Gå til innhold

Kobling av stereo

Ranger emnet


Allright

Anbefalte innlegg

Ka e det du driver med?

Sikringen ved batteriet skal være der den er...

 

Kondensatoren kobles til jord som vanlig.

Men på pluss-siden holder du motstanden mellom kondensator og kabel.

Når spenningen er høy nok kommer displayet på kondensatoren på og teller oppover. Når det kommer opp i ca. 12 V kan du fjerne motstanden og koble på pluss-kabelen. Dette bør gjøres relativt fort, ellers vil spenningen i kondensatoren synke såpass mye at oppladingen er nærmest bortkastet...

Du vil merke det at spenningen synker igjen med det samme du bryter kontakten.

 

 

Mvh

Stian

ifølge kondensatorene jeg kjøpte fra DynaBel så fikk jeg beskjed om at du skal fjerne sikringen og erstatte den med motstand. MEN si hva du vil og gjør hva du vil... gjorde bare slik som de sa og da går jeg ut ifra de har god peiling på detta. men vis du mener det så gjør som du vil asshole

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt usikker på om den skal lades opp med motstand.

 

Utdrag fra "owner`s manual"

 

Power-Up Procedures and Display functions

1. Connect the power cable to the digital power capacitor. Connect the ground cable first and second the positive cable.

2.The digital pcb system will turn on automatically at first time charging process. Then, the status led will light and the decimal point display will flicker, to indicate the system is charging the capacitor.

3. When the capacitor has been fully charged, the decimal point display will not flicker and you will see the display show the DC voltage of the car electronic system.

4. If the DC voltage of the car electronic system exceeds over +/- 0,1ampere, the digital pcb willautomatically operate.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en ide og lese litt i bruksanvisningen gitt...Hva slags merke vare på kondensatoren?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som kondisen din har en automatisk krets for oppladning, ellers er en formotstand slik beemerZ1 beskriver det enkleste, slik lLEJ beskriver fungere også men er lettere å misforstå. om du ikke kan skaffe et motstand så kan du bruke en 12volts lys pære. Dessuten så finner du om dette emne mange ganger i tidligere tråder. :hello:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som kondisen din har en automatisk krets for oppladning, ellers er en formotstand slik beemerZ1 beskriver det enkleste, slik lLEJ beskriver fungere også men er lettere å misforstå. om du ikke kan skaffe et motstand så kan du bruke en 12volts lys pære. Dessuten så finner du om dette emne mange ganger i tidligere tråder. :hello:

 

Og hva skjer om jeg kobler på kondensatoren og den ikke har en automatisk krets for oppladning ? Sier det PANG eller blir den bare ødelagt ?

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri opplev at de har blitt ødelagt eller sier det pang, ping eller pung.... enenste er at du får et kraftig gnist og muligens et svi merke på kontaktene, ser litt farlig/drastisk men et kondis skal overleve dette, hovedsikringen ved batteriet kan også rykke men det er pga at det går veldig mye strøm til å ladde kondisen at den kan fort overstige maks styrke til sikringen. men som sagt er ikke farlig, om du skulle koble med feil polaritet exploderer heller ikke... det er en overtryks ventil i kondisen som hopper ut og da vil elektrolyten rene ut og kondisen vil tørke ut etter kort periode og bli ubrukelig .men som sagt bare om du kobler med feil polaritet...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår