Gå til innhold

Norges skitne rettssystem!

Ranger emnet


MachOne

Anbefalte innlegg

Om du svinger unna et rådyr og havner i grøfta, har du da kjørt uaksomt? Nei, du kan da ikke bestemme når rådyret hopper ut i veien.

Om du taker bilen ut i heia, fordi du kjører inn i en sving i 80, når forholdene tilsier noe annet, da har du kjørt uaktsomt. Ikke verre enn det.

 

Da har man jo i teorien kjørt uaktsomt fordi man ikke har tatt høyde for at det kan sprette ut et rådyr i veien/ikke vært konsentrert nok/ikke kjørt skate nok til at man kan bremse osv osv. Poenget er at denne paragrafen kan brukes mot en bilfører i nesten alle situasjoner

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du svinger unna et rådyr og havner i grøfta, har du da kjørt uaksomt? Nei, du kan da ikke bestemme når rådyret hopper ut i veien.

Om du taker bilen ut i heia, fordi du kjører inn i en sving i 80, når forholdene tilsier noe annet, da har du kjørt uaktsomt. Ikke verre enn det.

 

Word.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man jo i teorien kjørt uaktsomt fordi man ikke har tatt høyde for at det kan sprette ut et rådyr i veien/ikke vært konsentrert nok/ikke kjørt skate nok til at man kan bremse osv osv. Poenget er at denne paragrafen kan brukes mot en bilfører i nesten alle situasjoner

 

word

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er sinnsykt bra at du tar deg bryet med alt dette her! Når du føler deg uretferdig behandla, noe jeg mener du er(!), er det bra du er villig til å gjøre noe med det selv om det kan få verre konsekvenser.

 

Og det med at det er skattepengene våre som blir brukt til dette, GO sier jeg tapp staten for fan så mye penger! Mye bedre å bruke de på din retssak en på innvandrere som bare kommer å gjør helvete(snakker ikke om innvandrere generelt, de er greie, men noen gjør bare helvete).

 

Og til sist, er 19selv(ble nettopp det) så skal ikke skrøyde av for mye kjøre erfaring. Men det er SINNSYKT stor forskjell på persont til person når det gjelder kjøreferdigheter! Noen kjører fra a-b og kjører kansje 8000km i året, jeg har kjørt rundt 100000 på det året(snart, 10mars) jeg har hatt lappen. Det er også sinnsykt forskjell på de som vil lære å kjøre bil skikkelig og de som kun kjører a-b. De fleste kan ikke hel-toe og slikt, men det er noen 18åringer som kan det også;):) Samme som på skolen, noen har 6 i norsk, andre stryk, det har med evner og interesse. Så å ta alle under 1kam er fryktelig feil!

 

Og jeg tar på ingen måte og hevder at jeg er verdensmester, men bare at det er forskjell på folk!

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare skattepengene, men herr. MachOne stjeler masse resurser som politiet kunne brukt på andre ting enn en grinete 18 åring som faktisk har taka en bil. Hadde det vært en olje/dyr som foråsaket ulykken, hadde saken vært en annen, men vedkommende har ikke overholdt §3 i vegtrafikkloven.

 

Problemet er bare at de pengene uansett ikke blir brukt på noe annet. Har faktisk anmeldt en del dritt i løpet av de siste årene, hvor mitt krem-eksempel må bli:

Et mobiltyveri hvor jeg har tyven på film, har samtaleutskrift fra hvem tyven har ringt, pluss at politiet visste hvem det var. Gjett hva? Henlagt på grunn av bevisets stilling!!!

Sorry men de blåbærnissene har jeg mista helt troen på. Det eneste de (stort sett) duger til er å lage sine egne kriminelle å kjøre hjem fulle fjortisser.

 

Men du har ikke kjørt etter forholdene, du har bare ikke brutt fartsgrensa. Er en vesentlig forskjell her. Du taka en bil, og det blir det som oftest bot av. Du har jo nettopp tatt lappen, så det burde du vite. Men det gir dem ingen rett til å mastrubere autoritetspølsa si og sprute makt-s*d i fjeset ditt (som forøvrig ofte etterfølges av stønn i form av slibrige kommentarer).

Det triste er at du nok ikke vil komme noen som helst vei med dette, da de fleste saker mot politiet blir henlagt. (Se SEFO statistikken for en pekepin) Velkommen til Norge.

 

Og at man kan ratte fort og kneppe til gasspedalen med helen under nedbremsning har ingenting å si om hvor god medtraffikant man er.

 

Edit: litt sensur nødvendig, blei litt for engasjert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at "hel-toe" som du kaller det, gjør en person til en bedre sjåfør?

 

Nei, men sier at hvor dyktig du er i noe kommer også an på interesse. Ikke bare erfaring! Tviler sterkt på at mormoren min er bedre til å ratte bil en meg, selv om hun har maaange flere år bak rattet enn meg:)

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper denne saken ender i dass.

1. Du sier du holdt fartsgrensen. Jaok, men hvis du setter deg ned å leser veitrafikkloven så er fartsgrensen høyest tillatte hastighet, ikke lavest. Du skal alltid kjøre etter forholdene, dersom du ikke gjør dette setter du deg sjøl og andre i fare og gjør deg velfortjent til bot for uaktsom kjøring. Tipper fløyta hadde hatt en annen lyd dersom det hadde vært noen småunger som gikk langs veikanten når du "fløy" av veien.

2. Du har vitner på at du sov 1- 1.5 time elns. Jaok, lykke til. Du beviser vel med dette at du i utgangspunktet var trøtt. Du kan ha sovet 10 timer for den saks skyld, det beviser ikke at du ikke sovnet igjen.

3. Du sier politiet brøt taushetsplikten? Akkurat hva ble faren din fortalt? Du må huske at han mest sansynligvis står oppført som pårørende og dermed kan få vite diverse ting av den grunn. F.eks politiet har lov til å si at du var i en ulykke, de har lov til å si hva som mest sansynlig har skjedd og om de evnt vurderer å lage en sak av dette.

 

Når det gjelder det faktum at snuten mener det var tørt og bart der så har vel du neppe noe sak der? Med mindre du kan produsere beviser som enten beviser din sak eller motbeviser politet sin så blir det ord mot ord og da taper du.

 

Når det gjelder fengsel vs bot. Dette er vel snakk om et forelegg? Husk at forelegg er borte i det du betaler det, mens fengselsstraff blir stående. Alle med fengselsstraff må f.eks søke den amerikanske ambasaden om tillatelse til å reise inn i landet og man kan fort bli stoppet. Betal greia du, det er ikke verdt å bli bura inne for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pacecar: skjønte ikke helt innlegget ditt...er du utenlandsk eller.no? :)

aneglsmili nei.. er ikke det.. endret det nå.. sliter litt med skriving..ja :aug: ..men må tåle at andre har andre syn.. selv om du godtok... noen som har fått med seg at en politi mann sa han hadde en god sak.. happyhappy

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men sier at hvor dyktig du er i noe kommer også an på interesse. Ikke bare erfaring! Tviler sterkt på at mormoren min er bedre til å ratte bil en meg, selv om hun har maaange flere år bak rattet enn meg:)

 

Din farmor er sikkert ikke noe bedre til å håndtere selve bilen. Men hun er garantert bedre til å lese trafikkbildet. (om hun ikke er 90 år gammel da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos trådtittelen: Norges skitne rettssystem.

 

Tipper at i mange andre land i denne syke verden ville du blitt tatt med på den lokale politistasjonen og grisebanket hvis du klaget på dem. knock

Bare for å sette ting i perspektiv, altså. Mener ikke at du fortjener det.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er jeg mer enn villig nok til at 25% av det jeg tjener går til slike saker som dette enn å backe opp purken med pengestøtte, hvor pengene går til flere kontroller langs veiene, slik at de kan ta de "grisekjørerne" som ligger i 53 i 50-sona, eller til å rigge opp flere fotobokser.

 

For det andre så skjønner jeg ikke helt problemstillingen angående sovingen hans, da Statens Vegvesen sender propaganda på tv med at den beste løsningen for trøtthet under kjøring er en 15 minutters power-nap, før man fortsetter kjøringen. Mao. oppfordrer de ikke til å la bilen stå og få noen andre til å hente deg, men å ta en 15 minutters lur, og så kjøre videre.

 

Så ikke kom og si at de timene han sov ikke har noe å si.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår