Gå til innhold

Feil på bremsekraftsforsterker

Ranger emnet


Silverboy

Anbefalte innlegg

Bilen er mektig hard på bremsen, og etter en "pumpe-hold-start" test så merket jeg at ingen ting skjedde med pedalen når jeg startet bilen..

 

Tenkte først at det måtte være noe vakumslangefeil, men etter det jeg kan se skal det litt til.. Turbo-trykks måleren er koblet på hoved-vakum slangen som går til bremsekraftsforsterkeren, og den viser jo "riktig", så det skal vel litt til at det er her problemet ligger... ??

 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg går frem for å feilsøke, eventuelt hva det kan være... ??

 

Pedalen er som sagt hard, men det er ikke noe problem å låse på tørr asfalt likevel..

 

 

Bilen det gjelder er forresten en Mx-5

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nødt til å være noe med vakumen da om ingenting skjer når du starter motoren (om den ikke lader over atmosfærisk trykk fra tomgang av da... hehe ;) )

 

-om enveisventilen er gåen vil du jo ikke oppnå noe vakum....

-selv om enveisventilen funker men det er lekkasje i membranen i "bremsservoen" vil jo vakumet forsvinne temmelig fort... og da vil det jo ikke synes på ladetrykket siden enveisventilen stenger når trykket er høyere på motorsiden...

 

ville tatt ut enveisventilen og sjekket den manuelt, skal bare gå ann å blåse/suge en av veiene....

kan og teste membranen på samme måte, sug og putt tunga over slangeåpningen, om du ikke får løs tunga funker bremsservoen!

 

 

eller er det kanskje at du er bortskjemt med vag-produkter med gode bremser vs jap-crap....? hehe :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk einvegsventilen som skal vere ein plass på slangen eller i forsterkaren. Er ikkje sikker på kor den sit hen, men det må jo vere en der ein plass. Ellers kan det jo hende at membranen inni forsterkaren har teke kvelden.

 

Edit: Hmpfr, for treig der.. :)

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

Bilen er mektig hard på bremsen, og etter en "pumpe-hold-start" test så merket jeg at ingen ting skjedde med pedalen når jeg startet bilen..

 

Tenkte først at det måtte være noe vakumslangefeil, men etter det jeg kan se skal det litt til.. Turbo-trykks måleren er koblet på hoved-vakum slangen som går til bremsekraftsforsterkeren, og den viser jo "riktig", så det skal vel litt til at det er her problemet ligger... ??

 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg går frem for å feilsøke, eventuelt hva det kan være... ??

 

Pedalen er som sagt hard, men det er ikke noe problem å låse på tørr asfalt likevel..

 

 

Bilen det gjelder er forresten en Mx-5

 

Dårlig gjennomført turbokonvertering?

Det er jo en kjennsgjerning at det er en del turbobiler som ikke akkurat har fått dette løst på en god måte fra fabrikk, og at et amatørbygg da gjerne ikke har no særlig tilbremsekraftforsterker kan jeg tenke meg.

Jeg ville nok fått sjekket om forsterkeren er i orden, ved å få lagd vakuum til den på en annen måte.

Dersom den da funker ville jeg forsøkt å montere en vakuumpumpe til bremsekraftforsterkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår