Gå til innhold

OK å bruke bilvaskmaskinene?

Ranger emnet


xGrape

Anbefalte innlegg

Ser det er ulike meninger om automatiske bilvasker her. Børster mot børsteløse maskiner. Statoil mot Esso mot Shell. Svamp mot maskinvask.

 

Testa bronsevasken på Statoil forleden, og kan egentlig bare si at jeg ble veldig fornøyd. Det var lenge siden forrige vask, og en del inngrodd dritt - men maskinen tok alt!

 

Kommer nok til å gå for gullvask heretter. Greit å ta ekstra vare på bilen lissom. Spesielt nå på vintern, med sørlandets slapseføre.

 

Går nok over til "håndvask" når temperaturen blir bedre, men akkurat nå frister det egentlig ikke. Selv i en selvvaskhall.

 

Men hvordan ligger de ulike kjedene (Statoil, Esso, Shell) på pris? Og hva med kvaliteten på vasken?

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shell er vel billigst siden de har halv pris etter kl 2100 men etter min erfaring er det også Shell stasjonene som har dårligst vaskehaller. Kjørte gjennom hallen i strømmen 2 ganger på gull vask og bilen var fortsatt møkkete. Kjørte også gjennom hallen på Shell ved MC'ern på lørenskog 2 ganger og heller ikke her ble bilen ren. (Var ett par uker mellom gangene) På Shell har de ikke vaskegaranti så begge steder måtte jeg krangle meg til å få ny vask. Statoil er vel desidert dyrest så vidt jeg vet men de har ren bil garanti. Blir ikke bilen ren etter 1 gang i hallen får du ny runde gratis. Og hvis bilen ikke er ren etter andre gangen får du pengene tilbake. Dette er stort sett de jeg bruker i mitt nærmiljø så da får andre svare for andre stasjoner!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statoil har bra priser på selvvasken etter det jeg har erfart :) Nå har jeg bare brukt det på kvelden, men dog.

 

Var innom Hydro Texaco her i Drammen en dag for litt siden og tok den billigste vasken med underspyling. Den spylte godt oppunder bilen. Merka det i beina at den spylte faktisk. Bilen ble da gullende ren den ;)

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår