slitenvolvo Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Har kjøpt en 87modell 740 GL med den beryktede K-forgasseren. Skulle egentlig bli delebil, men var liksom litt for fin til å skrote. Forrige eier mente at det kom olje inn i forbrenningskamrene, og det var derfor motoren gikk dårlig. Etter å ha sett på pluggene er de alle veldig sotet ned, så jeg tenkte at kanskje bare automatchoken hadde blitt vrang på denne. Er det noen måte å teste automatchoken på? Blir litt skremt av monsterforgasseren på bilen der, kontra den lille enkle på min 230a :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 hvilke plugger er d som e brukt på den?? Kan være noe m dem å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 hvis det er en K-motor, så er det bare å starte med alt som er av vacum-slanger osv... kan også bytte alt av tenningsdeler/slitedeler som blir byttet på service... kan være så mangt egentlig... men ta det enkleste først! men dette er en typisk kranglete motor som fort blir umulig å ha med å gjøre hvis den ikke får sitt stell... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Tror jeg fant ut grunnen til at pluggene soter så jævlig. Dynamoen var av, og da gikk ikke vannpumpa rundt noe særlig heller, med det resultat at det ikke kom varmt vann til forgasseren... Men bilen var ihvertfall parkert grunnet motortrøbbel, så jeg får se hva jeg finner ut. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg