clone baby Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 jeg har heldigvis ikke så mange riper, og de er ihvertfall ikke dype, siden jeg lakkerte bilen i 2003, så polermaskin blir fort litt over the top for min del syns jeg:) Forresten så er det vel Sonax sin voks som har fått best testresultater i bilsport de siste årene? Er visst litt tung å jobbe med, men den holder lengst og ser best ut visstnok.. jeg har selv aldri prøvd den. mvh oddi Hehe, da så :) sonax er faktisk ganske bra men ikke så kjent bland folket i norge, selges på div statoil bensinstasjoner samt clahsolson, absolutt vært pengene. Det att en voks er tung og jobbe med har egentlig ganske mye og si hvor ru lakken er, er lakken glatt og fin så er voksen lettere og både påføre og tørke av. Biltema sine bilpleie produkter må man holde seg langt unna, plastikk og gommi glans fader fekk i sterk stol og høy varme, samt poleringen og voksen gir ikke noen gode resultater. Det med og få lakken glatt som glass for og få voks og annet til og være griselett og ta på samt ta av, så vil jeg anbefale på mitt sterkeste Meguiars Quik Clay Detailing System. Den består av en leirklump eller modelekitt og en flaske med flytene voks. Det føste du gjør er og f.eks. spraye 1/3del av panseret og så går du over den modelekitten som om det skulle vært en svamp, og når du har fått jobbet litt med leiren så vil den bli brun, da har all dritten som du ikke viste du hadde i lakken ende opp i læiren og etterlate en glass glatt overflate på lakken, men husk, ikke kna deigen på lakk overflaten uten att området er funktet med den sprayflasken du fikk med i pakken. Driten som ligger i leire klumpen får du til og forsvinne ved og kna deigen godt til den blir hvit igjen... Usikker på pris, men vil tippe rundt en 150kr. hehe..Akkurat det har je hørt i ettertid også..Har ikke noe erfaring på polering så må nesten høre på hva folk syns om Turtle Wax..Den blir skiftet ut til våren hvis ingen andre har noe bra å si om den..;) Hvordan er Autoglym i forhold til Meguairs når det gjelder påføring og ta av igjen..Tunge vokser begge disse? Turtle Wax er helt greit det, men syntes den gir skuffende resultater, samt ikke så lett og arbeide med. Turtle Wax har ett produkt som heter Turtle Wax Colour Magic + Plus som består av en flaske med farget voks, så om du har svart bil så velger du svart voks, samt så følger det med en svartfarge stift som du skal gnikke inn i dype riper osv. Dette produktet må dere ikke finne på og kjøpe, nå som det finnes utallige svart farger og finne på bilene her i værden, så denne farge voksen blir helt feil og bruke. Men ellers så er det trygt og kjøpe andre Turtle Wax produkter, men stol på meg, etter dere har prøvd Meguiars, så er det kun det som gjelder :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 men stol på meg, etter dere har prøvd Meguiars, så er det kun det som gjelder :) Det er jeg helt enig i :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 bruker sonax sin flytende voks jeg. Er fornøyd med både resultat, og hvordan den er å jobbe med. Hvordan er det å kombinere 2 ulike merker, f.eks onax voks, og meguiars quik clay? måtte bare spørre.;) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 bruker sonax sin flytende voks jeg. Er fornøyd med både resultat, og hvordan den er å jobbe med. Hvordan er det å kombinere 2 ulike merker, f.eks onax voks, og meguiars quik clay? måtte bare spørre.;) Asså meguiars quik clay brukes for og fjerne og rengjøre lakkens overflate på en effektiv måte, slik som lakkstøv, kraftig inngrodd drit og annen forrurensing, men fjerner desverre ikke riper. Jeg bruker meguiars quik clay til en akutt hjelp for og fjerne drit osv etter vask. Men skal du ha en bra "grunn-basis" før du vokser bilen så er meguiars quik clay perfekt om du ikke har polerings maskin til og rubbe med. Bruker du meguiars quik clay først, så får du en glass glatt og klar overflate som gjør voks jobben enklere både og påføre og fjerne. Husk att det er lakkens "grunn-basis" (finish) som avgjør hvordan ferdig resultatet blir. En bra lakk-grunnbasis fordyper glansen betraktlig enn en dårlig og ru lakk-grunnbasis :) Mao. det går fint og bruke meguiars quik clay for og fjerne driten for og så etterpå påføre voks fra sonax ;) Ps. Meguiars quik clay virker med det første urealistisk og lite effektivt produkt, men når man har prøvd den så blir man ganske overasket over dens fantastiske effekt :pray Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Bruker KUN Cartec og maskin på min lakk. Polerte for hånd engang, da ble det riper.... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg