Gå til innhold

Skivebremser bak til Polo 6N?

Ranger emnet


thomasekeli

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst på skivebremser bak på min polo 6N '95 mod. Men har vært litt i tvil på om det vil la seg ordne å få igjennom hos biltilsynet..

 

Det er klart det skal jo alltids gå an å lage til noe, men hadde vært fredlig å fått det godkjent.. aneglsmili

 

Har hørt litt rundt, og det har vært snakk om at golf 2 sin bakaksling ville passa rett på, for i så fall er det jo ikke være enn å skaffe en golf 2 gti bakaksling.. :) Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Takk takk :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge hatt lyst på skivebremser bak på min polo 6N '95 mod. Men har vært litt i tvil på om det vil la seg ordne å få igjennom hos biltilsynet..

 

Det er klart det skal jo alltids gå an å lage til noe, men hadde vært fredlig å fått det godkjent.. aneglsmili

 

Har hørt litt rundt, og det har vært snakk om at golf 2 sin bakaksling ville passa rett på, for i så fall er det jo ikke være enn å skaffe en golf 2 gti bakaksling.. :) Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Takk takk :)

Har selv bygget om dette på en 1.4 16v

Selve bakstillingen passer ikke men akseltapper og skiver/calippere og klosser passer rett over....

Har du ABS bør delene komme fra en bil med abs (kan bruke corrado deler også)

så trenger du bare nye bremserør eller kappe de du har samt håndbrekkwire fra polo 1.6 16v

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan bruke bakakslinga på en 6N 1,4 16v eller 1,6 16v som har skivebremser bak?? Det hadde vært en plan :)

 

Trenger jo det uansett, om jeg skal sette opp i en større motor enn den jeg har nå i dag..

 

Noen som har noen formeninger om det burde la seg gjøre med en golf 2 gti 1,8 16v med 160 hk? Hørte rykter om at det skulle passe fint... Selv om det ikke egentlig frister å sette i en gammel golf 2 motor, da.. Hehe

 

Takk for svar, uansett :)

 

nitewlkr: fikk du typegodkjent det uten problemer også?

 

G_Yog: peiling på hvorfor det bare er noen 1,4 og 1,6 som leveres med det, og ikke alle?

 

 

Mvh

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint og bruke bakstillinga fra 1.6 16v alt dette er jo bolt on så det å få det godkjent er ingen problem. 1.8 16v passer fysisk i motorrommet...men blir jo masse jobb for å sette inn en gammel motor da. Men ellers så går 160 hk greit i en 6N det :cool:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sånn bakstilling vokser vel ikke på trè heller?? men tru det ble produsert (ett vist antall) 1,4 16v m skive bak for å bruke i 1400ccm klasse polocup lr noe..hørt at det er derfor vertfal..ikke sikker,men er jo litt logisk...

Det med motor bytte trur jeg du vil få litt prob med,må vel bruke forstillinga\kasse\akslinger +++ og el. nett og ifra 1,8 16v 2`er vis du skal få det sammen vel???

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

 

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Takk for svar, folkens!

 

Driver å bygger i stand anlegget nå... Så får vi se hvor mye penger og tid det blir igjen til resten av bilen, hehe... Men skivebremser bak blir det nok etterhvert! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan bruke bakakslinga på en 6N 1,4 16v eller 1,6 16v som har skivebremser bak?? Det hadde vært en plan :)

 

Trenger jo det uansett, om jeg skal sette opp i en større motor enn den jeg har nå i dag..

 

Noen som har noen formeninger om det burde la seg gjøre med en golf 2 gti 1,8 16v med 160 hk? Hørte rykter om at det skulle passe fint... Selv om det ikke egentlig frister å sette i en gammel golf 2 motor, da.. Hehe

 

Takk for svar, uansett :)

 

nitewlkr: fikk du typegodkjent det uten problemer også?

 

G_Yog: peiling på hvorfor det bare er noen 1,4 og 1,6 som leveres med det, og ikke alle?

 

 

Mvh

Var å viste bilen med det og gewinde uten anmerkninger

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sånn bakstilling vokser vel ikke på trè heller?? men tru det ble produsert (ett vist antall) 1,4 16v m skive bak for å bruke i 1400ccm klasse polocup lr noe..hørt at det er derfor vertfal..ikke sikker,men er jo litt logisk...

Det med motor bytte trur jeg du vil få litt prob med,må vel bruke forstillinga\kasse\akslinger +++ og el. nett og ifra 1,8 16v 2`er vis du skal få det sammen vel???

 

 

Følger du Nitewlkr`s oppskrift litt lenger oppe så får du jo skiver bak. Eller du handler alt nytt og går for Golf 4 calippere. Men sjekker du litt rundt er det ingen problem å finne det du trenger brukt heller,er vel bare snakk om hvor mye man vil koste på det.

Du får nok ingen golf forstilling på en polo da de er nesten 10cm breiere mellom vangene. Når det gjelder motorbytte så bruker man gearkassa til den nye motoren. Polo forstillinga beholder du men monterer stabstag på denne som det er utak for. Du bytter spindler da får du automatisk 256mm skiver, det er også muligheter for å montere G60 eller Vr6 bremser på disse for å nevne noen, coilovere annbefales. Aksler,eksos å motorfester må lages. Kabelboksen til den nye kassa må brukes. Styreenheten og el.nett må byttes. Radiator bør også oppgraderes. Eller man kan gå for den enkle løsningen og kjøpe et ferdig kitt. sombrero

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Jeg tror det motorbyttet blir for mye om og men for meg foreløpig.. :(

 

Det er i hvertfall mulig! Så får vi se hva som skjer.. Ikke usansynelig!

 

Takk for grundig svar, i alle fall! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne komme med råd og tips,selvom mine erfaringer er at det som regel bare blir med praten og ikke no mer. Så og si ingen i norden som har gjennomført liggnende ombygginger i en nyere polo.

Lykke til :afro

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår