Gå til innhold

Hjelp/Tips vedrørende montering av 6.5" i dør

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg nytt interiør(av typen svart:D) og skal gjøre det litt orntlig denne gangen når jeg montere høytalerne min, som nå spiller dass, og det syns jeg er litt surt når jeg betalte 2lapper for de om dere forstår;)

legger ut en del bilder med noen komentarer til slutt så håper jeg noen kan komme med et par gode tips og råd:)

IMG_1069.jpg

IMG_1077.jpg

IMG_1071.jpg

IMG_1072.jpg

IMG_1073.jpg

IMG_1074.jpg

IMG_1075.jpg

IMG_1076.jpg

som dere ser, er det orginalt lagt opp til 5.25", det er selvfølgelig(;)) ikke godt npk for meg, så jeg gikk til annskaffelse av et sett earthquake VTeK.62's, som jeg denne gangen vil montere skikkelig, og dørtrekket er også litt mer vennlig denne gangen..

det viser tydelig at høytaleren er litt for stor, men når jeg bruker den "monteringsringen" som følger med, er innerkanten av ringen akkurat kant i kant med forsenkingen, det er egentlig veldig fint, men som dere ser, får jeg to hull på oppsiden og nedsiden av høytaleren, så det er hvordan jeg skal gjøre dette jeg lurer på.. selv tenker jeg på å legge en bit 10-12mm MDF over forsenkningen, slik at hele greia blir plan, file evt. frese kantene på denne, og sprøyte den svart/trekke den i sort skinn, lime den p åmed f.eks sika, og montere hele høytaleren oppå der med medfølgene gitter og det.. for meg høres det ut godt som snus, men er det noen som har bedre forslag å komme med? evt. bør jeg ha noe på baksiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En idé som slo meg:

sag til en liten firkant i mdf, og fres ut hull i denne, for så å legge den inn i nedsenkingen i trekket. Du må vel kanskje ha to "lag" med mdf for at det skal passe, siden høyttaleren har større diameter innvending enn firkanten som allerede er i dørtrekket?

Oj, det var jo forresten planen din det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..skotnisse har enda ikke flytta den til der den skal være.gidder noen andre admin. å gjøre det hvis dere ser dette? til vanlig bilstereo..

en kompis som er møbelsnekker er på ei nå med 12-13mm mdf som jeg skal bruke, den legges da over de to små utstikkene dere ser på bl.a. bilde 3, så tenkte jeg å bare fylle i med sort sika, er det plan eller bør jeg finne på noe annet mener dere? for da er jeg jo sikker p åat det blir 100%tett rundt høytaleren..

og bak høytaleren, "inni" døra, er det så å forstå at jeg skulle gått til ansaffele av noe steinull å lagt "rundt" der med magneten? var en somsnakkte om det, og tenker da å lime fast ull"matten" me en di på ca30cm med magneten i senter, vil jeg tjene noe på det eller bare drite i? og hvor bør jeg kjøpe hva, slik at jeg ikke ødelegger taler'ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tk, blir jo bak isåfall.. men tror du vil ha lit mye for det i forrhold til hva jeg vil gi.. får 2veis earthquake for 15-16 hundre kansje litt mindre hvis de på autocustom er like greie som da jeg handla det andre..og siden jeg har absolutt alt(alt av kabler sikring osvosv) i earthquake hadde det jo vært fint å fullført det helt..

erik, faen der sier du noe..får stikke ut på verkstede å se enten i kveld eller i morgen..får i værstefall montere el. vinduer..(OI FAEN det hadde vært synd!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja ellr kan jeg si at jeg har fått platene mine, maskinskåret på mm så de sitter som støpt "nedi sporet", og radien oppe og nede følger den høytaler ringen 100%, så dette blir bra.. han hade ikke skjært ut hull i midten, det har jeg begynnt sånn halveis på selv.. får ta noen bilder i morgen..detta blir bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Ronny.. De gir deg nok et bedre pris på et helt nytt sett enn hva jeg kan gi deg på det gamle settet mitt! Men det blir nok hur bra som helst, når du blir ferdig! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider