Gå til innhold

ossen funker det med 740 motor i ascona? er det plass til det?

Ranger emnet

asona_er_best

Anbefalte innlegg

morn.....er det noen her som vet om det passer? det hadde vært jævlig tøft å prøve det en gang oxo

motor fra 740 er vel ikkje større enn motor fra 240.. eller 940 for den del.. må vel berre flytte fordeler (?) so e dei ganske identiske

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken 740 motor er det du prater om? Jeg har en B230E i min Ascona B som jeg kjører i bilcross.. For å få bunnpannen forbi forstillingen og at den skulle gå klar måtte jeg modifisere torpedovegg.. Det vil si å kappe og sveise.. Flyttet den 5-10 cm bak i området hvor motorblokken måtte inn..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken 740 motor er det du prater om? Jeg har en B230E i min Ascona B som jeg kjører i bilcross.. For å få bunnpannen forbi forstillingen og at den skulle gå klar måtte jeg modifisere torpedovegg.. Det vil si å kappe og sveise.. Flyttet den 5-10 cm bak i området hvor motorblokken måtte inn..

b230a,k,e,f(what ever lixom)....er det i bilcrossbil du har det? da må han som ahr god skjent bilen din røyka sokker for det står i¨bibel'n¨ at det er ikke lov å flytte torpedovegg...men det med fordeleren, ossen går det hvis den er bak på motor'n a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230a,k,e,f(what ever lixom)....er det i bilcrossbil du har det? da må han som ahr god skjent bilen din røyka sokker for det står i¨bibel'n¨ at det er ikke lov å flytte torpedovegg...men det med fordeleren, ossen går det hvis den er bak på motor'n a?

Så lenge det er B230 så er det vel det samme.. Man har lov å bygge om tunellen, og det er i det området jeg har bygd om.. Men ganske langt opp.. Fordeleren på denne står framme.. Var mye arbeid å tilpasse iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er B230 så er det vel det samme.. Man har lov å bygge om tunellen, og det er i det området jeg har bygd om.. Men ganske langt opp.. Fordeleren på denne står framme.. Var mye arbeid å tilpasse iallefall..

ookei....ja tunellen ja, men du skreiv jo torpedoveg, men en misforståelse må vi tåle....hehe.....men står ikke fordeleren bak orginalt da?...... ja d tviler jg ikke på ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ookei....ja tunellen ja, men du skreiv jo torpedoveg, men en misforståelse må vi tåle....hehe.....men står ikke fordeleren bak orginalt da?...... ja d tviler jg ikke på ass

Hehe.. formulerte meg lit feil ja.. Sto ikke bak på denne i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei...så det burde ikke være noe problem å få det til å passe.....må nok prøve på det da....men er det noen som vet om girkassa til 740 er bedre en 24 kassa?.....

Nå kjenner jeg ikke Opel, men skal du ha kasse som tåler litt, så har volvo et dårlig utvalg til bilcross unntatt M46 (ca 200hk) eller M90-kassa. (runder vel 300 greit ville jeg tro)

på en annen side,så slipper du ytterligere ombygging på gir/motor oppsettet ved å sette inn volvokasse...trur ikke opel og volvokasser paser om hverandre helt uten videre :)

Men, etter det, så kommer spørsmålet om mellomaksling, og hvem som passer der :op Mye å tenke på!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider