Gå til innhold

800whp civic "the beast"

Ranger emnet


makann

Anbefalte innlegg

eller man har lidenskap for Honda, da motorene spessielt.

veldig enkle å trimme, lett å hente effekt.

 

Dessuten har civicen et lett chassi, noe som gir et godt utgangspunkt.

 

Lidenskap kan jeg forstå...

 

Hva er vekt på en civic da?

Hvor mye henter man med kun bolt-on deler?

Lurer på hvilken diff han kjører med ?

 

Det var en camelon lakka civic som frekventerte i div blader og på gatebiltreff for noen år siden . Mener han hadde store problemer med holdbarheten (IIRC) hadde ikke han en 5-600hk?

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stock civic chassi veier vel en 1080kg, letta kanskje 890-900kg med bur.

 

Ja fullt mulig å hente ut 600whp med bare bolt on deler.

får så mye gromt utstyr fra usa så.

så forleden en stock honda gsr motor (1,8l)

Smidd innmat, nye topplokksbolter, clutch og dyser samt datasprut.

597whp..med det turbokitet jeg selger nå...

flere som får motorene til å holde, tror det ligger litt i gasspedalen også.

mer grisekjøring, mindre holdbarhet.

En quaife atb diff er ikke å forakte heller med de hk..hehe.

 

 

Holdbarheten ligger vel 80%kun i tuning og hva slags bensin man kjører på.

er jo kjent at tenningsbank tar knekken på ALLE motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekna ikke med den gikk på pumpebensin nei...

er vel en slags toulene blanding , og det er ikke å rekne som gatebil ( synest jeg da)

 

hmm, tror den blir vanskelig å styre når de 600-800hk slår inn på framhjula...

Nye definisjonen "Powersteering"

 

Det fine med turbo at ved et enkelt knappetrykk er effekten nede i ikke fullt så skumle 300hk hehe, da kan det kjøres på vanlig blyfri.. til og med på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, tror den blir vanskelig å styre når de 600-800hk slår inn på framhjula...

Nye definisjonen "Powersteering"

 

Det fine med turbo at ved et enkelt knappetrykk er effekten nede i ikke fullt så skumle 300hk hehe, da kan det kjøres på vanlig blyfri.. til og med på vei..

 

 

Vel å merke dersom ekstar hk avgifter er betalt eller en detter utenfor dette . (eldre bil )

 

Skulle likt å sett dyno kurva til en slik bil, det lukter litt turbo lag

 

pante noen flasker i uka så holder det nok ikke det heller

 

Må du pante flasker for å kjøpe deg 600whp kit til bilen , er det på tide å skifte fokus..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En civic HB 92-95 veier 950 kg uten fører originalt. Så ved fjerning av interiør og diverse kan man vel få de under 900 kg, og da med 800 hk så er det skremmende mye futt. Skal også sies at civic er en av de billigste bilene å trimme til så store effekter. (Ut ifra motorstørrelse så klart.) Dette fordi civic er den bilen som er mest trimmet og trikset med i japan og usa. Dette samt at mye er prøvd ut som igjen gjør at man utvikler trimminga til denne bilen ganske effektivt. Prisene går ned fordi etterspørselen er stor. Kan ikke tenke meg bedre utgangspunkt enn civic om man skal ha en forhjulstrekker til dragbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En civic HB 92-95 veier 950 kg uten fører originalt. Så ved fjerning av interiør og diverse kan man vel få de under 900 kg, og da med 800 hk så er det skremmende mye futt. Skal også sies at civic er en av de billigste bilene å trimme til så store effekter. (Ut ifra motorstørrelse så klart.) Dette fordi civic er den bilen som er mest trimmet og trikset med i japan og usa. Dette samt at mye er prøvd ut som igjen gjør at man utvikler trimminga til denne bilen ganske effektivt. Prisene går ned fordi etterspørselen er stor. Kan ikke tenke meg bedre utgangspunkt enn civic om man skal ha en forhjulstrekker til dragbil.

 

Orginalt ja, men husk at b18 motor med girkasse er tyngre enn orginal motoren, derfor gikk jeg utifra vti

 

her er dyno. fra test av kitet mitt.

 

Spec:

 

Stock GSR bore (1,8l)

9:1 CP pistons

Full-Race rods

Full-Race ProStreet T3 turbo manifold

3.0 in. downpipe

4.0 in. JouleSpeed exhaust

Aftermarket intake manifold

 

 

servion.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til samenligning så har vel VS motor 1133hk og kjører <9 sek .. Dette er faktisk imponerende av en FF generelt sett..

 

Dynokurva skulle vært retta til rpm og også vist a/f , sikkert noe mer å hente på toppen om en fikk retta opp a/f litt

 

Uansett en merker når den turboen ladder , men så gatevennlig er den ikke.

 

 

tenkte på for deg hæhæhæhæ

 

Bare ikke tenk så mye du, det får du bare hodepine ut av ..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker meg at denne er tuna med litt rikere blanding enn nødvendig sikkert rundt 11,5-1,11-1, men husk motoren er nesten stock da, med grunneffekt på 180hk +/- . sperrer på ca 9000rpm denne da..

 

Mja gatevennelig er den ikke har kjørt den på low boost..

Dro godt for å si d sånn, bare kjedelig m de dårlige dekka 3-4 gear kjentes i nyrene.

og effekten kan ikke ha vært noe særlig over 350whp

 

er ikke så uvanelig å ligge rundt 10 sek med 500whp og opp..

Husk med riktig oppsett, og vekten over drivhjulene + gode dekk og masse power er det ikke rart d går fort..

 

Kan henvise til john ferguson I NHRA sport compact 402m. civic 9,6sek 155mph slutt fart, brian ballard crx 600whp 9,7sek 150mph sluttfart.

 

Håper bare en av Nordmennene snart kan hevde seg i tillelen 10 sek fwd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til samenligning så har vel VS motor 1133hk og kjører <9 sek .. Dette er faktisk imponerende av en FF generelt sett..

 

1133 mot 600... enough said... bør skille mer enn ett sekund om det er kun hvor det trekker det står på..

da burde VS vert MYE lavere om det var viktigst..

[x]86 sierra is *knust*

[x]94 Civic lsi *solgt*

[x]82 Mazda 929 *Rast* (vinterbil)

Nå 98 Integra R

 

Henger du så vidt med til 6000rpm kan du glemme å følge med resten av veien til 9000rpm! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår