Gå til innhold

Pioneer DEH-P960MP SELGES, splitter ny i eske!

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Plutselig sitter jeg med to stk. DEH-P960MP... Må selge den ene!

Splitter ny i eske, som sagt... Dette er en kremspiller! Veldig mye brukt blant bilstereo-entusiaster, og det er ikke uten grunn! :)

Denne spilleren er utseendemessig identisk med DEH-P9600MP som man får kjøpt i Norge. Dette er imidlertid en Pioneer PREMIER DEH-P960MP , altså Pioneers "luksusutgave" fra USA, med høyere signalspenning (6,5V) på linjeutgangene, og muligheten for treveis aktiv deling (Diskant, mellomtone, bass i seks separate linjeutganger). Bortsett fra dette er de to spillerne identiske.

Denne spilleren har amerikansk radio med kun oddetall, som betyr at man bare får inn radiostasjoner som har desimaltall i oddetall. Dvs: 106.1, 101.3 osv, og ikke 102.8 eller 96.2... Dere skjønner tegninga. Om du er som meg og hører lite på radio, spiller dette liten rolle! Det skal for øvrig også være mulig å modifisere spilleren til å ta inn alle frekvenser.

Anbefalt veiledende utsalgspris fra Pioneer i USA, er ca. 4500,-, i Norge får du "lillebror" DEH-P9600MP for 6-7000,-.

Prisantydning: 4000,-/bud!

Kommer antageligvis til å legge denne ut på Finn.no og QXL.no til en noe høyere pris om den ikke blir solgt i løpet av uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne spilleren er utseendemessig identisk med DEH-P9600MP som man får kjøpt i Norge. Dette er imidlertid en Pioneer PREMIER DEH-P960MP , altså Pioneers "luksusutgave" fra USA, med høyere signalspenning (6,5V) på linjeutgangene, og muligheten for treveis aktiv deling (Diskant, mellomtone, bass i seks separate linjeutganger). Bortsett fra dette er de to spillerne identiske.

Dette var skrevet litt "oppned" og kanskje litt misvisende.

Hvis man leser spesifikasjonene på norske siden, så ser du at Pioneer DEH-P9600MP har 6,5volt spenning på linjeutgangene og også mulighet til pro-mode (3-veis aktiv deling). Det er kun amerikanske DEH-P9600MP som har lavere spenning (4 volt) - men den har fremdeles pro-mode.

Norsk DEH-P9600MP tilsvarer en DEH-P960MP som trådstarter selger her (foruten radio-delen og manglende ISO-kontakt).

Amerikansk DEH-P9600MP er derimot en strippet ned versjon som kun har 4 volt linjeutganger og kan ikke sammenlignes mot de to ovennevnte.

En topp lydmaskin med grei nettverksstøtte og bra brukervennlighet :) Rett og slett en spiller som vanlige dødelige ikke vil finne noe som helst å utsette på.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fjernkontroll, ja.

At det er høyere spenning på linjeutgangene har ikke noe å si (innenfor rimelighetens grenser, så klart), du vil kun merke det i form av høyere lyd fra forsterkere som er beregnet for mindre enn 6,5V (dersom du har flere forskjellige).

:)

Så det går ikke an å dempe spenningen ved hjelp av funksjoner på spilleren?

Hmm. Må vel vurdere om jeg skal bruke så mye penger på en spiller som ikke blir godkjent i EMMA da.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke spenningen på linjeutgangen ALLTID 6,5V, da.

Det er simpelthen den maksimale spenningen :) Den kan justeres veldig enkelt, med volumkontrollen. Hehe.

Emma setter vel kun krav til at en viss prosent av anlegget skal være kjøpt hos en av vennene deres ("samarbeidspartnere")?

Personlig må jeg få si at Emma er noen blodsugere som unnkylder seg med å ivareta norske forhandleres interesser (m.a.o. holde de ville norske prisene på et sykt nivå). Drevet av norske forhandlere, og ivaretar i første linje deres interesser. Kommunist-bilstereo, det er det vi snakker om! :)

Inntil de skjerper seg, er Emma fullstendig uinteressant for meg hvertfall... De tar vekk "gøy" fra bilstereo, og gjør det hele til et minisirkus for spesielt interesserte, istedet for å gjøre lydkonkurranse til noe for alle og enhver, som det burde være. Det virker som om alt for mange av de som konkurrerer i Emma er forhandlere med demobiler, eller kunder med demobiler, og dermed virker det hele på meg kun som et sesongbasert PR-stunt.

Satser heller på en bil med lyd som gjør MEG og de som hører på imponert og fornøyd, og driter i hvilke poeng jeg kunne fått/ikke fått i en slik konkurranse.

Samtidig vil jeg gi et lite poeng til dB-drag-folka, som er mindre firkantet og mer folkelige med sine praksiser.

Dæven, jeg babler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh. Wow.

Flott, da går du og betaler 1800,- for de ekstra radiofrekvensene, og så blir du lykkelig i resten av dine P4-dager.

Selger denne spilleren med kvittering og garanti, og har null fortjeneste what so ever på den. Se på det som gratis importhjelp, om du vil. Null stress, bare å hente spilleren på postkontoret og betale oppkravsregninga.

Grunnet et problem sitter jeg som sagt med to slike spillere, og BØR kvitte meg med den ene. Men om jeg ikke hadde fått solgt den til selvkost, hadde jeg montert begge i bilen bare på faen tenker jeg :)

Nå ser det imidlertid ut til at den blir solgt, så da slipper du jo å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva prøver du egentlig å få frem med det der? :knob:

Vel, her i området er FM 106.1 og FM 105.2 begge P4. Eller, det var hvertfall det før Kanal 24 kom på banen, det kan hende det er to forskjellige kanaler på de frekvensene nå da :P

Poenget var uansett at man kan bruke alle frekvenser som slutter på et desimaltall som er et oddetall, som f.eks. 106.1 eller 98.7.

Mens 102.8 og andre som slutter på "komma - partall" vil bli dårlige siden man må velge mellom 102.7 eller 102.9.

That's what I meant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider