Katarn Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Noen som har forslag til ett greit bilstereo oppsett til ca.5000? Kan overstige litt, men innenfor rimelighetens grenser. Takker for alle svar! Katarn Edit: Bør kanskje føye til at det skal være ganske basic, altså ikke ute etter det beste (som da igjen kanskje synes på prisforslaget), og det skal sitte i en BMW 316i. Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Noen som har forslag til ett greit bilstereo oppsett til ca.5000? Kan overstige litt, men innenfor rimelighetens grenser. Takker for alle svar! Katarn hva ønsker du det skal inneholde da? 6x9" basser forsterker cd spiller? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Det kommer helt ann på prisen. Så mye som mulig til minst mulig pris. Om det er noen gode 6x9" høytalere + en grei forsterker så skulle det holde i første omgang. Men kom gjerne med forslag til bass og. Lønningene kommer etterhvert ;) Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Hva tror du om et slikt sett: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1532 Også en slik mp3 spiller: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1469 Også da ca 500,- i kabler og stash. Monterte det settet over nylig i en bil til en kompis og var faktisk overrraskende god futt idet etter det var spilt inn! Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Det så ut som ett veldig godt forslag. Fint at du har positive erfaringer med det og :) Hjelper selv en venn med hva han skal velge, så jeg får høre med han hva han synes om det. (Han har mindre peiling enn meg bare så det er sagt) Katarn Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hvorfor ha høyttalere bak, når du sitter foran og hører på musikken? - Forslag til spiller: link. - Forslag til høyttalere: link. Også kan du bygge ut mer etterhvert som lommeboka tillater det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hvorfor ha høyttalere bak, når du sitter foran og hører på musikken? Også kan du bygge ut mer etterhvert som lommeboka tillater det. Det var 2 gode og viktige poeng. Også dagens viktigeste spørsmål: Ehem.. Skal den høytaleren i døra? :P Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Det var 2 gode og viktige poeng. Også dagens viktigeste spørsmål: Ehem.. Skal den høytaleren i døra? :P Den største høytaleren skal i eks. døra også ska den lille diskanten plaseres slik at du får best lyd eks. på toppen av dashen ved A-stolpe. Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Også dagens viktigeste spørsmål: Ehem.. Skal den høytaleren i døra? :P Som han over her sier, den skal i døra ja. :) Så plasserer du den lille høyttaleren på dashbordet eller i A-stolpen på bilen. Selv syns jeg det er lurere å kjøpe dyrere og litt bedre utstyr helt fra begynnelsen av, også utvide anlegget med basskasse og forsterkere etterhvert som du får råd. Offtopic: Da jeg kjøpte mitt første anlegg tenkte jeg i de samme baner som deg: "Jeg har x-antall kroner. Jeg skal ha anlegg i bilen, og disse penga skal dekke ALT jeg trenger. Og jeg skal ha ALT sammen NÅ." Som sagt så gjort...da satt jeg der med en billig JVC spiller, fire Sony X-plod høyttalere, en Boss effektforsterker og en Boss basskasse. Så gikk det noen år og jeg fikk mer og mer voksen musikksmak. Da fant jeg ut at "det her låter jo ræva. Hvorfor kjøpte jeg så mye dritt?" Så da endte det opp med at jeg bytta ut alt jeg hadde. Og alle penga jeg hadde brukt på det opprinnelige anlegget var jo mer eller mindre tapt. Hadde jeg vært i stand til å tenke litt mer langsiktig til å begynne med kunne jeg kanskje brukt de penga jeg kasta bort på den flotte JVC/Sony/Boss-miksen min på noe annet fint i stedet. Var bare et lite tips. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Godt poeng Tommy Erwin. Legg heller de pengene dine i et godt frontsett og forsterker til dette. I ettertid kan du mate på med subwoofer og forsterker ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Vi har noen pakketilbud, ta en kikk http://www.lydibil.no Ellers mail meg så kan jeg gi deg tilbud . audioteam@tele2.no Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Takker for alle svar så langt :) Og jeg er enig med dere at det kan være lurt å tenke langsiktig. Men da var det som sagt om å gjøre å finne en god forsterker og ett bra frontsett?! Katarn Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin H Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 http://www.abeezer.com/shop2/index.php?act=viewProd&productId=35 Jeg ville gått for den pakken der, utmerket lyd til en billig penge, mener dette skal komme på godt over 5000 egentlig. Så får du jo råd til en ok spiller hvis du ikke har det, eller et frontsett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 http://www.abeezer.com/shop2/index.php?act=viewProd&productId=35 Jeg ville gått for den pakken der, utmerket lyd til en billig penge, mener dette skal komme på godt over 5000 egentlig. Så får du jo råd til en ok spiller hvis du ikke har det, eller et frontsett. Da har du jo fortsatt bare høytalere bak... Her er mitt forslag: Fronthøytalere: Focal 165A1 (vet ikke hvilken størrelse som passer orginalt, kan hende at 130A1 er det som går i døra di) Forsterker: Helix Dark Blue 4 Cd spiller: Pioneer DEH-1820R Subwoofer: Focal 30A1 +diverse kabler og annet koblingsmateriell Begynn med cdspiller, frontsett og forsterker så kjøper du subben ved neste lønning. Spør du pent hos Audioteam får du sikkert et skikkelig tilbud. Lykke til !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hva har du egentlig i bilen fra før? Og hvilken årsmodell er 316i'en din? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg