Gå til innhold

Din beste bilopplevelse.

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Har ikke lappen enda men har jammen opplevd endel "autofile-øyeblikk"

- Da jeg vant 200-klassen på VROM-treffet da jeg var 16 år. (største treffet for originale volvoer)

- Da jeg henta bilen fra karosseriverkstedet. Nydelig! 100% strøkent og glinsende lakk. Samt første kjøreturen med egenrestaurert bil!

-6 timer sammenhengende grisekjøring da jeg øvekjørte med fattern fra Oslo til Odda over haukeli. Var ingen sinnsyke hastigheter men 140+ var mer enn nok for en 16-åring! Turbobil er gøy!

More to come!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min beste bilopplevelse var i dag!

Da sensoren sa "Til tross for at du bytta felt 3 ganger i den siste rundkjøringa (På godt norsk: Kutte en rundkjøring så mye en rundkjøring KAN kuttes), så blir det førerkort på deg. Resten var bra!"

:D :D :D :D

No more øvelseskjører!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sensoren sa "Til tross for at du bytta felt 3 ganger i den siste rundkjøringa (På godt norsk: Kutte en rundkjøring så mye en rundkjøring KAN kuttes), så blir det førerkort på deg. Resten var bra!"

No more øvelseskjører!

Gratulerer:) På tide å fjerne L'en i avataren nå da

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. beste bilopplevelse:

nr en må vel være når jeg satt på med Øystein Fredriksens 800 hesters corvette prototype:

corvettereff_15.jpg

han påstod da at den skulle holde rundt 1000 gamp. men motorn røk på autobahn noen måneder etterpå. Vi hadde jobbet på bilen hele natta og skulle ha den til et show i østfoldhallen. Planen var egentlig å kjøre den på henger, men hengern passa ikke på festet!:D:D:D:D hehe.. så det ble kjøretur fra ås til fredrikstad i et "passende" tempo!

jeg kan også nevne absolutt alle gangene jeg setter meg i Transamen, fyrer på med queen eller abba på stereon (ja, jeg har merkelig musikksmak!) på en solskinnsdag for deretter å kjøre ut til Tyrigrava på treff! ingenting slår det!:D

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No more øvelseskjører!

Grattis!! :)

Min beste bilopplevelse var vel kjøretur fra Oslo til Spania og tilbake, med Toyotaen. Sommeren 2001.

Eller fra Oslo til John'O'Groats, nordligste punktet i Skottland. Sommeren 2003. Etter en del kjøring fant vi ut at John'O'Groats ikke var lengre nord enn Oslo. Det er jo ikke Sør-Afrika heller, for den saks skyld, men ironien i det var jo at vi kjørte så langt nord vi kunne komme, og de fleste Briter vi snakket med hadde aldri vært "så langt nord".

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Laaars, ny avatar? :P

Kom på noen til også..

Glemmer aldri dagen da fattern kjøpte sin første Audi, var en 100 2,3 med femmer...hau hau hau..han kom igjen 2 på natta..gjett hvem som stod på gårdsplassen og venta?! happyhappy også den lyden da gett, savner den skikkelig nå, er litt kjedelig med firer og 1,8 liter ja!

Den andre var når onkelen min sku hente nybilen sin, var på vei til ferie. Dette var en 91 Golf VR6..sølvgrå med grøftelykter..den så skikkelig sint ut..men dæven å den bilen gikk originalt..er det verste je har kjent..(5-6 år siden) også lyden da mann! frysninger er ordet..

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste opplevelse var da jeg og to kompiser holdt følge med en SLR i en golf 1,8 på vinterføre på vinstra. Bare synet av at SLR ga full gass på E6 ryster meg enda, det så ut som om at golfen rygget.

Vi klarte og ta igjen SLR'en i det de kjørte av på en lokal vei med masse snø, vi holdt følge helt til SLR'en ga opp og stoppet. Motor lyden var bare helt rå, det var synn at sjåføren av SLR'en bare snakket tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre på grensa, mishandle bilen opp til rødmerke og over, hard og stygg giring, fortkjøring, alt som er spennende og som jeg kan få ut "aggresjon" på, for å si det sånn.

Beste er å kjøre sammen med bilinteresserte venner i samme eller hver vår bil, og drømmen da er å møte andre bilister å leke seg med (jævelig få som vil leke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. beste bilopplevelse:

nr en må vel være når jeg satt på med Øystein Fredriksens 800 hesters corvette prototype:

corvettereff_15.jpg

han påstod da at den skulle holde rundt 1000 gamp. men motorn røk på autobahn noen måneder etterpå. Vi hadde jobbet på bilen hele natta og skulle ha den til et show i østfoldhallen. Planen var egentlig å kjøre den på henger, men hengern passa ikke på festet!:D:D:D:D hehe.. så det ble kjøretur fra ås til fredrikstad i et "passende" tempo!

jeg kan også nevne absolutt alle gangene jeg setter meg i Transamen, fyrer på med queen eller abba på stereon (ja, jeg har merkelig musikksmak!) på en solskinnsdag for deretter å kjøre ut til Tyrigrava på treff! ingenting slår det!:D

Det bilde så ut til å være tatt i leieren i Stavern, med bilde ut mot Citadelløya/Stavernsøya. Tøff bil :)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1. er når jeg fikk testet 93mod. Mitsubishi 3000Gt VR4en til en på jobben i 15min(skulle kjøpe mat)..Første jeg gjorde var å ruse motoren litt, for å høre turboene plystre, også dro jeg ned til sentrum(I Halden) og tok noen omveier rundt videregående skolen/ungdomskolen for å dra ut noen gir...Aldri hatt det bedre!Draget var helt sykt, for meg som til da bare hadde kjørt en Bmw E36 325i som den raskeste.

Og nå er jeg helt frelst etter at jeg prøvde den..

Nr 2. er det og få lappen og den første kjøre turen=)

Nr 3. skjedde for noen uker siden, da jeg fikk teste 1 stk 94.mod Supra Rz tt, 96mod. Nissan Skyline R33 Gtr og en 99mod. Mazda Rx7..alle er høyre rattet, men var ikke noe særlig problem etter ca 20min med kjøring.(Takk til Tom i Japan Auto for test turer).

alle bilene gikk BRA til orginale og være.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt oppkjøringen min.. og da sensoren sa: "Det er sikkert et par syklister som er litt irritert på meg nå.. og muligens en mann i en sort audi.. Men hvis du ser i papirene mine her så har jeg krysset av for Bestått, Grattulerer!"

Har vell blitt noen kilometer på hjula siden da.. Husker mange ganger det har gått veldig fort og nesten gæærnt.. og en gang det ikke gikk så fort, men veldig gæærnt :D

Men jeg tror faktisk ikke jeg har noen flere spessielle minner i henhold til bilkjøring..

Uansett, i bilen eller ei.. den beste tiden er den du deler med andre... aneglsmili

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 3. skjedde for noen uker siden, da jeg fikk teste 1 stk 94.mod Supra Rz tt, 96mod. Nissan Skyline R33 Gtr og en 99mod. Mazda Rx7..alle er høyre rattet, men var ikke noe særlig problem etter ca 20min med kjøring.(Takk til Tom i Japan Auto for test turer).

alle bilene gikk BRA til orginale og være.

Kan hvem som helst få prøve biler hos dem eller?;)

Den beste bilopplevelsen min var da jeg fikk kjøre den lokale Subaru-forhandlerens Impreza WRX STi! Ut på "motorveien" med falte fjøl i andre gir! Kom fram ett aldri så lite "sattan" idet andre giret var slutt og tredje ble lagt inn!:) Konge bil!

I motsetning til andre her var ikke dagen da jeg fikk lappen det største.. Jeg var så trøtt at jeg gikk rett him å såv i 6 timer:P

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...