tOFFY Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160591 fra 1.500 kroner til 5.000 kroner i 2007. Den norske bilparken må bli fornyet så snart som mulig, sier miljøpolitisk talsmann Ola Borten Moe i Senterpartiet. Hvordan kan en økning av vrakpanten føre til nyere bilpark? Det betyr bare at dem som vraker bil har råd til en bil som koster 3 500 mer. Og en slik pris forskjell betyr ikke mange åra på en eks. Toyota. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 kunne de ikke bare sette ned avgiftene på nybilene istede så hadde flere fornyet bilparken enn at flere "må" vrake og kanskje slite litt med penger til ny bil.. Men vi lever i norge.. de tenker bare penger.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Kunne ikke blitt mere enig! Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 kunne de ikke bare sette ned avgiftene på nybilene istede så hadde flere fornyet bilparken enn at flere "må" vrake og kanskje slite litt med penger til ny bil.. Men vi lever i norge.. de tenker bare penger.. Hvis man sliter med å skaffe 5000 til bil burde man vel strengt tatt ikke ha en. Å sette opp vrakpanten har jo både positive og negative sider. Fint å få noen av de dårligste bilene av veien, men det er også mange eldre biler som er i god stand og burde bli tatt vare på som går med i samme slengen. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hvis man sliter med å skaffe 5000 til bil burde man vel strengt tatt ikke ha en.. Var om man kjøpte en nyere bil til verdi enn mer enn 5000 da.. var bare et lite eksempel.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Når man har biler som ikke er verdt stort, så har man gjerne holdningen at den kan kjøres til den stopper, eller til rusten tar den. Om man hever vrakpanten over en kortere periode (1 år f.e.k) Så vil jo dette føre til at flere som har slike biler, fornyer bilparken sin den perioden det er høyere vrakpant. Dette er jo blitt gjort før med suksess :) Men vil kun fungere om økningen er for en kortere periode. Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 om noe sånt går igjenom vil vel bruktbil prisene stige litt også... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Klart en vrakpant på 5 000, vil få vekk biler som skulle vært borte, men de bilene er jo eldre en biler flest på veien, så vill han som skal kjøpe seg bil, og har 50 000,- hvor mye nyere bil får han da for de 3 500,- ekstra?? Ikke stort nei, så da hjelper ikke dette mot alder'n på bilene, men får vekk vrakbilene. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Man får ikke mere NY bil av det, for vrak panten betaler du innn til staten når du kjøper ny bil. med andre ord ny bil prisen øker med 3000kr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Man vil vel få luket bort noen av de værste søppelhaugene, som oftest er forholdsvis gammle biler, dermed vi snitt alderen på biler gå litt ned. Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Problemet er da at man må betale minimum 5000 for en grei bruksbil. Ingen av bilene jeg har kjørt med (og eu-godkjent) har kostet mer enn 5000, og alle har vært driftssikre som fy, og helt greie bruksbiler. Selvsagt har ikke slike biler like mye sikkerhetsutstyr som nye biler. Slik jeg ser det ender vi opp med at slike billige A til B biler blir 5000 kroner dyrere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 du har et godt poeng der da! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 da blir det enda dyrere og bygge/kjøpe bilcross-bil:-( Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Faan,da blir herjebiler/jordebiler enda dyrere. Dette vil bare føre til at bruktbilprisene stiger, og da kjøper vi eldre biler, så da vil dette ha motsatt virkning. F.eks. Hvis en bil koster 6000, da vil vrakpant være 5000 av prisen. det vil si at selgeren tar mer for bilen fordi at han vet at kjøperen får tilbake 5000 hvis han skroter den. Da vil selgeren øke prisen, og i 2008 vil bruktbilene være dyrere,da kjøper gamlere og billigere biler. Ergo: motsatt virkning. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Synes det er helt greit jeg. Tenk hvor mange biler som står bak låver og garasjer som kommer til å bli borte. De bilene som såvidt henger sammen og som sliter med EU hvert år blir borte. Og ikke mins tenk hvor mye mere deler det blir for oss å handle av høggern. Og for dere som sitter med biler som dere vil selge men ikke er værdt 5k engang vil jo få mere for bilene deres en det de er værdt. Er ikke lenge siden jeg solgte en Ascona c til 3k. Hadde jo bare værdt fornøyd jeg om jeg hadde fått 2k mere for den! Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.