Gå til innhold

Motorer samt spesifikasjoner?

Ranger emnet

ExvaliBuR

Anbefalte innlegg

Har gått over noen papirer om min kjære lille Omega B og der står det X20XEV. Noe som egentlig ikke sier meg stort annet at det er ecotec?

Hva har de forskjellige motorene å si for ytelse? Og hva kan jeg evt. gjøre med denne når den har rundet 230.000 for å presse ut mer nM + BHP? Har satt på plass luftfilter (wuhu, K&N baby!) og fiksa meg nytt eksosanlegg som skal på iløpet av uka håper jeg.

Takker for alle konstruktive svar =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x20xev=136hk.

Kan montere chip, eksos evnt kjøre fult ut med turbo..

Takker for ufatteli raskt svar!

Har hørt at når man skal montere turbo så må hele mottoren ut og rekalibreres eller noe?

Så den kan chippes også? Er verdt å merke seg at det er en 94' modell. "Effektanlegg" er på vei inn til uka =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt et åpen kn filter på min bil.jeg tapte effekt på det fordi v6ern var litt varm.den dro for mye varm luft.et tips.kjøp et innsattsfilter mye bedre.men men.du kan bygge litt varmeskjold og dritt.turbo på den blokka nei nei.det er den gamle 2.0 motoren 12v fra opel som solid og fin til det.men det du kan gjøre er og kaste inn en 2.0 turbo som satt i calibra turboen og vectra turbo.det passer på girkassa di.og motorfestene dine.det er fett .du trenger bare og endre hjernen litt på bilen.girkassa di tåler 350hk,det er ikke kødd har bevis på alt.men jeg hadde sifta til en sinter clutch .den orginale er ikke så tøffe truste lager på. lykke til.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, hehe, leste nok feil, trodde du mente jeg hadde 12V.

Er sedan, lite rust (litt nederst på førersidas bakdør) samt en liten flekk på førersiden som er tatt. ellers har jeg ikke sett noe ennå.

har ikke tatt bilder av den ennå, den er så møkkete at arkeologer ringer på døra mi og spørr om hvor mye jeg tar for utgravinger. Blitt et eget sediment på den nå tror jeg.

Så du anbefaler meg å pelle ut en turbo fra Calibra eller Vectra? Hva med ferdig turbokit? Må man ikke uansett pelle ut hele mottoren og stille og årne på den? har niks peiling på akkurat dette.

Etter at jeg fikk inn filteret så trekker den lengere på registeret (ca 500 -> 1000) føler jeg.

Men du mener at kassa skal takle 350BHP eller HP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han trekker litt mer men han er ikke like kvikk i fraspraket .på vintern er det ganske likt fordi da får filtret mye kaldt luft.men på sommern da merker du det går tregere.

anbefaler til deg ja og pell ut dritten ut av en trøtt 2 liter.og kast in 2.0 turbo .kassa tåler 350hk og litt mer. det er ganske lett. men diff og mellomaksel vet jeg ikke hva tåler.vennen min brukte comandore melomaksel og diff

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så vil den trekke mer luft enn med standard filter? Jeg har beskjeden inntekt til dette, så har ingen planer om å blåse alle lønninger på bilen totalt da jeg må betale en del ved siden av også.

Får se hva jeg gjør til sommeren når det endelig ruller litt mer penger i kassa =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
det er den gamle 2.0 motoren 12v fra opel som solid og fin til det.men det du kan gjøre er og kaste inn en 2.0 turbo som satt i calibra turboen og vectra turbo.det passer på girkassa di.og motorfestene dine.QUOTE]

Hei. Hva sier biltilsynet til dette? er det vanskelig å få den godkjent med en slik motor? må man bytte bremser osv osv....??

Opel omega 2.0 16v 1995

Mazda 6 2006

Yamaha virago 750 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider