Gå til innhold

åssen er det å sette på nos på tahoe?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

er det noen som vet åssen det er å sette på nos på en 03mod tahoe?

 

Så du er altså ikke interresert i produktene til konkurrentene deres? NX Express bla. lager også brukbare kit, det er ikke bare Nitrous Oxide Systems som driver med sånt.

 

Hadde nok heller tenkt litt mer varige løsninger enn morrogass da. Det er jo, som nevnt, kjedelig å fylle på ei flaske for hver forbikjøring.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergheim tar 75000 for montering av kompressor og da øker du fra 273hk til 500.

Men er som sakt tidligere her om å fylle flaska. Regner "vet ikke men regner" med at du fint kan slenge på ett 150-200hk gass kit på den motoren men da tømmer du den flaska FORT.

Sett på et 75hk kit så gir det merkbar effekt økning samtidig som flaska holder en stund.

Hørt at med 10l flaske og 75hk kit må du fylle etter 12-18 drag på 1/4 mile.

Men alt er relativt da. Hvor ofte kommer du til å bruke gass i vanlig trafikk?

Ved hvert pådrag?

Par ganger om dagen?

Par ganger i uka?

Gang eller to i måneden?

Dette må nesten de gutta som kjører med det til vanlig svare på men en jeg kjenner har 2X10l i en rodd og han fyller 1 gang per sommer. V8 big blokk 600hk+. Så hvis du ikke bruker knappen i hvert lyskryss og ved hver aks trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe klippe kort på AGA :usa:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergheim tar 75000 for montering av kompressor og da øker du fra 273hk til 500.

Men er som sakt tidligere her om å fylle flaska. Regner "vet ikke men regner" med at du fint kan slenge på ett 150-200hk gass kit på den motoren men da tømmer du den flaska FORT.

Sett på et 75hk kit så gir det merkbar effekt økning samtidig som flaska holder en stund.

Hørt at med 10l flaske og 75hk kit må du fylle etter 12-18 drag på 1/4 mile.

Men alt er relativt da. Hvor ofte kommer du til å bruke gass i vanlig trafikk?

Ved hvert pådrag?

Par ganger om dagen?

Par ganger i uka?

Gang eller to i måneden?

Dette må nesten de gutta som kjører med det til vanlig svare på men en jeg kjenner har 2X10l i en rodd og han fyller 1 gang per sommer. V8 big blokk 600hk+. Så hvis du ikke bruker knappen i hvert lyskryss og ved hver aks trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe klippe kort på AGA :usa:

 

75000kr for montering da trur jeg ikke det blir noe,hehe! Det blir bare 1-2 ganger i måneden, når vi skal på hytta å sånt!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bruker den vel 1,5-2,5l på mila tenker jeg, det blir for mye vøttø!

Da tror jeg du burde sjekke hva den bruker i utgangspunktet. Orginalt bruker den 1,8 på landevei og 2,0 på bykjøring. Så hvis den bruker 1,5 etter montering av kompressor må jo det være ett kupp:) 200hk mere og 0,3L mindere på mila. Da hadde hvertfall jeg kjøpt tvert happyhappy

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 på småkjøring og 1,2 på langkjøring er min erfaring. 500 hester hørtes optimistisk ut.Har kjørt Tahoe med Kompressor kit (Whipple-charger).Den gikk brukbart men 500 hester var det langt i fra.Men den bilen var 100% standard ellers.Med headers, fjerning av katter, eksos, reprogramering (løse Chipper sluttet man med for over 10 år siden på disse) kan det hende kompressoren hadde kommet til sin rett.

Det finnes masse trimgrier til disse motorene, men for oss nordmenn er jo forbruket vesentlig.Jeg har ikke lyktes å finne noen tester som også viser forandringen på forbruket med de forskjellige trim triksene.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 på småkjøring og 1,2 på langkjøring er min erfaring. 500 hester hørtes optimistisk ut.Har kjørt Tahoe med Kompressor kit (Whipple-charger).Den gikk brukbart men 500 hester var det langt i fra.Men den bilen var 100% standard ellers.Med headers, fjerning av katter, eksos, reprogramering (løse Chipper sluttet man med for over 10 år siden på disse) kan det hende kompressoren hadde kommet til sin rett.

Det finnes masse trimgrier til disse motorene, men for oss nordmenn er jo forbruket vesentlig.Jeg har ikke lyktes å finne noen tester som også viser forandringen på forbruket med de forskjellige trim triksene.

Jeg har alderi målt hva min bruker jeg. Quotet bare det som står i instruksjons boka jeg. Vet ikke om det er noe forskjeld på din 2000 mod og min 2002 mod?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å regne ut, og har aldri vært over 1,8.Jeg har bare 3 km til jobb, og bruker ofte lengre tid på å skrape is med motoren i gang enn på selve kjøreturen. Jeg har nå bestemt meg for å montere gass anlegg.Har time om en mnd.Kommer ned i ca 10 kr milen da.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullgas , sorry lystgas. er tull i "vanlig" trafikk, funker sikkert på strippen, jeg monterte det på min tbi-90 350 motor, har ikke brukt opp en flaske. skulle gi 100hp men de kommer der du minst trenger det kun på fullgas.....mitt forslag kjøp flaska å si till alle at du har lystgass, ingen vil merke forskjell uansett :-)

For flaska er blå å fin..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår