Gå til innhold

Hvordan koble forsterker til kasse? :P

Ranger emnet

x1co

Anbefalte innlegg

Litt småflaut spørsmål, men eg ganske ny, så fikser ikke helt dette enda! :D

Har kjøpt meg 2 ferdige kasser som har en tilkoblingsterminal(?) som ser slik ut: 39392_1.JPG ...

Kan jeg spørre hvordan jeg kobler disse til forsterkeren da høyttaler ledningene ser sånn ca. slik ut: HD3_49163_hi_N.jpg

takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du tak i denne ene gullterminalen (det er en mutter faktisk) med to passende fingre og skrur den mot høyre/mot klokka/mot evt. sola, dermed dukker det etterhvert opp et hull i skruen under mutteren du skrur på. Der stikker du inn den røde ledningen, og skrur deretter terminalen mot venstre slik at mutteren strammer mot ledningen. Og den andre enden av den røde kabelen skrur du fast på pluss'en på forsterkeren.

Og deretter det samme med svart ledning og minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småflaut spørsmål, men eg ganske ny, så fikser ikke helt dette enda! :D

Har kjøpt meg 2 ferdige kasser som har en tilkoblingsterminal(?) som ser slik ut: 39392_1.JPG ...

Kan jeg spørre hvordan jeg kobler disse til forsterkeren da høyttaler ledningene ser sånn ca. slik ut: HD3_49163_hi_N.jpg

takk takk:)

Som du ser på terminalen så har du en rød og en sort ring på "skruene". Den sorte er (-) den røde er (+) Da skrur du de skruene opp og da får du mest sansynlig fram et gjennomgående hull igjenom skruen som du da tar den ledningen som du har og tar den som er rød inn på den terminalskruen som er rød. Også avisolerer ledningen også skur den godt fast og gjør akuratt samme på sort. Også etter det så på forsterkeren din har du sikkert et lite + og - tegn ved tilkoblingsskruene. Som du da tar den sorte på - og den røde på +. Walla du har lyd :usa:

Håper det var forstålig=)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider