Gå til innhold

Din beste bilopplevelse.

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Vil høre om den beste opplevelsen,du har hatt med eller i bil.

Jeg har 2 jeg husker spesiellt godt.

1.Det var da en kamerat av meg kjøpte seg en BMW M3 E36.

Svinkjøring med en bilen,det var helt knall,husker det som det var i går.

Burna på turtallsperra i 1.2.3. og holdt full fjøl til langt over 200km/h.

Grøsser nedover ryggen når jeg tenker på det,det var en nærmest religiøs følelse inni bilen,da kjente jeg på hvor godt jeg hadde det.

2.Den andre var når jeg og en kamerat var ute å kjørte midt på sommeranatta.

Vi kjørte en kammerat til en plass han skulle.

Det var mye svinger på vegen og litt dårlig vei.

Opppi her er det sol 23timer i døgnet om sommeren,så det var lyst.

Dette skjedde i 4 tiden på natta.

Da vi skulle hjem kjørte jeg alt jeg var kar om,holdt fullt på 245`n,og kjørte allt det bilen bare greide,med musikken på fullt.

Det var en kjempefin tur,jeg og kammraten min satt bare å lo hele vegen og koste oss skikkelig.

"idiotkjøring" om natta gir helt utrolig kick.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beste bilopplevelse... hmmm...

Må vel nesten være til rudskogen søndag i september i fjor - meg og tre andre biler (kamerater) med mye leking og fart og moro...

Har vel egentlig ikke noen favoritter... Går ofte for, aldri noe som skiler seg veldig ut...

Har jo sått midt på E6 i oslo sentrum (ved siden av midtskilet) og røyket midt på dagen på en søndag da... I svingen...

Lekt med RS4 - tapt mot merce på vei til lillehammer - lekt meg på E6 oppover til vinstra med stor fart og mye adrenalin - lekt meg fra oslo til voss her også med mye fart, adrenalin og morsomme forbikjøringer - lekt med annen golf nedover mot svinnesund i 160 på en onsdagskveld....

Ingen favortitter enda egentlig...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å huske, men her er to.

Første(eller var det andre) snøen, var hos en kamerat og familien var på ferie så jeg lånte mors rav4. Var kanskje 10cm snø på veien og det lava ned. Sladda hele veien hjem, og på veien stakk jeg innom liertoppen og sladda der. Rundt og rundt handlevognhuset :D Helt utrolig hvor morsomt det er med 170hk og 4x4 på snø :w00t

Andre er turen til, på og fra rudskogen i september. 3 fulle biler oppover. Helt magisk!

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

År 2000; første snøen er falt og jeg kjører foresattes Mazda 929 med noen få uker gammel førerkort. Ett kakk på gasspedalen i en sving på et øde industriområde med resultanten lang sladd bringer frem oppdagelsen av FR-biler er overlegne alt annet. På et tidligere tidspunkt ble det slått fast at brekking med FWD var morsomt, men sladding i en FR-bil fikk førstnevnte til å bare virke teit i forhold.

2.

Sommeren 2002 var da jeg for første gang ble bileier; etter å ha siklet på Morten sin hvite, senka 1987 Honda Accord 2.0i EX måneder i forveien er den endelig min. Var ute og rånet hele natta med gode kompiser og god musikk og dette er noe jeg husker svært godt. Er noe totalt spesielt med den første kvelden man kjører sin første bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå eg lærekjørte med med pappa i en transit. So sa eg hadde eg hadde lyst å grisekjøre litt med denn siden det var bakhjulstrekk på denn. Så sa pappa: "Kjør opp på idrettsplassen då, so kan du få lov til å grisekjøre litt" :D Hehe

Lærekjører vanligvis Primera, så det var litt spesielt da :)

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange bilopplevelse,men en av de var vel 2 uker etter at vi hadde kjøpt alfaen,jeg fikk prøvekjøre en rundt rundt en fotballbane.Skulle skifte gir og da måtte jeg gi på litt,full gass opp til 6500 omdreininger og rask clutshing etterfulgt av rask giring.Og det værste av alt,var enda snø så man mista jo grepete på begge forhjula i det jeg girte.For en 13åring var det virkelig morro,jeg følte meg som kongen på haugen! :P

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg synes du kjørte helt greit. Så om du ikke har noen innvendinger mot det, så får jeg gratulere med lappen."

Og når en kompis av meg fikk lappen i april/mai. Vi gjorde ikke annet enn å kjøre. Det var sol, det var sommer og varmt. Vi kjørte rundt med høy musikk og kosa oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 2 opplevelser som det går ann å skrive om.

1: Når jeg testa toppfarten på en s4 til en kamerat. Var skikkelig kick og passere 250km/t. Dette skjedde jo selvsagt på E6, og det var på natta så det var ikke noe trafikk. Utenom en bil som kom litt brått på etter at tofelten slutta, så da fikk bremsene testa seg litt også :biker

2: Var når jeg var så heldig å få sitte på med Supra'n til Pedern på Rudskogen på det siste Gatebiltreffet. 900hk og 1000nm (eller å mye det var) gjør sitt med ansiktsformen. Kjentes ut som om leppene mine var i bakruta:tannløs Sinnsykt moro å kjenne draget igjennom breisladdsvingen med full sladd. Og for å ikke glemme langstrekka. Var helt sinnsykt å mye det dro selv om det spant mye av tiden:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har "to" eg og.

eg og ein kompis på ferie i sverige. kjørte veldig friskt på veien fra strømstad til ørebro om kvelden. ein norsk regga nissan primera tok oss igjen, kjørte forbi og eg hang meg på han. fulgte an halvveis til ørebro da han ikkje klarte meir.

på vei heim igjen så tok eg igjen to biler. ein mazda 323 litt eldre type og ein alfa romeo av litt eldre type. det blei veldig frisk kjøring men mazdaen måtte nok gje seg da det begynnte å ryka fra motorrommet;) veldig fine sommerminner fra den sommaren fra svenske "skogsveier"

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider