til tider. Turtle Wax er uhyre enkel å jobbe med, men gir også ikke den beste finishen. Det synes jo ikke på lang avstand, men når du kommer inn på er det jo kanskje ikke best. Som sagt, saster på å bruke Meguairs til våren...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om polering. er det noken som har tatt seg råd til å prøve swissol?

Ser at voksen startar med prisar frå 599kr til 3759 per boks.

Kor store er desse boksane?

Sjølv har eg tidligare brukt DimondGlaze og Autoglym.

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider