Gå til innhold

Vår egen "S90r" her på forumet driver med Supra motor i 960!!(?)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sleng ut non flere bilder av div da... Hadde vært litt gromt, å sett på interiøret i den 960'n og diverse detaljer. Intercooler ++

Lurer på når en eller annen kommer til å montere hvitblokk i en 240/740/940 jeg. Er ikke mange som har t5® motor i de bilene der. Har sett 242 med supra-motor og v8'er +++ men sjelden å se en 740 eller 940 med andre motorer enn de originale.

DaButcher har da hvitmotor i 242, og langt ifra den eneste.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel ganske saa fett prosjekt dette, vurderte BMW 3.5 liter til min 240 en stund. altid morro med no unikt, lurer paa om en faar nedi en 6.2 Diesel i 240... hmmm.....

6.2D i en goførti???? du er gal mann!

motoren veier jo 443 kg (ihvertfall den jeg hadde i suburban), og det er uten olje, manifoiler, dynamo, servopumpe og lignende...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... 6.2D... det er jaggu et orginalt prosjekt! tror ikke det er noen som har gjort det før.

Men drit fett prosjekt s90r!!! stå på. kult å følge med på litt uvanlige prosjekter!!

bilder og film!!!

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng ut non flere bilder av div da... Hadde vært litt gromt, å sett på interiøret i den 960'n og diverse detaljer. Intercooler ++

Lurer på når en eller annen kommer til å montere hvitblokk i en 240/740/940 jeg. Er ikke mange som har t5® motor i de bilene der. Har sett 242 med supra-motor og v8'er +++ men sjelden å se en 740 eller 940 med andre motorer enn de originale.

sorry for OT men:

Å bygge hvitmotor i 2-7-9 serie er jo noe svenskene gjør daglig....ruller mange rundt med vasse femmere der. Er vel en del 940 èr som har femmere i Norge også.....min f.eks :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel heller nok en tråd som volvo folket ødela med masse usakelige utsagt!! dere graver deres egen grav... stå på

synd den tråden blei borte, for prosjektet er rått... virkelig noen som har skjønt det... for min del så er råeste volvoen så langt her i landet en vis blå 242 med audi femmer ;) men får du den til å funke med supra maskin skal jeg bøye meg på mine knær ;)

eh? den blåe 240'er med audi femmer er langt fra den råeste i norge.

for all del, det er en grombil det også, men du har flere 240'er med 600+ hk i rødblokk, 350 tpi motorer som er trimmet, etc. etc.

ikek for å slenge dritt om audimotor i volvo altså, men å si at det er den råeste 240'en, blir litt vel feil.

forøvrig er ikke bare "råhet" effekt heller, selv om mange volvoer overgår den audi'en i effekt, men.. ja.. en del på forumet også, har jo gjort mye karrosseriarbeid. bla.a. han bruningen som han kaller seg..

det han gjør, det er noe av det råeste..

men, andre har gjort det før også :P men, ja.. du skal ha skillz for å gjøre slikt som bruningen gjør.. litt mer enn plug and play.

anyhow.. s90r: lykke til med prosjektet! du lager vel custom toppdeksel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for OT men:

Å bygge hvitmotor i 2-7-9 serie er jo noe svenskene gjør daglig....ruller mange rundt med vasse femmere der. Er vel en del 940 èr som har femmere i Norge også.....min f.eks :cocain:

Hvorfor har er det så sjelden jeg ser noe av disse. Tenker på T5 jeg nå... -Ser dabutcher++ men jeg tenkte på femmer'n med turbo. Gi meg noen linker til sånne prosjekter, gjerne svenske på en PM da, så hadde jeg blitt glad :) Nok OT fra meg her nå.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har er det så sjelden jeg ser noe av disse. Tenker på T5 jeg nå... -Ser dabutcher++ men jeg tenkte på femmer'n med turbo. Gi meg noen linker til sånne prosjekter, gjerne svenske på en PM da, så hadde jeg blitt glad :) Nok OT fra meg her nå.

Mange 2-7-9 serie med femmer på TPC forumet. Se i bildetråden eller prosjekttråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en rundt Bergen som jeg og en kamerat bygde:

636007-bilde1-v901sladdet.jpg636007-bilde5-img_0494.jpg

5r med Autronic og masse stasj;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider