Michael_ Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 jeg lurer litt på hvilke motorer og girkasser som passer på en volvo 142? har lyst på å sette en 2.3 liter med innsprøytning og m45 kasse i 142'n :) noen som vet om det passer? eventuelt andre motorer som passer? og hvor mye hester er det i de motorene i forhold til b20? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 jeg lurer litt på hvilke motorer og girkasser som passer på en volvo 142? har lyst på å sette en 2.3 liter med innsprøytning og m45 kasse i 142'n :) noen som vet om det passer? eventuelt andre motorer som passer? og hvor mye hester er det i de motorene i forhold til b20? b20a har: SAE 90hk, DIN 82hk. <--- enkel gasser b20b har: SAE 118hk, DIN 100hk, <--- dobbel gasser b20e har: SAE 135hk, DIN 124hk, <---injection b20f har: SAE 112hk <---injection er litt usikker på girkassa det er i dem da, men men håper det hjalp deg men det er mest gunstigt å sette i en TIC motor i dem en andre ville jeg tru. + du får jo ferdig lagde fester til 140, med b230 motor..... og det er lett og biligt å få tak i en sånn motor å :) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 beste er vell og bruke en b230f motor. da den er mest holdbar i forhold til k-jetronic. jeg regner med at det passer.. ihvertfall motor, har sett en m40 kasse å m45 er ikke noe spessielt større. alternativt kan du bruke clutchhuset til m45 kassa og motere den på en m40 kasse som passer garrantert oppi.. Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 m40 kassa fra 140 og m45 kassa har ikke like hus. men kassene er like. rett opp motoren å få tak i en hus som er fra 75-77 mod 240 der var det m45 kasse med rett hus på. 5 tr får man ikke plass til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 et spørsmål. er det en bilcrossbil du snakker om? Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael_ Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 et spørsmål. er det en bilcrossbil du snakker om? ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 da bruker du slegga på å utvide girkasse tunellen... Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg