Gå til innhold

Norges skitne rettssystem!

Ranger emnet

MachOne

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en lignende situasjon hvor jeg kjørte som en idiot og kræsjet bilen min, fikk beholde lappen mens saken pågikk.

Jeg var utruli redd for hva som kunne skje, og om jeg kunne miste lappen etc.. Pga at de brukte så lang tid på saken valgte dem å ta meg inn til avhør og etter dette fikk jeg en bot på 5000kr.

Dette var jeg sjæleglad for. Politiet gjorde sikkert sine feil i denne saken også, og man kan sikkert pirke borti det som er om man vil, men trur du det hjelper deg i framtiden å være en idiot mot politiet? Du har en lang bilkarriere forran deg og du kommer helt sikkert i klammeri med dem i framtiden.

Du skal være glad du faktisk har fått sertifikatet tilbake, for det er ikke så veldig lett når dem har tatt det.

Jeg skjønner at det er mye av det dem har gjort mot deg som du vil ha frabedt og vil ordne opp i, men hva tjener du egentlig på det? Sparer 4000kr, greit det. Men, hva om det går motsatt vei, og du får strengere straff?

Godta boten på 6000kr og vær fornøyd, det ville de fleste vært.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg holder med deg Machone....

Virker som mange her ikke leser inlegget helt, for det første er ikke prisen på boten det handler om, det handler om at politiet er så vrange at dem ikke vil be om beklagelse, Machone ble lovet noe, og det ble ikke holdt...

Og folk her sier at han sikkert var trøtt og sliten pga lang kjøretur, visst dere hadde lest inlegget hadde dere sett at han faktisk hadde lagt seg og sovet litt før han kjørte videre...

Ålesund og hjem er heller ikke så langt, så han burde nok være ganske opplagt, visst/selvom han ikke hadde sovet.

Det at politiet skriver at det var tørt/bra føre er typisk dem, dem liker å vri litt på sannheten, derfor syntes jeg det er bra du vil gå videre med saken...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med deg Machone....

Virker som mange her ikke leser inlegget helt, for det første er ikke prisen på boten det handler om, det handler om at politiet er så vrange at dem ikke vil be om beklagelse, Machone ble lovet noe, og det ble ikke holdt...

Og folk her sier at han sikkert var trøtt og sliten pga lang kjøretur, visst dere hadde lest inlegget hadde dere sett at han faktisk hadde lagt seg og sovet litt før han kjørte videre...

Ålesund og hjem er heller ikke så langt, så han burde nok være ganske opplagt, visst/selvom han ikke hadde sovet.

Det at politiet skriver at det var tørt/bra føre er typisk dem, dem liker å vri litt på sannheten, derfor syntes jeg det er bra du vil gå videre med saken...

Takk!

Nei, noen klarer vel ikke sette seg inn i situasjonen helt selv tydeligvis..

Jeg vet jo at jeg gjorde feil, for jeg har bilde av bilen etter den lå på taket, så jeg ser hva som er feil.

Men Politiet har gjort mange feil, å dette burde veie opp en god del for at jeg gikk på taket.. Noen ganger må politiet svi litt, å nå skal de grilles!

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir galt av deg å liksom legge skylden på politi! Det er du som har kjørt av å vraka bilen til kompisen din, ikke dem. Greit nok at dem har gjort feil, men de feila du har gjort er større! Tror du skal være glad for 6000 og førekortet i lomma jeg!

Det er såklart en mulighet at du om 2-3 mnd kan poste et innlegg her der du er superblid fordi du vant saken mot politi og slapp unna alt, men er det verdt det? Tenk om du taper saken da, og får det på rullebladet ditt? Gjør som du vil, jeg hadde betalt bota på dagen!

Hvordan går det med bilen til kompis din forresten? Hvem koster skadene på den, politi??

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir galt av deg å liksom legge skylden på politi! Det er du som har kjørt av å vraka bilen til kompisen din, ikke dem. Greit nok at dem har gjort feil, men de feila du har gjort er større! Tror du skal være glad for 6000 og førekortet i lomma jeg!

Det er såklart en mulighet at du om 2-3 mnd kan poste et innlegg her der du er superblid fordi du vant saken mot politi og slapp unna alt, men er det verdt det? Tenk om du taper saken da, og får det på rullebladet ditt? Gjør som du vil, jeg hadde betalt bota på dagen!

Hvordan går det med bilen til kompis din forresten? Hvem koster skadene på den, politi??

Svar til avsnitt 1: Selvfølgelig skal han ikke være glad for å punge ut 6000tusen kr..hadde du blitt?

Svar til avsnitt 2: ja det er VERDT Å VINNE NOE DU TRUR PÅ SELV

stå på nok en gang!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jeg sjæleglad for. Politiet gjorde sikkert sine feil i denne saken også, og man kan sikkert pirke borti det som er om man vil, men trur du det hjelper deg i framtiden å være en idiot mot politiet? Du har en lang bilkarriere forran deg og du kommer helt sikkert i klammeri med dem i framtiden.

Her har du et poeng Jonte. Kompis av meg var borte i nesten samme greia tidligere. Etter å ha blitt feilbehandlet av politiet gikk han til advokat og ble rådet til å ta det videre. Da den aktuelle politimannen fikk vite om det ble han truet til å droppe saken, hvis ikke skulle han få problemer med politiet resten av livet. Det er slike ting som gjør at man mister respekten.....Kompisen min valgte å droppe det, jeg håper du har mot til å gjennomføre saken!

Og til dere som klager: Det er jo tydelig at Machone vet hva han har gjort, og vil ta straffen for det. Men jeg er fortsatt enig i at han bør ta saken mot politiet videre!

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Advokaten min mener jeg har en god sak mot de, å vi skal prøve å gå veien med å holde det uten for retten, men om det ikke blir justeringer på bota og unnskyldninger (Skriftlig) så blir det rettsak.. Lar meg ikke bli overkjørt så enkelt..

Et lite spørsmål: Kjenner du advokaten din fra tidligere? I all hovedsak tror jeg det skal ualminnelig mye til før advokaten mener at du ikke har en god sak. For en advokat er normalt de fleste saker en god sak (PS: med dette menes ikke at advokater er illojale lurendreiere, men at de ofte kan være klientens optimist i tillegg til forsvarer).

Selv om du føler deg sikker på at dette vil falle i din favør, bør du la advokatens mening være mer retningsgivende enn avgjørende. Det er jo en grunn til at advokater går på et tap i ny og ne.

Jeg tar ikke stilling til saken din, men stoler på at eventuell urett rettes opp i en formell rettsgang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke advokaten fra før nei.

Politi betjenten som avhørte meg kjenner jeg fra før, å han rådet meg nå til å gå frem med saken min, å fremme krav om ikke bot/2000 kr i bot grunnets politiets mange feil. La frem feila for han, å han var enig med meg.

Jeg kan jo si det med en gang, så folk slipper å nevne det:

Jeg gjorde en feil, jeg brøt veitrafikk loven, bilen havna på taket.

Også kan dere lese hvilke feil politiet har gjort, å se om det er rettferdig at jeg får bot på 6000, eller om den burde senkes vesentlig.

Får jeg bot, så svir det for politi etterforskeren, å det skal de bli fult klar over.

Om det er verdt å legge et innlegg her om 2-3 måneder, med en skriftlig beklagelse fra politiet? JA!

Bilen til kameraten min ble forøvrig vrak. Bilen hadde kunn ansvarsforsikring, å i følge advokaten min var jeg ikke bundet til å erstatte noe som helst, men for å ikke være en totalt drittsekk, betalte jeg 20 000, å han syns det var helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som at du har såpass god oversikt i saken at du ikke behøver å bekymre deg.

Gå for din sak som du gjør nå, det ville jeg ha gjort også.

Om du mener at politiets oppførsel er feil, noe jeg også ville ha ment om jeg var deg, så er det klart at du må få en skikkelig avklaring på dette.

Må si jeg synes politiets oppførsel er arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er tøff som tar dette videre!

Slik som du legger fram dette til oss så virker du som en oppegående seriøs type som kan klare dette uten å drite deg loddrett ut!

Bilen til kameraten min ble forøvrig vrak. Bilen hadde kunn ansvarsforsikring, å i følge advokaten min var jeg ikke bundet til å erstatte noe som helst, men for å ikke være en totalt drittsekk, betalte jeg 20 000, å han syns det var helt greit.

:respect:

Bra du gjorde opp med kameraten din, skulle bare mangle!

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til avsnitt 1: Selvfølgelig skal han ikke være glad for å punge ut 6000tusen kr..hadde du blitt?

Svar til avsnitt 2: ja det er VERDT Å VINNE NOE DU TRUR PÅ SELV

stå på nok en gang!

Poenget mitt er at politiet sannsynlig har latt han få mildere straff allerede. Da skal han være glad for det!

Mulig jeg ikke har samme oppfatning av hvordan denne saken bør fortsette, da jeg har et positivt forhold til Politiet selv.

Hvis saken ender i retten er det mulig han vinner, men jeg synes han burde være fornøyd med at han beholder lappen!

Som sagt over, bra du gjorde opp for bilen til kammeraten din! Fikk en liten annen oppfatning av deg som person nå!

I en evt. rettsak får du ha lykke til!

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er tøff som tar dette videre!

Slik som du legger fram dette til oss så virker du som en oppegående seriøs type som kan klare dette uten å drite deg loddrett ut!

:respect:

Bra du gjorde opp med kameraten din, skulle bare mangle!

Så klart gjorde jeg opp med kameraten min, selv om det tok 14 dager, da jeg måtte vente til broren min gadd å kjøre meg i banken for å ta ut penger.. Brukte faktisk de siste 20 000 av 22 000 for lett sykkelen jeg hadde før.. Jeg taka bilen hans, så detskulle jo bare mangle at jeg gjorde opp for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg taka bilen hans, så detskulle jo bare mangle at jeg gjorde opp for meg!

:respect

Hør med Ottesen om hans erfaringer innen området så skjønner du hvor storsinnet det er. ;)

Selv om årsaken til ulykken er helt og holden din, og ingen andre sin (Tilpasse fart etter forhold osv...), så synes jeg Politiet har gjort såpass grove feil og overtramp i dette tilfellet at du virkelig burde gi dem noe å tenke over.

Det blir nok ingen revolusjon innen politistyrken, så snart de begynner å etterforske sine egne menn (!) blir det som regel henlagt på grunn av bevisenes stilling. En Polis har da aldri blitt straffet for sine feil før, så hvorfor skal de begynne nå?

Men du gir ihvertfall de involverte ninjaene noe å tenke over neste gang de skal "gjøre jobben sin".

Stå på! :wave

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:respect

Hør med Ottesen om hans erfaringer innen området så skjønner du hvor storsinnet det er. ;)

Selv om årsaken til ulykken er helt og holden din, og ingen andre sin (Tilpasse fart etter forhold osv...), så synes jeg Politiet har gjort såpass grove feil og overtramp i dette tilfellet at du virkelig burde gi dem noe å tenke over.

Det blir nok ingen revolusjon innen politistyrken, så snart de begynner å etterforske sine egne menn (!) blir det som regel henlagt på grunn av bevisenes stilling. En Polis har da aldri blitt straffet for sine feil før, så hvorfor skal de begynne nå?

Men du gir ihvertfall de involverte ninjaene noe å tenke over neste gang de skal "gjøre jobben sin".

Stå på! :wave

Noe å tenke over skal de få i morgen, da politi advokaten har sagt gjentatte ganger at han ikke har tid til å snakke med meg! Bare pisspreik! Advokaten min sa at jeg skulle ringe politi advokaten i morgen, snakker han ikke med meg da, så skal advokaten min få tak i alle papiret fra politiet, og utpeke alle feil han kan finne, alt fra lovbrudd, til tynn/dårlig veibeskrivelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider