Gå til innhold

Sideruter bak / bakrute på 2er

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Om ikke så alt for lenge, så skal de tre bakre rutene mine ut, på min 16V 86mod.

I kveld har jeg satt inn noen ruter i en belte graver som jeg har malt sammen med faren min, det gikk ganske greit. Først la jeg pakninga rundt "karosseriet" , så fikk jeg i ruta, fikk den inn nede først, og så fikk jeg pakninga over ved og gå rundt med et slikt lite verktøy som var laget for det. Når det var gjort la jeg i "kile pakninga" ved hjelp av et verktøy som var laga for det, og det hele gikk greit som bare det.

Jeg lurer på:

Er det samme type pakning på min golf ? Jeg syns det så ut som at det var slik kile pakning?

Enn med bakruta, er det slik der og?

Enn når jeg skal ta ut rutene? hva begynner jeg med ? fortell ! sikkert flere som lurer på dette.

Alle vet at soting blir best når man tar ut rutene, blixern hadde rett !:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm veit ikke åssen det er på din bil.. men på passaten min var det sånn bak.

altså på de små rutene som e ikke kan sveive ned. uansett..

var 2 stykk, en stod uten for og tok i mot og jeg brukte en skru trekker og klemte lista rundt ruta opp mot ruta og dytta ut samtidig.. etter hvert får du mye av trekkern inn i sprekken mellom plast lista rundt ruta og karoseriet.. da er det bare og føre trekkern rundt ruta.. når du har sota ruta og skal ha den inn igjen setter du på plast lista på ruta, legger en trå gjennom der ruta/m plast lista skal sitte, og får en kompis til og dytte den inn mot karasoriet mens du trekker snora rundt, mulig du må bruke en skru trekker også.. var i alle fall sånn e gjorde det og det fungerte stygg bra :) du sjkønner det når du begynner ganske enkelt egentlig.. kansje smart og ha i no silikon ell no mellom lista og karasoriet for å ikke få luft gjenomstrøming der.

bak ruta veit jeg ikke, tru den er limt på min bil, så ska e sote den så tar e bare og skrur av luka (4 skruer) den er tuung....

noen som foresten vet hvordan man tar ut de små rutene på de 2 delte golf dørene ? de foran speilet altså.. har aldri prøvd det men lure på åssen det gjøres bare :)

lykke til da med sotinga, sota ikke du på 205'n til søster di? ble jo bra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Om ikke så alt for lenge, så skal de tre bakre rutene mine ut, på min 16V 86mod.

I kveld har jeg satt inn noen ruter i en belte graver som jeg har malt sammen med faren min, det gikk ganske greit. Først la jeg pakninga rundt "karosseriet" , så fikk jeg i ruta, fikk den inn nede først, og så fikk jeg pakninga over ved og gå rundt med et slikt lite verktøy som var laget for det. Når det var gjort la jeg i "kile pakninga" ved hjelp av et verktøy som var laga for det, og det hele gikk greit som bare det.

Jeg lurer på:

Er det samme type pakning på min golf ? Jeg syns det så ut som at det var slik kile pakning?

Enn med bakruta, er det slik der og?

Enn når jeg skal ta ut rutene? hva begynner jeg med ? fortell ! sikkert flere som lurer på dette.

Alle vet at soting blir best når man tar ut rutene, blixern hadde rett !:)

Er vel ikke "kile pakning" på en 16v vel!!!!! Eller...?

:cool:

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn i et av hjørnene på ruta, ta og bøy ut gummilista på innsiden av ruta og press ut ruta.

Når man skal ha ruta inn igjen så legger du gummilista rundt ruta først, så legger du en lampettledning/tau i gummilista.

Sett ruta inn i bilen så er det bare å dra i ledningen/tauet samtidig som du presser ruta inn.

På 5 dørs så tror jeg det er kilepakning i siderutene men ikke på 3 dørs.

På bakruta er det ikke kilepakning, bare gummilist.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

På 5 dørs så tror jeg det er kilepakning i siderutene men ikke på 3 dørs.

På bakruta er det ikke kilepakning, bare gummilist.

På 5-dørs er det jo samme type lister foran og bak på sidene.... Er jo bare dører...

3-dørs som ikke er GTi eller 16v kan nok ha kilepakning i sideruter bak...

Men riktig ang. bakruta ihvertfall... hvis det er GTi og 16v det er snakk om...

:cool:

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...