Gå til innhold

Grei førstegangs bilstereo til ca.5000

Ranger emnet

Katarn

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til ett greit bilstereo oppsett til ca.5000? Kan overstige litt, men innenfor rimelighetens grenser.

Takker for alle svar!

Katarn

Edit: Bør kanskje føye til at det skal være ganske basic, altså ikke ute etter det beste (som da igjen kanskje synes på prisforslaget), og det skal sitte i en BMW 316i.

SAAB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til ett greit bilstereo oppsett til ca.5000? Kan overstige litt, men innenfor rimelighetens grenser.

Takker for alle svar!

Katarn

hva ønsker du det skal inneholde da? 6x9" basser forsterker cd spiller?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du om et slikt sett:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1532

Også en slik mp3 spiller:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1469

Også da ca 500,- i kabler og stash.

Monterte det settet over nylig i en bil til en kompis og var faktisk overrraskende god futt idet etter det var spilt inn!

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 2 gode og viktige poeng.

Også dagens viktigeste spørsmål: Ehem.. Skal den høytaleren i døra? :P

Den største høytaleren skal i eks. døra også ska den lille diskanten plaseres slik at du får best lyd eks. på toppen av dashen ved A-stolpe.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også dagens viktigeste spørsmål: Ehem.. Skal den høytaleren i døra? :P

Som han over her sier, den skal i døra ja. :) Så plasserer du den lille høyttaleren på dashbordet eller i A-stolpen på bilen. Selv syns jeg det er lurere å kjøpe dyrere og litt bedre utstyr helt fra begynnelsen av, også utvide anlegget med basskasse og forsterkere etterhvert som du får råd.

Offtopic:

Da jeg kjøpte mitt første anlegg tenkte jeg i de samme baner som deg: "Jeg har x-antall kroner. Jeg skal ha anlegg i bilen, og disse penga skal dekke ALT jeg trenger. Og jeg skal ha ALT sammen NÅ."

Som sagt så gjort...da satt jeg der med en billig JVC spiller, fire Sony X-plod høyttalere, en Boss effektforsterker og en Boss basskasse. Så gikk det noen år og jeg fikk mer og mer voksen musikksmak. Da fant jeg ut at "det her låter jo ræva. Hvorfor kjøpte jeg så mye dritt?" Så da endte det opp med at jeg bytta ut alt jeg hadde. Og alle penga jeg hadde brukt på det opprinnelige anlegget var jo mer eller mindre tapt.

Hadde jeg vært i stand til å tenke litt mer langsiktig til å begynne med kunne jeg kanskje brukt de penga jeg kasta bort på den flotte JVC/Sony/Boss-miksen min på noe annet fint i stedet.

Var bare et lite tips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.abeezer.com/shop2/index.php?act=viewProd&productId=35

Jeg ville gått for den pakken der, utmerket lyd til en billig penge, mener dette skal komme på godt over 5000 egentlig. Så får du jo råd til en ok spiller hvis du ikke har det, eller et frontsett.

Da har du jo fortsatt bare høytalere bak...

Her er mitt forslag:

Fronthøytalere: Focal 165A1 (vet ikke hvilken størrelse som passer orginalt, kan hende at 130A1 er det som går i døra di)

Forsterker: Helix Dark Blue 4

Cd spiller: Pioneer DEH-1820R

Subwoofer: Focal 30A1

+diverse kabler og annet koblingsmateriell

Begynn med cdspiller, frontsett og forsterker så kjøper du subben ved neste lønning. Spør du pent hos Audioteam får du sikkert et skikkelig tilbud.

Lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider