Gå til innhold

Vil dette fungere godt? synspunkter? (DynaBel)

Ranger emnet

Taad

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg annlegg etterhvert, når bilen kommer i stand. Så lurer da på å kjøpe fullt fra dynabel..

Hvordan vil dette låte? Synspunkter/endringer?

Verdt ca 11k?

1 stk. dynaBel BF4501 - 1x450-1200 Watt RMS Bilforsterker, som skal drive 2 stk. DY9412.

1 stk. dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker, som skal drive frontsett og høytallere baki.

Frontsett: Har ikke bestemt meg for om jeg skal velge Peerless Definition eller

Peerless Resolution (5"). Hvilken av dem er best?

Baki: Her har jeg tenkt til å prøve meg med polyester å greier, få litt design på hatthylla, så tenkte å ha ett komponentsett baki også. Enten definition eller resolution (6").

Og så tenkte jeg å ha en 1,5 fahrad kondensator (BI7375) på monoforsterkeren. Burde jeg også evt. hatt det på 4 kanaleren også?

Har ikke bestemt meg for spiller enda...

har også et rødt Optima 55ah... burde jeg ha ett ekstra batteri eller vil det gå greit med det jeg har?

Lurer også på brown bread da, hvor får jeg tak i det billigst?

Takker for svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare, at best, generellt her.. :)

Når jeg handal hos Eltek (dynabel..) så mente han faktisk at en brokoblet bf1702 gav mer futt for pengene enn den sub amp'en.. Kjørte en slik brokoblet på et 12" pioneer 4 ohms element og den hadde god kontroll, mektig pondus og et ehr markant trykk.

Hadde så et "Peerless 17cm komponentsett" koblet opp til enda en bf1702 og gav en lang f**n i høytalere bak.

Var en artig kombinasjon, amp'en var noe overdimensjonert for frontsettet men det tålte mye juling før det gav opp (gav opp som i "skrurret", ikke ødelagt).

Jeg ble meget positivt overrasket over disse forsterkerene. Mye kraftigere saker enn jeg hadde trodd. Skal forsåvidt bruke begge to i neste prosjektet, se hvordan det fungerer.

Jeg vet dog ikke om jeg ville kjøpt Dynabel på nytt, ikke at det er noe galt med det men for pengene du har listet opp der bare i forsterkere får du veldig mye annet spennende.

Eksempel:

* HELIX H500 Esprit 4x65W + 250W kr 4590,80,- inkl mva

* AUDISON LRx 5.600 4x60+240W RMS kr 4222,80,- inkl mva

* HELIX Dark Blue 5 kr 5510,80,- inkl mva

Dette er bare noen merker og modeller du kan få tak i til denne prisen.. Men som sagt, dynabel fungerer fint det også men _jeg_ ville nok valgt noe annet nestegang..

Ang. frontsett får du mye morsomt som ikke er Peerless i denne prisklassen, Focal og Morel har mye som skal være bra (men som jeg ikke har testet selv.. :)).

Uansett hva du velger får du som regel en del artige greier for pengene i prisklassen, også hos Dynabel. Var storfornøyd med det gamle anlegget i sierraen jeg.

Neste prosjektet mitt blir en herlig blanding av dynabel, audison og gudene vet ikke hva ;). Men det er ingenting som tilsier at du MÅ handle alt på ett sted. Mix and match!

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det kompsettet jeg brukte, Peerless 17cm komponentsett, har jo wooferen en helt drøy slaglengde. Ganske artig å se på og føle på :P.

En annen ting som taler for dynabel er jo at amp'ene er seriøst solide. Rundt 5kg per stk for 1702 er jo ikke så værst.. :)

Poenget mitt er bare at man kan få mye moro for pengesummen din.

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi VET du har sponsoravtale med Eltek, Tor Steinar! :D

Hehe. Neida.

Slenger meg på, jeg. Folk kan si hva dem vil, men dynaBel har upåklagelig kvalitet og lydkvalitet - hvertfall i det jeg har prøvd. Høyttalerne er jeg ikke like sikker på, men folk sier jo det er bra.

Bæsj er det hvertfall ikke! :)

Hohoho... :)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fungere godt dette..

Bytt ut bassene til evnt Seas Lotus 12, Peerless Resolution 12 eller Peerless XLS om du skal ha noe fra Eltek...

Ellers vil jeg anbefale deg forsterkere fra Helix, Audison eller Hertz sine som kommer rundt mai... LRX 1.400 fåes jo hos flere til 4000,-

Jeg har vel ikke lov til å skrive at jeg har av disse...

Av basser og frontsett, ville jeg tatt en titt på Hertz, Focal eller Morel..

(forstå meg rett, Peerless sine er ikke dum til prisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke storlig imonert over kvaliteten på min dynBelforsterkek, jeg opnet den for å bytte en terminal.

Mye stygge loddinge og det var tilogmed søla loddetinn på en av de store ledningene inni der som når som helst kunne kortslutta noe.

Da hadde du nok litt uflaks....

Dette kan skje alle...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare, at best, generellt her.. :)

Når jeg handal hos Eltek (dynabel..) så mente han faktisk at en brokoblet bf1702 gav mer futt for pengene enn den sub amp'en.. Kjørte en slik brokoblet på et 12" pioneer 4 ohms element og den hadde god kontroll, mektig pondus og et ehr markant trykk.

Ja, du får mer effekt i 4 ohm med den forsterkeren, men han snakker jo om 2 stk 4 ohm, og 2 ohm kobbling på brokobla DY ville ikke jeg anbefalt, så da koblern 8 ohm. og da blir effekten lav, samenligna med mono blokka, som du fint kan laste i 2 ohm og få 750W? mener jeg å huske. Noe jeg mistenker å være litt lite for 2 stk 9412.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, de er ikke så gode under 4ohm sies det. Tenkte ikke på det i posten min :).

Men jeg mener nå forsåvidt at man godt kan titte på andre ting enn dynabel også selvom man virkelig får mye for pengene.

Har handlet en Genesis Dual Mono sak som jeg tenkte jeg skulle teste opp mot en av bf1702'ene mine bare for å se hvordan de oppfører seg, blir forsåvidt spennende å se (selvom det neppe er fair å samenligne en amp med nypris på 6800,- med en amp på 2200,-). Noe sier meg at Dynabel'en kommer veldig godt ut av det om man tar med prisen i samenligningen.. :)

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, de er ikke så gode under 4ohm sies det. Tenkte ikke på det i posten min :).

Men jeg mener nå forsåvidt at man godt kan titte på andre ting enn dynabel også selvom man virkelig får mye for pengene.

Har handlet en Genesis Dual Mono sak som jeg tenkte jeg skulle teste opp mot en av bf1702'ene mine bare for å se hvordan de oppfører seg, blir forsåvidt spennende å se (selvom det neppe er fair å samenligne en amp med nypris på 6800,- med en amp på 2200,-). Noe sier meg at Dynabel'en kommer veldig godt ut av det om man tar med prisen i samenligningen.. :)

Når det gjelder effekt, så trur jeg Dynabel har mye å stille opp med.

Og dem spiller godt og detaljert til prisen.

Men tviler på at dem er enestående.

Helix er jo tilsvarende, og etter manges mening bedre også pris i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver selv og vurderer en kombinasjon av Dynabel elektronikk og Peerless elementer, men det finnes jo mye annet på markedet også, alt blir så vanskelig :D

Liker designet på begge produktene og ser at mange anbefaler de siden de gir så mye iforhold til pris.

Håper trådstarter kommer med tilbakemeldinger viss han går for denne kombinasjonen ihvertfall :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider