jensclaudius Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Då jag blev rätt inspirerad av att kika runt på alla andras projekt kände jag att jag var tvungen att lägga upp lite bilder på vad jag håller på med just nu. Jag och Emilia köpte oss en nissan 200 sx s13 för en vecka sen som projekt istället för saaben (http://www.madcarsound.com/Saaben.html'>http://www.madcarsound.com/Saaben.html). Tanken med bilen är att det ska bli en så komplett nöjesmaskin som möjligt. Lite fakta om bilen: Nissan 200 sx s13 Årsmodell: 1990 Mil: 19800 Färg: Röd (omlackad -04) Motor: 167hk (till att börja med) Fälgar: 16" Stereo: Någon jvc spelareo ch orginalhögtalare i dörrarna. Det som än så länge är gjort sen inköpet av bilen i måndags är: *Monterat oljetryck, oljetemp samt laddtrycksmätare (oljetryck och temp är ej inkopplat ännu). *3" motoria avgassystem från turbon och bakåt inhandlat igåro ch ska monteras i veckan. *K&N öppet filter monterades i torsdags. För de som undrar finns det en del bilstereoplaner. Hemma ligger P9+box, scanspeakdiskanter, DLS Iridium 6,5", Tudor maxxima batter och resten ska inhandlas. 20051114: Monterat 3" motoria system från downpipe och bakåt, fick ej loss orginal DP´n så därför får den vänta lite. Snacka om att bilen låter läskigt mycket nu, blir till att prova med insatsen monterad imorgon. Översikt över motorutrymmet, det enda jag gjort med det sen jag fick bilen var att montera det öppna K&N filtret. Motoria 3" med 4" ut. Bilde på bilen och innuti. Roade mig idag med att plocka ur lite inredning som ska "stukas om" lite. Elbiten var det värsta jag varit med om...japanska bilar är inte de roligaste alla gånger, men efter ett tag så såg det iaf ut så här. Lite pusslande och trixande för att få in rätt vinklar på saker och ting samt en del eljobb (tack Audi_reed). Dock var det lite kyligt när man saknar garage men det har aldrig varit något hinder tidigare och är inte heller et nu. Dagens skörd av bilder. Dags för en uppdatering efter lite pyssel i helgen. Först lite saker som ska in i bilen till sommaren: Oljekylare: Progressiv BTR, uppsvarvad lmm, steg 2 chip (sitter fr.o.m idag) Intercooler (ska bara få tag i någon som vill / kan svetsa lite tryckrör) "Ny" kam: Sen kom det även lite godis från N-core :) ett par Anthem 5 och som tur var han även bafflarna m.m i rostfrit stål bli klara: Sen var det dags för att fortsätta bygga vidare på instrumentbrädan fram: Det var allt från lördag och söndag denna vecka. Stort tack till Audi_reed som alltid ställer upp att inhalera de härliga ångorna från polyesterplasten :) Så nu har det hänt lite igen, dock inte alls lika mycket som föregående helg och det p.g.a avsaknad av tid. Dekorringarna är försänkta tillsammans med bafflarna. Ett par nya backspeglar har monterats istället för de rödlackade orginal som satt tidigare. Nya blinkers har monterats. Även förarstolen som var trasig vid inköp har lagats. Mer bilder och info finns på hemsidan http://www.madcarsound.com alt. http://www.madcarsound.com/Nissan.html 20060129 På väg till en lokal jag brukar få låna för att kunna bygga vidare på bilen då jag fortfarand einte lyckats få tag i ett eget garage så lyckades motorn rasa. Efter att ha mätt kompet så blev resultatet följande: Cyl. 1 - 10 Cyl. 2 - 0 Cyl. 3 - 4 Cyl. 4 - 8 Exakt vad som hänt vet jag inte men allt från att topplockspackningen gått till att en eller flera ventiler / kolvar gett vika. 20060211 Idag påbörjade jag demontering av toppen för att kunna se vad som hänt och vad som måste åtgärdas. Då jag är beroende på väder och vind så tar allt lite längre tid än tänkt. I stort sett alla slangar, kablar m.m är nu lossade och nästa helg ska toppen lyftas om allt går som det ska. Vi välkommnar våran huvudsponsor N-core till vårat projekt. mvh Jens & Emilia med hjälp. Siter Mvh Jens Mitt bygge - http://www.madcarsound.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Seriøst gromt prosjekt! :D Trasig med motorras, håper du får ordnet dette uten at det koster for mye. :???: Stå på videre, og hold oss oppdatert med tekst og bilder :hello: Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Holy craparoni! Jeg tror du er gal jeg! Skikkelig gromt prosjekt, vet ikke helt om jeg likte instrumentene i midten, klarer ikke helt å bestemme meg, men uansett, gromt! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team tulling Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Nå er dashbordet jeg kjøpte av deg montert å ferdig ombygd. Kult prosjekt du har her. mvh olejohan Siter komplett soundstream stereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Dritkult! Men vet ikke helt hva jeg syns om cd-spiller plasseringen.. Er det ikke litt slitsomt å bytte cd'er og sånn? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 ser ut som ombygginga av dashbordet blir kjempebra! stå på =) Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Du skal ha respekt for satsingen, men å bygge dashbordet i midten er grisestygt spør du meg :D Uansett artig prosjekt og bra satsing! Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Du skal ha respekt for satsingen, men å bygge dashbordet i midten er grisestygt spør du meg :D Uansett artig prosjekt og bra satsing! Enig der, men kult at noen for en gangs skyld bygger noe annet enn driftebil av S13! Stå på! Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Kult prosjekt :) Jeg følger med! Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensclaudius Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Lite uppdateringsbilder (tyvärr ingen bilstereo denna gång men det blir det mer av efter denna helg)från helgen, som tur är har jag fått låna svärföräldrarnas grannes garage:) Cyl 3 som jag hade 4kg i komp på ser ut så här. Både kolv och cylindern har tagit skada. Här är förklaringen till varför det var 0kg i komp på 2:ans cylinder, en ventil har gått sönder och hade det inte varit värre än så så hade det gått rätt fort att få ordning på motorn men med tanke på hur cylinder 3 såg ut så letar vi nu efter en komplett fungerande motor. Några positiva saker: Jag passade på att byta downpipe vilket var helt omöjligt tidigare, samt så konstaterades det att turbon verkligen var bytt nyligen. Har nu ev. hittat en ny motor som ska få ersätta det som satt i, dock helt orginal men det får duga tills vidare. Vi har nu även bestämmt oss för hur / var steg, processor samt basar ska sitt ai skuffen, så nu ska det börjas byggas även därbak i bilen. Det var allt för idag. Siter Mvh Jens Mitt bygge - http://www.madcarsound.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensclaudius Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Så då har vi snickrat och skruvat igen. Vi har rivit bort en hel del fram i bilen vilket jag inte tagit några bilder på, inte så kul att se en bil utan front, IC, servopump, generator, batteriplatta m.m m.m så istället får ni se lite bilder från det vi skapade istället. Håll tillgodo En glad sir_daniel med nytillverkad baffel En nästan lika glad jag med en RSD 12:a Baslådebygge En bild på hur det kommer att se ut ...ungefär iaf. Tack till Audi_reed & Sir_daniel som hjälpt till i helgen. (mer bilder och info finns på http://www.madcarsound.com/Nissan.html) Siter Mvh Jens Mitt bygge - http://www.madcarsound.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Stilig dette :) Hadde kanskje vært en fordel å lagt litt demping i bagasjen i samme slengen? Ser det er noe fra fabrikk der men litt brown bread skader ikke :) Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensclaudius Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Stilig dette :) Hadde kanskje vært en fordel å lagt litt demping i bagasjen i samme slengen? Ser det er noe fra fabrikk der men litt brown bread skader ikke :) Mvh Tony Det ska dämpas i bagaget liksom resten av bilen. mvh Jens Siter Mvh Jens Mitt bygge - http://www.madcarsound.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 har et slikt oppsett i bilen min også, men ikke med subene sånn selv om det hadde vært å foretrekke, men tør ikke begynne med glassfiber uten hjelp av noen som har gjort det før. alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensclaudius Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 har et slikt oppsett i bilen min også, men ikke med subene sånn selv om det hadde vært å foretrekke, men tør ikke begynne med glassfiber uten hjelp av noen som har gjort det før. alacocaina Det är inte så svårt att jobba med glasfiber som man tror så mitt råd är att kolla på mycket bilder på hur andra gjort och prova sen på något mindre och börja sen med det stora. Siter Mvh Jens Mitt bygge - http://www.madcarsound.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg