Gå til innhold

Norges skitne rettssystem!

Ranger emnet

MachOne

Anbefalte innlegg

For det andre så skjønner jeg ikke helt problemstillingen angående sovingen hans, da Statens Vegvesen sender propaganda på tv med at den beste løsningen for trøtthet under kjøring er en 15 minutters power-nap, før man fortsetter kjøringen. Mao. oppfordrer de ikke til å la bilen stå og få noen andre til å hente deg, men å ta en 15 minutters lur, og så kjøre videre.

Så ikke kom og si at de timene han sov ikke har noe å si.

Poenget er, en powernap gjør det kvikkere der og da og kanskje i en time fremover. Sover man 1-4 timer våkner man som regel enda trøttere enn man var når man sovnet pga man kommer inn i en annen søvnfase. Uansett hvor mye man koker det der frem og tilbake så beviser ikke dette at han ikke sovnet igjen. Det eneste som er bevist er at personen var trøtt og sliten i utgangspunktet.

Litt off-topic: Personlig tror jeg ikke du har så store erfaringer sjøl på dette området når det gjelder trøtthet og kjøring med tanke på at du kanskje har hatt lappen i et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En power nap skal ikke være lenger en 20 min. Så nå vet du det.

Når du sover bedøver kroppen seg selv ned. Det er slik du sovner. Etter 30 min blir kroppen så bedøvd at når du våkner vil du ikke ha hatt noe nytte av søvnen. Kroppen bruker da masse krefter på å få deg våken igjen. Så enten sover du 20 min eller flere timer.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En power nap skal ikke være lenger en 20 min. Så nå vet du det.

Når du sover bedøver kroppen seg selv ned. Det er slik du sovner. Etter 30 min blir kroppen så bedøvd at når du våkner vil du ikke ha hatt noe nytte av søvnen. Kroppen bruker da masse krefter på å få deg våken igjen. Så enten sover du 20 min eller flere timer.

jøss for noen bedrevitere vi har her ..jeg og bror kjørte ålesund-oslo, sov i ca 2 timer, oslo-ålesund..

min kropp likte de 2 timene han fikk sove :fingers:

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å være en bedre viter som noen mener her.

Forteller bare hva forskning har funnet ut jeg. Øyvind H har nok noe rett i det han sier også, dette kan jo variere noe, men spør du en lege får du nok samme svar som jeg ga. Så får du vise fingeren din til noen som bryr seg.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å være en bedre viter som noen mener her.

Forteller bare hva forskning har funnet ut jeg. Øyvind H har nok noe rett i det han sier også, dette kan jo variere noe, men spør du en lege får du nok samme svar som jeg ga. Så får du vise fingeren din til noen som bryr seg.

Jeg siterer den forskning som er gjort av forskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kjøre langt m lite søvn.

Som mobil vekter som jobber utelukkende nattevakt (I Ålesund) vil jeg egentlig bekrefte at femten min "på rattet" duger plenty!

Kjøre Oslo - Ålesund er jo for f ikke lange strekka å kjøre! Kommer heeeeelt an på hvor mange stopp man tar. Turen er helt som man gjør det til sjøl.

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe trådstarter forteller oss hvordan dette går da, er nok av folk her inne, inkludert meg selv, som kan ha noe å lære av det.

Da får vi kanskje fakta på bordet, og ikke bare synsing.

Så får trådstarter ha lykke til i rettsaken (lenge til??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kjøre langt m lite søvn.

Som mobil vekter som jobber utelukkende nattevakt (I Ålesund) vil jeg egentlig bekrefte at femten min "på rattet" duger plenty!

Kjøre Oslo - Ålesund er jo for f ikke lange strekka å kjøre! Kommer heeeeelt an på hvor mange stopp man tar. Turen er helt som man gjør det til sjøl.

greit nok ruta er ikke så lang, ca 600km..men det som tæra på er dombås-delen. Veldig slitsomt å kjøre der når det er full snøstrom å is på vein..

menmen..sorry of topic..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa faktisk at gutter skal sove 20 min og jenter skal sove 30! aner ikke hvorfor, men han sa så!

Tar som regel litt lengre tid for jenter. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger en bil på taket så kjører du typisk ikke aktsomt, med mindre noe slags unikt ulykkestilfelle har inntruffet. Følgelig er en bot for uaktsom kjøring helt på sin plass i dette tilfellet, mener jeg.

At du sutrer og bærer deg er bare tøys og tull, og jeg synes oppriktig synd på kameraten din som har fått ødelagt bilen sin av en sånn umoden sutreunge som deg. Håper han hadde kasko så han får noe penger igjen.

hehe.. våknet opp med balla i klem eller.? for og take en bil, så må du ikke ha kjørt fort for det første.. det kan skje veldig fort, selv om det bare er en liten utkjøring. spørs jo hvordan bilen treffer grøfta og sånne ting.. og hadde du greid og lese, så har han faktsik gitt tilbake penger til kompisen sin.. er du klar over hvor mange gamlinger og alt som kjører ut om dagen, skulle alle de ha mistet lappen.?? og hadde dette vært en som var godt voksen, så hadde nok ikke vært bot i følge eller noen ting. da e det bare stort sett god bedring.. politiet er forskjelsbehandlere, mot de unge. og vet man ikke det, så har man sitti litt for mange år forran denne pcèn.. unge aspiranter er "stort sett" noen forbannade idioter.. og er det noen som greier og lyve og holde sammen så er det politiet.. jeg ønsker deg lykke til i denne saken.. men jeg har mine tvil om dette går bra desverre.. har selv vært mye borti politiet, og dem lyver for og få felt deg, det er veldig enkelt og greit.. jeg skulle gjerne ønsket at jeg tok den boten i steden for og bli satt i retten, du føler deg ikke kul, da du ikke har så mye og si, og politiet juger deg rett opp i trynet, for at du skal tape saken.. jurien er også stort sett folk på mellom 40- 60 år.. og dem elsker deg ikke for og si det sånn.. tenk det godt om..det er det jeg har og si.. og lykke til.. bare ikke vær kjepp høy, da kommer du ikke langt.. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider