Gå til innhold

Norges skitne rettssystem!

Ranger emnet

MachOne

Anbefalte innlegg

hehe.. våknet opp med balla i klem eller.? for og take en bil, så må du ikke ha kjørt fort for det første.. det kan skje veldig fort, selv om det bare er en liten utkjøring.

hehe. Beklager hvis jeg er litt spydig nå, men jeg må nesten le litt.

Hvis du kjører av veien så har du kjørt for fort. Om du kjører av veien i 20 km i timen så har du alikevel kjørt for fort. For du har ikke klart å holde bilen på veien.

Du kjører for fort når du mister kontrollen på bilen. Kansje ikke for fort i følge loven, men over dine egene evner.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du kjører av veien så har du kjørt for fort. Om du kjører av veien i 20 km i timen så har du alikevel kjørt for fort. For du har ikke klart å holde bilen på veien.

Du kjører for fort når du mister kontrollen på bilen. Kansje ikke for fort i følge loven, men over dine egene evner.

kan vi slutte å diskutere/krangle , så kanskje trådstarteren får litt motivasjon til å si noen ord han også?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du er den første som går til å slenge "dritt" til de som man diskuterer med i denne tråden! *Gi diplom til*

Takker!

vil si det var VELDIG mildt da! for du veit jo ikke en dritt hva du snakker om! hvis du selv har vært borti snuten med en sak så hadde det vært greit!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man har også kjørt for fort om man kjører på en som pluteslig hopper frem i veien 1m fra bilen din? du klarer da ikke stoppe og har da kjørt over evne.. er jo det samma nesten..

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er urettferdig og feil i denne saken er:

1. Politiets fremgangsmåte med å ta lappen min når jeg er neddopet på intensiven. (Laaaaaaangt ifra mine fulle 5)

Hvorfor i all verden lå du neddopet på sykehuset? Syns du sa du ikke fikk noen skader jeg. De gir deg ikke smertestillende hvis du ikke er skadet. Du sa du ville reise hjem etter 2 timer, men lå der i 2 døgn??

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man har også kjørt for fort om man kjører på en som pluteslig hopper frem i veien 1m fra bilen din? du klarer da ikke stoppe og har da kjørt over evne.. er jo det samma nesten..

Sånt er tåpelig å si... Ikke post noe hvis du ikke har skikkelige argumenter.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er tåpelig å si... Ikke post noe hvis du ikke har skikkelige argumenter.

jeg satt bare et annet like dumt argument på spissen hvis du skjønner slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hopper ut foran bilen din med vilje, så er det ikke din feil. Var en som måtte betale 10.000kr i erstattning etter at han knuste en bil ved å slenge seg ut foran den her. :bump Tror det var i en 30 sone eller noe slik damndamn Frustrert fjortis med wannabeselvmordstanker.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Tror veldig mange har opplevd lignende. Jeg har enda ikke opplevd noe slikt, jeg er ikke 18, har ikke lappen, så det er ikke noe som trenger ubasunering.

Men, jeg kan, forøvrig komme med det som er mitt inntrykk, nemlig at politiet er veldig flinke innen det å blåse opp saker.

Dette gjelder vel spesielt dersom det er snakk om utkjørsler, og det involverer enkelte grupper. Ut fra andres erfaringer, "hear say", som amerikanerne kaller det, tror jeg det er hovedsakelig to faktorer som avgjør politiets behandling av spesielt trafikksaker, men også andre saker, nemlig kjønn og alder. Dersom du krysser av for "begge", det vil si, du er en 18 år gammel gutt, vil vel politiet ofte behandle deg på en litt dårligere måte enn om du er en 30 år gammel mann i en tre år gammel Passat (eksempelvis).

Man kan argumentere frem og tilbake, attenåringer er mer ulykkesutsatt, de har gjerne mindre erfaring enn 30-åringer, de er gjerne "verdensmestere". Men det endrer ikke på det faktum at man i Kongeriket Norge har rett til rettferdig og korrekt behandling fra både ordensmyndighet og påtalemyndighet.

Om faktiske lover er brutt kan være så sin sak, men en ting er jeg ikke i tvil om, trådstarter er utsatt for ganske ufin behandling, og det er jo ikke akkurat positivt.

Kanskje det er på tide med en holdningsendring innen politiet?

Forøvrig tror jeg ikke du når helt frem i dette, dessverre, det er et par hull i forklaringen din, som enkelte andre allerede har påpekt. Du har min sympati, men jeg tror dessverre ikke dette på noen måte oppveier noe. Om du kanskje kan få noen rettskjennelse vedrørende regelbrudd er en annen sak.

Time will show. :)

Disclaimer: All above is personal opinions unless otherwise stated, I do not claim the above being the full and solid thruth, neither what's right. Only opinions.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så mange her som uttaler seg som saken når de faktisk ikke har peiling i det hele tatt lol..........

Vis dere noen gang har blitt behandlet like dårlig som noen av oss har blitt av politiet så ville dere skjønt hva vi snakker om.............

Riktig nok så er det ikke alle politimenn som er RASSHØL noen av dem er faktisk helt greie.........

mens en del andre er totale idioter som har null peling på hvordan en bil oppfører seg på veien osv..........å likevel så begynner de å uttale seg, jævlig idioter sier jeg..........Noen av disse politiene kjører jo rundt i patrulje bilen å tror de er bedre enn alle andre, blir jo selv veldig nærvøs når jeg har politiet bak meg på vinterføre fordi jeg vet at vis det er en av dom rasshøl politet å jeg gjør en feil så gir de meg sikkert en bot for råkjøring eller så kalt sledding...

Jeg kjører jo trossalt en fremhjulsdreven bil med splitter nye continental conti viking som jeg kjøpte 20 desember 2005.... Å i går så var det ekstremt glatt ute å jeg hadde nesten ikke sjangs til å komme opp baken....Så derfor måtte jeg spinne litt før jeg fikk tak på veien..........

Hadde jeg vært så uheldig at jeg hadde hat mr Rasshøl bak meg så ville de mest sannsynlig tatt lappen min å hevdet at jeg hadde kjørt uaktsomt..........

Er faen meg så jævlig lei av de politibetjente som kommer der med null toleranse å tror de vet alt om bilens oppførsel på tørt, vått eller vinter før...................

Men jeg skal vedde at vis det er en eldre kar 40/50 år som hadde taket med bilen sin så ville han ikke mistet lappen...........Bare så det er sagt.........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan denne saken går, for det lurer jeg på.

Hva om trådstarter legger ut dokumentene som han har fått i saken slik at vi kan få se hva det står der også?

Eks: Sykehuset sin rapport om eventuel skade og medisinering. Politiet sin rapport om beslag av førerkort.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så mange her som uttaler seg som saken når de faktisk ikke har peiling i det hele tatt lol..........

Vis dere noen gang har blitt behandlet like dårlig som noen av oss har blitt av politiet så ville dere skjønt hva vi snakker om.............

Riktig nok så er det ikke alle politimenn som er RASSHØL noen av dem er faktisk helt greie.........

mens en del andre er totale idioter som har null peling på hvordan en bil oppfører seg på veien osv..........å likevel så begynner de å uttale seg, jævlig idioter sier jeg..........Noen av disse politiene kjører jo rundt i patrulje bilen å tror de er bedre enn alle andre, blir jo selv veldig nærvøs når jeg har politiet bak meg på vinterføre fordi jeg vet at vis det er en av dom rasshøl politet å jeg gjør en feil så gir de meg sikkert en bot for råkjøring eller så kalt sledding...

Jeg kjører jo trossalt en fremhjulsdreven bil med splitter nye continental conti viking som jeg kjøpte 20 desember 2005.... Å i går så var det ekstremt glatt ute å jeg hadde nesten ikke sjangs til å komme opp baken....Så derfor måtte jeg spinne litt før jeg fikk tak på veien..........

Hadde jeg vært så uheldig at jeg hadde hat mr Rasshøl bak meg så ville de mest sannsynlig tatt lappen min å hevdet at jeg hadde kjørt uaktsomt..........

Er faen meg så jævlig lei av de politibetjente som kommer der med null toleranse å tror de vet alt om bilens oppførsel på tørt, vått eller vinter før...................

Men jeg skal vedde at vis det er en eldre kar 40/50 år som hadde taket med bilen sin så ville han ikke mistet lappen...........Bare så det er sagt.........

Og du har peiling?

Faktisk antall punktum i din post: 112

Lenke til kommentar
Del på andre sider