Gå til innhold

Cosworth Eller Audi Turbo Motor I Volvo 240

Ranger emnet

SolbCos

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Både Cosworth og den 2.2 20V motoren med 220hk får du jo godkjent med Orginale Volvo bremser da....;) Ellers er det vel nye motorfester, nytt ledningsnett, få tak i en 262CR girkasse fra E30 M3 med løst clutch hus og klipp og lim mellomaksling.... Da er vel det meste gjort...? Spør på 200 forumet, de har nok bedre svar en meg...:)

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye som skal legges i er uvist.

Men regner med at motor , gir , bakaksel er langt fra gratis. Mål er rundt 350hk og i heletatt få det til å gå.

hvorfor bruke 100 000kr på å få 350 ford hester?

når du kan legge 50 000kr på bordet å få 350 volvo hester?

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen Volvo TDI som er levert med bakhjulstrekk. Bruk kasse og motorfester fra den da det er en 5 cyl Audi motor.....

Ev bruk blokken fra TDI, custom JE stempler og topp fra Audi 7A. Da får du 2,5L 20v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en tung daff sluffe av en Volvo...

må bare nevne at en Volvo B18 er 5 kg lettere enn en Chevy LS1 motor (alu) den har 320 hk og 470nm standard, og kan trimmes billigere enn resten av motorene som er nevnt i denne tråden. feks rundt 5000,- for kam kit til ca 400hk, ellers så kan dere jo bare tyne livskiten av en mindre motor i stedet :), dette var mest for å poengtere at det ikke kommer til å bli en tung daff sluffe. Se på den gule V8 volvoen, går bra den, og den har jo til og med jern v8 og overlading, som også veier.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en volvo motor jeg. får jo mye bra motor for en 25 000kr.

Veit jo om en B234F med omlag 300hk.. Og ja, den tåler det.

(sitter i 240 med snutefront og amerikanske lykter, og den går jevt bra. synd den ble solgt for 35 000kr)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med tilbakespill.

Har hatt en b21et og ble velsignet med mange uker med hode nede i panserert.

En V8 hørtes spennende ut , men å finne en MANUEL kasse til dette da ??Tremec (dyyyyyrt)

Jeg synes det høre mest fristende ut med en 5'er , om det er volvo t5 eller audi spiller liten rolle , lyden spiller en stor rolle i prosjektet :)

Regner med å kunne bruke Getrag og Borg&wagner (?) T5 og R-Sport sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med tilbakespill.

Har hatt en b21et og ble velsignet med mange uker med hode nede i panserert.

En V8 hørtes spennende ut , men å finne en MANUEL kasse til dette da ??Tremec (dyyyyyrt)

Jeg synes det høre mest fristende ut med en 5'er , om det er volvo t5 eller audi spiller liten rolle , lyden spiller en stor rolle i prosjektet :)

Regner med å kunne bruke Getrag og Borg&wagner (?) T5 og R-Sport sperre

kompis av meg har en BMW 3.5 liter motor til salgs, med girkasse og ledningsnett, fra en e28, antaglig noe ombygging som hadde trengst, men hadde vaert mye morro :p

vurderte den motoren selv en stund.

men hvis du kikker paa V8, saa er Rover sine et godt alternativ, de har aluminiums blokk, som gjoer dem litt lettere.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider