Gå til innhold

Cosworth Eller Audi Turbo Motor I Volvo 240

Ranger emnet


SolbCos

Anbefalte innlegg

ville ikkje brukt noko anna enn ein volvomotor. du finn ikkje noko billigare alternativ i vert fall. utenom muligens chevy v8. volvomotor er uansett da enklaste å da tåla juling. litt verre med girkassa dan tåla ikkje so mykje. men viss du får tak i m90 kassa frå 940 så burde dan tåla 350 hk heilt fint. trur i alle fall du kjem til å spara deg ein heil masse bal viss du går for ein volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel noen Volvo TDI som er levert med bakhjulstrekk. Bruk kasse og motorfester fra den da det er en 5 cyl Audi motor.....

 

Ev bruk blokken fra TDI, custom JE stempler og topp fra Audi 7A. Da får du 2,5L 20v

 

Kan vel bruke kasse fra D6 også, passer vel om hverandre har jeg hørt rykter om.

Ellers er vel YB med T5 ganske skuddsikkert med 350 gamp, fins en del erfaring med å koble det opp i andre biler også, 350 Chevy får du vel kasta etter deg, men manuell kase er vel ett problem, må i såfall kanskje kikke på akkurat T5 kasse for å finne no brukbart.

 

Men har ikke vurdert en T5R, eller T6 for å være brutal, men blir vel kanskje litt dyrt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere sier at en girkasse "tåler så og så mye HK", det er jo BULLSHIT!

 

man kan få en M47 kasse til å tåle 1500 hk, hvis man ikke har noe særlig med dreiemoment.

 

det er dreiemoment og mangelfull kjøling som tar knekken på ei girkasse!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med tilbakespill.

Har hatt en b21et og ble velsignet med mange uker med hode nede i panserert.

En V8 hørtes spennende ut , men å finne en MANUEL kasse til dette da ??Tremec (dyyyyyrt)

Jeg synes det høre mest fristende ut med en 5'er , om det er volvo t5 eller audi spiller liten rolle , lyden spiller en stor rolle i prosjektet :)

Regner med å kunne bruke Getrag og Borg&wagner (?) T5 og R-Sport sperre

 

sant det, ofte dyrt med chevy manuell kasser, spess i norge, rundt 15 k, saa faar du en grom 6 trinns kasse Tremec t56 borgwarner, feks paa http://www.techlinebilelektro.no han har kasser noen ganger

 

ls1 med t56, som jeg har kjoept, faar man fra 25-35k inn til norge 98/2002 camaro motor.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bytte til annen motor når volvo motoren tåler fint 350hk... detta sier wetterhusracing om poffs: Vi har ikke skrudd på motoren siden den blei benka i 03!! 440hk/600Nm...

 

http://www.wetterhusracing.no/prosjekter.php?id=5

 

så du skal nok klare å dra ut 350 hk da.

 

snakket med en fyr... hadde hadde nesten 500 gamper i øsa si og den funkerte fint hver eneste dag... han dro den helt til 8000 rpm hver eneste dag. aldri noe prob med den heller. så hvis du tror 350 er på grensa så er det starten på forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en gruppe a motor , men d ble ikke no særlig da m47 overdrivekassen ikke tåle den , fikk høre at lagrene glei fra hverandre pga momentet (?!!?)

Men motoren ble solgt , stjælt og ikke betalt :(

Litt av cluet med prosjektet er å få mer enn 8 ventiler , og få rå lyd.

Vært litt kult me en rb26dett ;) Har aldri hørt om no lignende iallfall.

Det skal være en herje bil der man skal kjøre istedet for å skru yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en gruppe a motor , men d ble ikke no særlig da m47 overdrivekassen ikke tåle den , fikk høre at lagrene glei fra hverandre pga momentet (?!!?)

Men motoren ble solgt , stjælt og ikke betalt :(

Litt av cluet med prosjektet er å få mer enn 8 ventiler , og få rå lyd.

Vært litt kult me en rb26dett ;) Har aldri hørt om no lignende iallfall.

Det skal være en herje bil der man skal kjøre istedet for å skru yodude

 

vis DU har hatt en gruppe a motor i bilen din så hadde du vokta den med livet ditt som innsats..

 

hiv på en 16v topp da vell... euro 1 på forumet her har 16v prosjekt, han selger forresten en 16v topp også...

 

å du skal kjøre i stedet for å skru??? da kan du drite langt f*** i ford ihvertfall... det er jo di værste drittbilene som er laget...

nei.. det er nok bare volvo som holder... går jo ann å skyte motoren å så går den fortsatt...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare nevne at en Volvo B18 er 5 kg lettere enn en Chevy LS1 motor (alu) den har 320 hk og 470nm standard, og kan trimmes billigere enn resten av motorene som er nevnt i denne tråden. feks rundt 5000,- for kam kit til ca 400hk, ellers så kan dere jo bare tyne livskiten av en mindre motor i stedet :), dette var mest for å poengtere at det ikke kommer til å bli en tung daff sluffe. Se på den gule V8 volvoen, går bra den, og den har jo til og med jern v8 og overlading, som også veier.

 

Skulle likt og sett at du fikk den til 25.000kr ferdig montert :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis DU har hatt en gruppe a motor i bilen din så hadde du vokta den med livet ditt som innsats..

 

hiv på en 16v topp da vell... euro 1 på forumet her har 16v prosjekt, han selger forresten en 16v topp også...

 

å du skal kjøre i stedet for å skru??? da kan du drite langt f*** i ford ihvertfall... det er jo di værste drittbilene som er laget...

nei.. det er nok bare volvo som holder... går jo ann å skyte motoren å så går den fortsatt...

 

Har Cosworth nå , og d fungerer mye bedre enn volvoen jeg hadde Devil , og hva motor anngår er det dag og natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16ventiler hadde vært drømmen d, men d er så mye hokus pokus.

Kan bruke stemplene , men da må det freses ventillommer.

Jeg må ha registerreim og div fra penta.

Eksosmanifoil må sveises osv osv.

Noen som vet hva som skiller en s2 fra en rs2 motor ?

Priser osv..

 

Det som skiller en s2 fra en rs2 motor er: kammer, dyser, hjerne, turbo, grenrør, innsug, lmm og intercooler

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16ventiler hadde vært drømmen d, men d er så mye hokus pokus.

Hvis en enkel Volvo 16V/rødblokk-kombo skal være så "hokus pokus", virker det litt halvseriøst å snakke om å bruke noen andre spesielle motorer (eks: RB26) som krever tre tusen ganger mere penger og innsats for å få på plass.

 

 

 

 

dere sier at en girkasse "tåler så og så mye HK", det er jo BULLSHIT!

 

man kan få en M47 kasse til å tåle 1500 hk, hvis man ikke har noe særlig med dreiemoment.

 

det er dreiemoment og mangelfull kjøling som tar knekken på ei girkasse!

Word.

 

 

 

 

Ellers, idéen om Amerikanskprodusert aluminium-åtter med forgassere og støtstenger er egentlig ikke så teit som Volvofolk med skylapper over øya skal ha det til; vekta er lav, ytelsen er høy, kjørbarheten er god og ledningsnett finnes ikke. Man trenger bare plass i motorrommet, motorfester, girkassefester, riktig mellomaksel og i værstefall ombygget spakstell. Dette er ikke direkte HighTech-saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår