Gå til innhold

Dump til 1,8 turbo

Ranger emnet


John_gti16

Anbefalte innlegg

Hørt d at dump til 1,8T ikke er bra. Går ikke jevnt på tomgang, bruker mye bensin. Noen som har erfaring med dette. Kjører med den orginale resirk/avlastningsventilen nå. Skal chippe til sommeren (ts-racing). Noen som har anbefaliger om dette er rette plassen å chippe, om jeg kan kjøre med dump etter chipp eller om jeg bare burde kjøpe en litt kraftigere resirkventil. Andre forslag blir jeg også glade for=)

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha undersøkt dette tidligere så kan jeg med god samvittighet si: Dropp Dump! Vært diskutert mye i VACN og alle mener det samme! Du kan seff oppgradere din eksisterende men gå da for en resirkulerbar variant og ikke atmosfærisk!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt d at dump til 1,8T ikke er bra. Går ikke jevnt på tomgang, bruker mye bensin. Noen som har erfaring med dette. Kjører med den orginale resirk/avlastningsventilen nå. Skal chippe til sommeren (ts-racing). Noen som har anbefaliger om dette er rette plassen å chippe, om jeg kan kjøre med dump etter chipp eller om jeg bare burde kjøpe en litt kraftigere resirkventil. Andre forslag blir jeg også glade for=)

 

 

Ja ts racing er å anbefale,, har hatt 4 biler der inne og er kjempe fornøyd

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha dump - men bare resirk - ikke atmosfærisk ( åpen)

 

 

Luft menge måleren ( fra nå lmm) måler all luft som går inn i motoren.

Når du da slipper gassen og har en åpen dump - som slipper luften ut, så gir innsprøytningen fremdeles bensin i henhold til den målte luft mengden , bilen går dermed alt for fett ( for mye bensin ). Dette kan igjen føre til at katalysator ryker....

 

En resirk dump slipper luften inn igjen i innsugningsrøret rett etter lmm slik at den målte luften ikke forsvinner ut av systemet.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha dump - men bare resirk - ikke atmosfærisk ( åpen)

 

 

Luft menge måleren ( fra nå lmm) måler all luft som går inn i motoren.

Når du da slipper gassen og har en åpen dump - som slipper luften ut, så gir innsprøytningen fremdeles bensin i henhold til den målte luft mengden , bilen går dermed alt for fett ( for mye bensin ). Dette kan igjen føre til at katalysator ryker....

 

En resirk dump slipper luften inn igjen i innsugningsrøret rett etter lmm slik at den målte luften ikke forsvinner ut av systemet.

 

 

Mulig rettelse: Er vel ikke LuftMengdeMåler på den, er vel LuftMasseMåler, stor forskjell.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig rettelse: Er vel ikke LuftMengdeMåler på den, er vel LuftMasseMåler, stor forskjell.

 

Korrekt.. En ytterst følsom massemåler også.

Men det går finfint å kjøre dump på denne bilen, jeg har flere kunder med akkurat denne motoren, og det funker som faen det!

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel ikke at det ikke funker, men at det over lengre tids bruk VIL skade massemåleren. Så om man er forberedt på å måtte skifte massemåleren etter en tid så må man for all del kjøre på.... Men det er som nevnt ikke bare den som tar skade av atmosfærisk dump, men som regel edn første som tar kvelden. Mitt tips til den som bryr seg om bilens beste.... Dropp åpen dump!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel ikke at det ikke funker, men at det over lengre tids bruk VIL skade massemåleren. Så om man er forberedt på å måtte skifte massemåleren etter en tid så må man for all del kjøre på.... Men det er som nevnt ikke bare den som tar skade av atmosfærisk dump, men som regel edn første som tar kvelden. Mitt tips til den som bryr seg om bilens beste.... Dropp åpen dump!

 

Dette er jeg helt enig i Marius.

Er nok en god grunn til at alle de seriøse tuningfirmaene fraråder bruk av atmosfærisk dump, og anbefaler resirk ventil.

 

Men også flere tuningfirmaer som anbefaler å holde seg til det orginale filteret.

Noen meninger om dette?

happyhappy

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Kommer til å gå for den vanlige resirken. Når jeg chipper på ts, skal jeg samtidig få dem til å montere den resirkventilen(eller avlastnigsventilen som de kaller den) som de fører. De skifter jo den og rustfritt eksos ved steg 3 trim. Blir å gå for vanlig chipp. Steg 3 synes jeg blir litt for dyrt i forhold til hk og nm. 7000/195/320, 17500/215/350.

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår