Gå til innhold

Powerrohr og tomgang til helvette?

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Her om dagen monterte jeg D&W powerrohr og K&N filter på golfen min, jeg har ikke skilter på bilen og ikke sertifikat så jeg har ikke fått prøvekjørt enda.

 

Tomgangen ble helt rar etter at jeg monterte det ! Den jager ikke, men går skikkelig ujevnt, litt lavere enn før.

 

En kompis som kjøpte 16V for lenge siden, har også fundert på hvorfor hans 16V er slik (han som solgte bilen lurte også på det), og det er akkurat samme powerrohr på den !!

 

 

Fucker powerrohr opp tomgangen pga. at den får for mye luft eller noe sånt ?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe som heter luftmengdemåler.. den måler hvor mye luft som entrer gasspjeldet.. om det slipper inn luft etter den måleren, vil blandingen bli for tynn, og motoren går ujevnt.. = falskluft.

 

det kan også være at du har nyppa ut noen vakuum slanger? eller andre el-konnektorer som styrer tomgangs-rutinene..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ok ..

 

powerrohret har større diameter enn det originale røret, for å få det på måtte jeg av med det gummi "innsuget" som står på gassspjeld huset og det gummi "huset" som står på andre siden av røret. Jeg mener at alt ble satt ordentlig på plass igjen !

 

Jeg vet hva luftmengdemåleren er, lakkerte den i helga !:)

 

Hva slags vakum slanger ? lokalisering? Er vell ingenting elektronikk i det området?

 

Husker at der var en slang som gikk inn på baksiden av luftfilteret, må sjekke om jeg huska å sette den på, husker at jeg satte den på, men hadde den av en gang etter det , så får sjekke i morgen.

 

Men er det mulig at det er selve powerrohret som forårsaker dette? pga. evt. økt luftmengde eller?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med projektRUST, er nok falsk luft.

blir jo ikke mere luft fordi du har tykkere rør i diameter, blir bare større gjennomstrømining av den lufta som allerede kommer inn...

hvis det er en liten sprek i en pakning eller du ikke har skrudd til ordentlig kommer det mere luft en det skal og blaninga luft/bensin blir mager og den vil gå rart.. ujevnt.

 

korriger meg hvis jeg tar feil :) (har ikke peiling på insprut motor kjøre jo gazzzer) voll gass som en vis person sa en gang.. muhaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge motoren din "vet" hvor mye luft du gir den, så kan den aldri få "for mye" luft.. og den eneste måten motoren din vet det på er vha. løfteplata på mengdemåleren inne i luftfilterboksa di..

 

siden tomgangen din var helt fin før du knallet inn "power" rør, så spørs det om du har glemt å koble inn igjen noe, eller om det leker en plass.. bruk startgass for å finne om den suger falskluft, enkelt og effektivt..

 

kan også være tomgangsstabilisatoren/ventilen som er på bærtur, kanskje har den tatt kvelden, kanskje får den ikke strøm?

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg ned en snartur og starta golfen, starta med engang, og den gikk fint de første sekundene etter start, men med en gang jeg holdt den oppe i litt rpm og slapp gassen gikk den ned og begynte å gå sånn u-normalt.

 

Jeg gikk fram og jokka på luftfilter boksen og powerrohret, hvis jeg pressa ned midt på den gummi tingen som er oppå luftfilteret, gikk den litt høyere på tomgang,men hadde alikkavell sånn unormal gange.

 

Huff dette irriterer meg..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golfen min går ustabilt på turtall når den er kald.. men jeg har 1,6 gasser motor.. Går ustabilt på kaldmotor.. for jeg måtte øke mengden på noe.. for å få den til å gå på tomgang når motoren var varm.. så når den er kald og choken går igang så holder den på å dø nesten helt til jeg får litt varme i motoren..

 

Men dette er kanskje fordi mekanikern sa at gassern min så voldtatt ut.. hehe:)

 

men hvis noen har en gasser til golf 1,6 84 mod. så tar jeg gjerne imot for en billig penge:)

 

1.jpg

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg laptopn ned i garasjen for å ta opp lyd av bilen, det ble en del resonans og "buldring", men dere får hvertfall litt mer innsikt i det. (PS MYE buldring, er ikke sånn i virkeligheten!:) (desverre ;)

 

Høyre klikk og velg "lagre mål som".

 

Golf GTI 16V litt rar tomgang (noen sekunder med tomgang , ca. 1 min etter start) (260kb)

 

Golf GTI 16V start (på dette klippet hører du bare når jeg starter) (440kb)

 

På disse klippene er IKKE motoren varm, jeg gidder ikke sitte i garasjen å vente på at den skal bli varm, det er liksom ikke rette måten heller:) (har ik lappen eller skilt). Jeg bor på landsbygda så det skader dog ikke med noen turer, men det er ikke så jævla skøy for jeg har et motorfeste som jeg MÅ bytte. :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret og k&n filteret er for tungt, det MÅ henges opp med ett eller annet... Og under den svartkladden som røret går innpå sitter det en pakkning som garantert er hull i og bilen får falskluft... Håper du skjønner hvilken svart kladd???

 

En kompis hadde akkurat samme problem...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår