Gå til innhold

Dekk

Ranger emnet

cavedog

Anbefalte innlegg

For å svare på det cavedog spurte om:

Dem kan være noen sure mugne jævler på verkstedene. Jeg måtte hjem og legge om til 185/70/14 fordi 205/50/15 ikke stod i vognkortet. Ble helt fortumla, bare lo. Gadd ikke å bli irritert engang.

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M3ess/nos

Jeg kjører på goodyear eagle f1 245/40/18 foran og 255/35/18 bak.

Skikkelige møkka dekk egentlig,ikke noe å kjøre på bane med akkurat,men billige da!

Tror jeg kjøper yokohama neste gang,noen som har erfaringer med det?(De grommeste sliks som er godkjent for gate!)

'94 modell Volvo 740 M3.. Tja, kunne jo absolutt vært digg det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by cavedog

Hva slags størrelse og type dekk kjører dere med ?

Min 89' er registrert med 185/65/15, kjører med nedslitte 195/65/15 nå.

Tenkte på å kjøpe noen nye, men bilen skal inn på kontroll snart, hvor stort avvik kan jeg ha, hvis de i det hele tatt bryr seg om det? Tenkte på 205/55/15.

Kjører med GoodYear Eagle F1 215/45ZR17

MEGET fornøyd, 2 sommeren dette nå, holder fortsatt i mange år til ser det ut som gitt

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by varjas

For å svare på det cavedog spurte om:

Dem kan være noen sure mugne jævler på verkstedene. Jeg måtte hjem og legge om til 185/70/14 fordi 205/50/15 ikke stod i vognkortet. Ble helt fortumla, bare lo. Gadd ikke å bli irritert engang.

Hvorfor må det stå i vognkortet? Vet at dimensjonen blien er typegodkjent med står der, men man har da lov til å bytte dimensjoner som man vil (så lenge man er innenfor det som er lovlig). Blir litt slitsomt å måtte endre dette når man bytter til vinterdekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit! det er helt latterlig, og man må på biltilsynet for å få det godkjent. En kamerat av meg ble stoppa av onkel blå i går, og han fikk advarsel på for brede hjul. (195/50/15) når det stod 185/60/14 i vognkortet. Alle pirker så JÆVLIG på det. helt latterlig

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider