Taad Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hvordan duk er det folk bruker for å lage grunnformen? Altså den man kliner polyester på, er det no spesiell duk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 glassfibermatte eller fleecematte, ikke alle typer fleece er like egenet men de fleste funker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Har sett en som brukte stretch-laken.. det var visst enkelt og praktisk, fordi han da kunne strekke det og feste det akkurat som det passet han.. Kanskje lettere å få fine former på den måten...? (ihvertfall underveis..) :) Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Har sett en som brukte stretch-laken.. det var visst enkelt og praktisk, fordi han da kunne strekke det og feste det akkurat som det passet han.. Kanskje lettere å få fine former på den måten...? (ihvertfall underveis..) :) det er det som er poenget med fleece, det fungerer på samme måte som et stretch laken, bare at det blir mye mer solid.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 det er det som er poenget med fleece, det fungerer på samme måte som et stretch laken, bare at det blir mye mer solid.. Ups.. :rolleyes: Okei, da har jeg lært noe nyttig i dag :) Hvor kan man få kjøpt fleece-stoff i meter, da? Mvh Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 En kjapp innføring i hvordan-støpe basskasse. Ta en titt her du. Det er også et helt forum for glassfiber her. Der kan du lese andres spørsmål, svar og se på greiene de lager. sombrero Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Ups.. :rolleyes:Okei, da har jeg lært noe nyttig i dag :) Hvor kan man få kjøpt fleece-stoff i meter, da? Mvh jeg har brukt noen vanlige fleecetepper jeg, det har fungert greit, men jeg holder på å sjekke litt pris på en litt annen type nå, som er litt bedre, men jeg har ikke fått tilbakemeld på det ennå.. jeg har masse liggende fra tidligere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taad Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Takker for svar... får teste med fleece og diverse da.. se hvordan det går.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Øyh! For ordens skyld. Fleece, laken, t-skjorte osv er kun for å få til formen/utseendet. Det er ingen styrke i ett lag fleece. Når det har herdet legger du på ønsket antall lag glassfiberstrie inn/utvendig i kassa eller hva du nå skal bygge. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Øyh! For ordens skyld. Fleece, laken, t-skjorte osv er kun for å få til formen/utseendet. Det er ingen styrke i ett lag fleece. Når det har herdet legger du på ønsket antall lag glassfiberstrie inn/utvendig i kassa eller hva du nå skal bygge. helt riktig. delene må forsterkes med glassfiberstrie. om noen trenger materialer så har jeg alt på lager her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Noen forskjell i hva slags glassfiber-materie man bruker, eller er Biltema litt mer enn greit nok..? Hvor mange lag burde man legge med glassfiber for at det skal holde? :wonder Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Noen forskjell i hva slags glassfiber-materie man bruker, eller er Biltema litt mer enn greit nok..? Hvor mange lag burde man legge med glassfiber for at det skal holde? biltema er godt nok til dette bruket, om du ikke har Biltema i nærheten så har jeg til samme priser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hehe, godt tilbud *tenke tenke* Men jeg bor 10 min. fra Biltema, og ikke særlig nærme Elverum.. Kanskje når jeg flytter hjem til Asker og begynner på en ny instalasjon.. Da blir det fort sært langt til Biltema! ;) Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taad Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Ja, da blir det nok biltema glassfiber på meg og... mtp, at jeg jobber der.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianE30cab Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Problemet jeg fikk med stretch lakenet,er att det trakk seg litt sammen under herdeprosesen slik at att det vart nødvendig med litt sparkling etterpå. Veldig viktig å forsterke opp med glassfiber. Ett tips er å legge stretch lakenet dobbelt for å få litt mere styrke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg