Gå til innhold

Airbag lampe !!

Ranger emnet

-Andreas-

Anbefalte innlegg

Hei !!

Lurer på om det er noen som har peiling på hva årsaken til airbag lampa plutselig begynnte å lyse.

Hadde en passasjer på som tok av seg bilbeltet gikk ut og lukket døra, da tente airbag lampa seg, vet ikke om det hadde med belet eller døra å gjøre.

Noen som har samme problem ???

Bilen er forresten en e39 98mod

Litt offtopic men lurer også på hva den lille plastlappen med pil på, som hennger oppi hanskerommet er til ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

Lurer på om det er noen som har peiling på hva årsaken til airbag lampa plutselig begynnte å lyse.

Hadde en passasjer på som tok av seg bilbeltet gikk ut og lukket døra, da tente airbag lampa seg, vet ikke om det hadde med belet eller døra å gjøre.

Noen som har samme problem ???

Bilen er forresten en e39 98mod

Litt offtopic men lurer også på hva den lille plastlappen med pil på, som hennger oppi hanskerommet er til ??

Hei.

Det med airbag lampa har jeg opplevd selv, på en E39 1998. Var ingen ting som var feil da, var bare føleren som lå under førersete som gjorde utslaget, fikk det nullstilt men kom tilbake. Mener de sa de var plaget med at lampa tente seg.

Skal jeg ikke si sikkert at det er det som har skjedd her men..

Lykke Til.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ofte er feilen, er at det er brudd i kontaktstykket under ett av setene. Det som da må gjøres er å enten skifte kontaktstykket, eller finne ledningen med brudd i og lodde dem sammen i stede for kontaktstykket. Uansett så må du inn på verksted og få slettet feilminnet. Det er ett kjent problem, så de vet nok hva det er hvis du går på ett bmw verksted

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, oftes sittesensor i passasjersete som er feil med. (den som "føler" om det sitter noen der under kjøring). kan jo være mange ting ellers. lyste i airbag lampen min da jeg kjøpte min 325i og da koblet jeg den til diagnoseutstyr på jobben og den sa det var feil med kretsen til høyre kræsj-sensor, da så jeg att forrige eier har klipt av samtlige ledninger til sensoren...??? morn morn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider