Gå til innhold

Powerrohr og tomgang til helvette?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Power Rohret gjør ikke noe som kan skade tomgangen din i allefall... det er sikkert..

jeg slet som pokker med å få mitt power r. på den gangen jeg brukte slik, mest pga dimensjonen på det var en del større en det gamle og de rørene/belgene ble for trange, men med spett, olje og mye banning funka det fint.

Men nå har jo ikke en 16v KR motor noen Luftmassemåler?, der er jo alt mekanisk... dvs den skålen oppå luftfilterboksen går opp og ned og skubber stempelet i bensinfordeleren(husker faen ikke de riktige ordene for de dingsene nå :rolleyes: :mad:)

Jeg tror nok det er som noen her nevner, falsk luft.. spray startgass rundt alle steder og se om tomgangen da forandrer seg.

Når du først er i gang, så bytt alle o-ringene på dysene dine.. d ehar en tendens til å bli stiv og fører til at den suger falsk luft inn der. Koster ikke mange kronene på møller heller.

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig info kewlar.

Ja, jeg slet og med og få det på.

Det kan ikke være at belgene får uhelige former pga. den store dimensjonen på røret? Rart at kun jeg får problemer med tomgangen når ingen andre får det.. så da er det vell ikke noe med det.

Kan falskluft påvirke ytelsen ellers på motoren når den har mer rpm?

Når jeg gir motoren litt turtall ca 1,5k , er der fortsatt litt "hompling", så det er vell et tegn på falskluft.

Hva skjer hvis jeg finner falskluft ved hjelp av startgass? Bare poffer det litt rundt der startgassen treffer lekasjen eller hører man det på motoren liksom?.

Ellers så la jeg merke til et lite gnist overslag fra en plugghette og over til manifoilen (var plugg hetta helt til venstre, sett forfra).

Har en ny pluggledning liggende, så jeg burde vell skifte den. Men jeg tviler på at det har noe med tomgangen, for jeg vet jo at tomgangen ble rar når powerrohret ble montert. Jeg kunne sef. vært borti plugghetta men det skulle jo absolutt ikke ha noe å si.. .

Får skaffe startgass!. Liksom, en sak er og ha rar tomgang, men den går skikkelig lavt og hørest ut som en SAAB 22hk i en sjark.. ikke noe fett!. Forøvrig har jeg en kompis med 16V som har powerrohr. Hans tomgang er også rar, men ikke i den grad som min, den bare hompler, men mye finere enn min, den har også mer rpm. (tidligere eier hadde ikke funnet ut hva det var, de hadde lagt merke til det på naf testen, men det var ikke noe som var av betydning mente dem).

Håper jeg får ordna tomgangen..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Takk for nyttig info kewlar.

Ja, jeg slet og med og få det på.

Det kan ikke være at belgene får uhelige former pga. den store dimensjonen på røret? Rart at kun jeg får problemer med tomgangen når ingen andre får det.. så da er det vell ikke noe med det.

Kan falskluft påvirke ytelsen ellers på motoren når den har mer rpm?

Når jeg gir motoren litt turtall ca 1,5k , er der fortsatt litt "hompling", så det er vell et tegn på falskluft.

Hva skjer hvis jeg finner falskluft ved hjelp av startgass? Bare poffer det litt rundt der startgassen treffer lekasjen eller hører man det på motoren liksom?.

Ellers så la jeg merke til et lite gnist overslag fra en plugghette og over til manifoilen (var plugg hetta helt til venstre, sett forfra).

Har en ny pluggledning liggende, så jeg burde vell skifte den. Men jeg tviler på at det har noe med tomgangen, for jeg vet jo at tomgangen ble rar når powerrohret ble montert. Jeg kunne sef. vært borti plugghetta men det skulle jo absolutt ikke ha noe å si.. .

Får skaffe startgass!. Liksom, en sak er og ha rar tomgang, men den går skikkelig lavt og hørest ut som en SAAB 22hk i en sjark.. ikke noe fett!. Forøvrig har jeg en kompis med 16V som har powerrohr. Hans tomgang er også rar, men ikke i den grad som min, den bare hompler, men mye finere enn min, den har også mer rpm. (tidligere eier hadde ikke funnet ut hva det var, de hadde lagt merke til det på naf testen, men det var ikke noe som var av betydning mente dem).

Håper jeg får ordna tomgangen..

tomgangen har jo veldig mye med tenninga å gjøre.. bytt den pluggledninga di, kjøp deg startgass og sprut forsiktig rundt de mest utsatte plassene, som dysene - sprut rundt en og en dyse og hør om motoren øker turtall eller reagerer.

spray rundt innsuget sine pakninger o.l..

om den da trekker falskluft bør du klare å lokalisere hvor problemet er..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider