Gå til innhold

Flatt felt på dekkene etter bråbrems

Ranger emnet

Silverboy

Anbefalte innlegg

etter to situasjoner med nødbrems ( en bil finner det for godt å kjøre sakte ut i veien foran meg når jeg kommer i grei fart... og ett rådyr som kom løpende ned en fjellskråning og over motorveien rett foran meg) så har jeg nå fått ett, eller to flate felt på dekkene min foran... ganske så irriterende å kjøre med, da det rister i hele bilen, og gir fra seg en "dunke" lyd hver gang det flate partiet treffer asfalten...

hva gjør jeg med dette?? sliter det seg til etterhvert, (synes nesten det virker som det blir værre.. er det mulig? ) eller må jeg gjøre noe annet for å bli kvitt problemet??

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by mfafa

Med fare for å virke useriøs vil jeg foreslå litt burning.

I teorien burde det kunne gjøre dekkene runde igjen.

Tanken har slått meg også, å sette framhjulene bak og ta ett par runder for tilskuerne, men er litt redd for at det kan gjøre vondt værre... ikke vet jeg... kan ikke helt skje at det skulle bli værre, men gjør jeg det blir det garantert værre :rolleyes:

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare spinn i vei, eneste som hjelper.....

tenk om du hadde vært fornuftig og beholdt golfen, da hadde du slippi slitet med å sette hjula bak.....

menmen, enkelte har jo ikke bedre vett´..... :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

tenk om du hadde vært fornuftig og beholdt golfen, da hadde du slippi slitet med å sette hjula bak.....

menmen, enkelte har jo ikke bedre vett´..... :D

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

:D :D: D:D :D :D

ABS er no driiiit... not..

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

etter to situasjoner med nødbrems ( en bil finner det for godt å kjøre sakte ut i veien foran meg når jeg kommer i grei fart... og ett rådyr som kom løpende ned en fjellskråning og over motorveien rett foran meg) så har jeg nå fått ett, eller to flate felt på dekkene min foran... ganske så irriterende å kjøre med, da det rister i hele bilen, og gir fra seg en "dunke" lyd hver gang det flate partiet treffer asfalten...

hva gjør jeg med dette?? sliter det seg til etterhvert, (synes nesten det virker som det blir værre.. er det mulig? ) eller må jeg gjøre noe annet for å bli kvitt problemet??

Man får vel bare råde deg til å ta et kurs i å kjøre bil.

Og ikke minst, bytte dekk selvsagt, du får nemlig aldri de dekkene bra igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon har vore bortskjemd med ABS for lengje. Me andre er til eit kvart føreforhald kjende med den statiske friksjonskrafta mot underlaget... ;)

Kanskje du kan dreie dei runde igjen.. :D

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Man får vel bare råde deg til å ta et kurs i å kjøre bil.

Og ikke minst, bytte dekk selvsagt, du får nemlig aldri de dekkene bra igjen..

yeyeye.. fortell meg at du ikke hadde låst hjula om en b-o-n-d-e hadde kjørt ut i veien 50-100m foran deg når du holdt rundt regna 170... ;)

har forøvrig ikke merket noe etter rådyrsbremsen, da det gikk litt saktere, men kan jo være at det er der om den første dumpen blir borte..

jaja.. ingenting annet å gjøre enn å sette hjula bak i morgen da...

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

yeyeye.. fortell meg at du ikke hadde låst hjula om en b-o-n-d-e hadde kjørt ut i veien 50-100m foran deg når du holdt rundt regna 170... ;)

har forøvrig ikke merket noe etter rådyrsbremsen, da det gikk litt saktere, men kan jo være at det er der om den første dumpen blir borte..

jaja.. ingenting annet å gjøre enn å sette hjula bak i morgen da...

Hallo.. Jeg ville ALDRI blokkert hjulene, man har da bremser man kan bruke effektivt, UTEN å blokkere..

Jeg har faktisk ikke blokkert hjulene på bilen min en eneste gang enda nei, og den har vært med på nedbremsing fra 260 til 70..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.. Jeg ville ALDRI blokkert hjulene, man har da bremser man kan bruke effektivt, UTEN å blokkere..

Jeg har faktisk ikke blokkert hjulene på bilen min en eneste gang enda nei, og den har vært med på nedbremsing fra 260 til 70..

oki, siden det er så lett så er det sikkert derfor ingen Stcc, btcc, dtm, F1 osv osv førere noen gang låser heller da... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

har heller ikke problemer med å ta en effektiv nedbremsing fra gudeneveithvormye, men vent til du virkelig får noe rett foran bilen når du kommer over en bakketopp eller whatever..

min teori er at du aldri har bremset hardt nok.. :rolleyes:

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "burnet i stand" slike dekk før jeg, det går fint ;) Bare sørg for å få litt fart på dem.

Grattis med ny bil da, kjipt med ris, men bedre enn nuddelsnurre iaf ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver ikke du kjøre skole.... Du er verdens mester til å kjøre bil jo...

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider