Gå til innhold

Regler for bilvaskemaskiner?? noen som vet?

Ranger emnet

bmw325ix

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har peiling om det finnes regler for bilvaskemaskiner?? hvor mange biler som kan vaskes før man skal ha vedlikehold eller sjekk på børstene?? for de skal vel vaskes og sjekkes innimellom?

Har fått en seriøs lakkskade på en bil etter en tur i vaskehallen.. hele bilen er full i striper etter børstene..

Bilde av framskjermen..

lakkskade.jpg[/img]

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, stygg sak. Jeg var ute for noe lignende i en vaskehall i distriktet her. samme merker som du fikk. Jeg kontaktet NAF og de gikk over bilen. Bensinstasjonen betalte full maskinpolering. og lakken ble som ny :)

Så mitt tips til deg. kontakt daglig leder på bensinstasjonen og forklar at dette skjedde i deres vaskemaskin. Dra deretter NAF inn i saken.

lykke til:)

fwd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for kjapt svar:)

Hadde så dårlig tid her.. fikk ikke sjekka søkefunksjonen knock

Har en dialog med sjefen på stasjonen.. men tenkte og ha noe i bakhånd hvis det skulle bli problemer.. takker for tipset med naf:) skal ta turen innom de hvis det blir noe ekstra..

Var innom et bilpleiesenter i dag.. de skulle ha mellom 2700,- 3000,- for å fikse opp lakken igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien min fikk lakken på bilen sin ødelagt i en vaskehall, der måtte hele bilen lakkes på nytt. Dette betalte bensinstasjonen for det var feil fra deres side.

Hmmmmmmm... Kansje mann skal vaske bilen en dag? aneglsmili

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bulker i bakluka mi pågrunn av at den vaskesaken plutselig begynte å presse rett ned på bilen :eek:

Snakka med sjefen på bensinstasjonen og de sa at dette var tredje skaden påført i vaskehallen på en uke så det var bare å sende den på takst.

Taksten ble på over 7000,- som de betalte.

Gikk veldig greit for meg i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ferdes man i en vaskehall på eget ansvar...iaf iflg skilting. Om det er noe regler på dette, vites ikke :P

Isåfall må vel skilte stå på en plass at man kan se det? jeg har aldri sett noe skilt noen plass på den stasjonen jeg bruker.. står heller ikke på kvitteringen..

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider