Gå til innhold

Problem med høyt bensinforbruk og lav ytelse

Ranger emnet

technophobia

Anbefalte innlegg

Har en mazda 929 med 2liters forgassermotor som jeg har noe trøbbel med. Motoren har blitt skikkelig dvask og er hissig på suppa. Den bråker også mye. Vanskelig å si hvor ulydene stammer fra. Mener at forgasseren er justert korrekt, væskenivået ligger akkurat på "LEVEL"-merket. Noen som kanskje har noen forslag? :w00t

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min '92 modell Carina gikk forbruket på en og samme langtur ned fra 0,8 til 0,6 etter at jeg byttet olje og tok av ski stativet på taket.

Skittent luftfilter, gamle tennplugger og tennplugg kabler kan også stjele flere desiliter pr mil.

Har du forresten sjekket drivverket? Bremser/håndbrekk som ligger innpå kan også effekt tap.

Men bråket fra motoren tyder kanskje på at feilen ligger der...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinfilter, sjekke for eksoslekkasje, falskluft osv er også ikke dumt å gjøre.. hvordan fikk du k&n filter på bilen? måtte vel lage en overgang?

Ellers har jeg en 626 med samme motoren som bruker endel suppe, men det er mye pga. at jeg ikke har skifta olje og sånt på altfor lenge, og ikke bytta plugger på to år.. samme med pluggledninger. sukk. mye som skulle vært gjort.

Hva slags bråk er det du opplever egentlig? rus motoren og hør etter?

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fine råd her. Jeg byttet fordelerlokk og rotor, ikke stift. Vet ikke om det er stift på den, kan evt. sjekke det opp. Får justert tenninga littegrann, men ikke mye pga en mutter som har blitt rund i kantene. Skal også undersøke bensinfilteret og få justert gassern.

wibla: det er en '83 mod med bakhjulsdrift og rettstilt motor, så tror ikke det er samme motoren. Null stress å montere åpent filter.

Ikke automatchoke, men chokewiren har fått en "knekk" fordi jeg måtte tvinne den opp pga at den begyne å flise seg opp.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider