tjekk Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 ny bil gammelt påbygg Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 blei forøvrig ok den Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallap Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 hehe ikke berlingmo nei, den er jo "lita" hehe Geir V Johansen Tronsport ja.førermiljø er ikke alverden sammenlignet med en scania men helt greit! fantastiske stoler! Å det å levere bil med usynkronisert girkasse er jo ikke lattelig det! ikke sålenge kjøperen har bestillt det! motorbremsen på hakk 2 som slår inn etter 2000 omdr høres ganske horibel ut ja, men ellers er bilen veldig still og derfor egner seg som kranbil. den krana vi har på sisun er foresten den lengste iallefall i trønderlag montert på laste bil og når 39 meter opp. bilen er en semi, men bygges raskt (30min) om til platt bil. legger ved et bilde av noen av bilene våre 2 av disse har vi ikke lengre. :ratatatat poenget med usynkronisert girkasse er at drevene er mye bredere og tåler mer enn synka manuell girkasser.alle automat kasser i dag er usynka.bortsett fra et obskurt merke fra øst-europa..går under navnet scania trur jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 http://s200.photobucket.com/albums/aa184/kongkarsk/?action=view¤t=bversnaidd.jpg Forsvarets 3 aksla amfibie mannskapsvogn.. type Sisu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 (endret) Sisu er som tidligere sagt driftsikre og meget solid bygd. Sisu går på mange måter sine egne veier når de bygger bilene sine med diverse spesialpatenter her og der. I trondheim vet jeg om minst tre fire-akslede sisu tippbiler. To blir disponert av Ramlo Sandtak og en går for Johnny Buhagen. Tror det er flere også. Står det ikke Trøndergrus på en montro. Tjekk: Bellingmo det sikkert:) Det som er det helt geniale med sisuen som tippbil er at de har utkobling og løft på den bakerste akslingen på tandemboggien. Løft på tandemen samt løft på pusherakslingen foran tandemen gjør den uslåelig på fremkommelighet under tomkjøring og har dermed blitt særdeles populær som fireaklsing. Motorene kommer fra flere fabrikanter, der den største er en attenliters cat dieselsluker på 630 hk. Den ene på Ramlo har en slik. Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig. At du (Tombra) mener at dette er pene biler får bli opp til deg. Jeg synes de er direkte stygge:) Hehe. Jeg skal ihvertfall aldri kjøre noe slikt. Førermiljøet er heller ikke så mye å skryte av. Samt at motorbremsen høres ut som et F16 fly under take off. Er det ein Caterpillar C18 Acert motor, då er volumet 18,1 liter. Kan Sisu levere 6x6 og 8x8 tippbilar? Sisu lager ikkje store nok motorar, den største motoren Sisu lagar har 6 syl. 8,4 l. 410 hk. Edit: Den største motoren som Sisu lagar er ein motor med 7 sylindrar, volum på 9,8 liter og 500 hk. Den er også for liten. Endret Juli 18, 2009 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig89 Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Sisu'n til Viking follo/østfold. 5 aksler, løft på 2,3 og 5 aksel. Cat motor med ZF kasse og Tandem. Løftbar drivaksel er en genial løsning som blir levert orginalt fra fabrikk. 2 aksel løftes ved tunge løft bak i brilla, noe som gjør at man får mer vekt på fremste aksel og lettere holder seg innenfor 20% grensa på styrende aksler. Forøvrig er det ett Vulcan V70 påbygg og en ferrari 28T/m kran. Har også montert ekstra luftpute på 5. aksel som trykker den ned i bakken som fører til at mer vekt blir overført til fremre aksel. Skapene er bygd i Sverige etter egne tegninger :) FILM: Siter Volvo <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Har dessverre ikkje sett mange SISU, men de jeg har sett har vært skamtøffe i virkeligheten, store tømmerbiler, med skikkelig grom lyd, tøff lakkering og oser soliditet og kler vinter... Litt mere info om motorene, volum, sylinderarr/antall, hk med mer hadde vært artig. Sleng innpå med bilder... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.