Gå til innhold

Har du små skilter godkjent på din bil?

Ranger emnet

antheus

Anbefalte innlegg

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

hvordan hadde det vært å stikki til et sted som dem lager skiltene, og sagt at du ville at de skulle lage et lite skilt som du skulle ha på parkeringsplassen(skjønner?). hørte om noen som hadde gjort det og fått det til.

Tror ikke det er noe problem - har hørt om flere som har gjort det, men det er ikke noe mere lovlig av den grunn ;)

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by genuine

Tror ikke det er noe problem - har hørt om flere som har gjort det, men det er ikke noe mere lovlig av den grunn ;)

Nei, kan bli tatt for dokumentforfalsk pga det...

Vil ikke lage hull i de nye skiltene mine jeg heller så har limt de på.... Er hull i fangeren foran til skiltet så vet ikke om jeg gidder ta det vekk men får se......

Kamerat med Porsche har lite skilt og godkjent såvidt jeg vet... Vil ha det jeg oxo! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos biltilsynet for et par - tre måneder siden for å få skilt til golf 1'ern min. skiltene var hogget i småbiter, for det var nesten 2 år siden det var skilt på den.

jeg spurte om jeg kunne få små skilt, og de sa de måtte sjekke opp. så kom de tilbake og sa nei. de var hyggelige, og jeg sa at bilen har vært avskilta så lenge fordi "jeg hadde bygd den om"

det var ikke helt sant, men jeg har et rs kit jeg vil ha på.

jeg sa det var en show bil, og at må skilt ville stjele mindre oppmerksomhet. likevel fikk jeg nei.

begrunnelsen var at kun biler som kommer fra fabrikken med liten eller ingen plass til vanlige skilter får små skilt. de har visst en liste.

men som alle andre har også jeg sett andre "normale" biler med små skilt.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme i Konf til søskenbarnet mitt for noen helger siden. Dette er da Ålesund det er snakk om, og pol10 der oppe er ikke av de mest liberale. Jeg hadde tatt av skiltet forran på Golfen og stod på en bensin stasjon for og fylle.

Så kom det en hvit vare bil med noen skikkelig grelle rød og blå striper på siden og rullet ned vinduet. (les: Politi)

Det første "bananen" som kjører sier er: Har du godkjent den senkingen der på bilen? Felgene også kansje?

Jeg forklarer at jeg bor i Oslo, og sier at det har jeg fått godkjent på biltilsynet der nede. Dette var self bare bull, men gutta der oppe har jo ikke "autosys" så en liten løgn går an.

Så kommer svaret: Da hadde du vel skilt fremme når du godkjente bilen. Legg det i frontruten du gutt. (igjen det ordet jeg hater over alt: gutt! Jeg er jo eldre en den pol10`en som sier det!!)

Før han kjører sier han at det ikke er for og vere vanskelig, men de har hatt så mye problemer med folk i slike biler!

Problemer med folk i Golf Cab?

Har pol10 bestemt seg for og oppgradere Golf Cab fra "frisørmobil" til "fartsmaskin" nå da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også beskjed om at dem hadde en liste over biler som IKKE kunne få lite skilt. Min bil ikke på listen, så måtte da evt bestille time og vise :rolleyes:

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte uten skilt på Mazda'en min før. Fem måneder ca. Snakket med politiet en fem seks ganger og eg bare sa at skilt branketten (som er på størrelse med ett hus) hadde fått seg en knekk da mamma lånte bilen, "du vet kvinnfolk og bil" sa eg med ett lite smil. "Bare du får tak i ny, så ordner det seg nok" sa politiet. Hadde sliltet i ruten eller lett tilgjengelig mellom setene, når eg var ute og lusket i tider da du kan treffe politi.

Helt til eg møtte en politi i den o'store byen (bergen). Han kom bort da eg stod parkert og klagde på lysene mine og bruk/farge på dem, på skiltet, og på at eg brukte det løse skiltet KLART til min fordel, for han visste ken eg var. Noe eg har liten tro på, i og med at eg tilblringer søndags kveld t.o.m fredag i Årdal som er ca 25 mil i fra Bergen, så den bilen var lite i hans område når eg hadde den.

Hadde vingmutterfester på den en stund og slik at eg kunne skifte mellom regnr og "RISKOK" skiltet mitt på ett minutt eller to. Politi lurte litt på hva slags fester det var. "Er hurtigkobling til "treff" og sånt"

........... Åhhh, er det en spesiell bil dete altså,........ kan hende det, er jo fin å se på, finere enn 343 min i hvertfall. God tur videre.

Men en kollega på jobben skulle teste samme trikset i og med at vi pendler forbi 26 fotobokser tur/retur hver helg. 5 timer og 1500 kroner i bot oppnådde han.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde min golf2 inne til visning for å prøve å få lite skilt, men fikk nei. Hadde det store skiltet vært til hinder for luft til motoren, f.eks foran en intercooler, så hadde jeg fått lite skilt, sa biltilsynet. Jeg prøvde meg med at det her i byen gikk to biler med lite skilt, han sa de visste om dem og hadde anmeldt dem til politiet for dokumentforfalsk, strafferamma var på to år! Så jeg dro slukøret hjem.....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

hadde min golf2 inne til visning for å prøve å få lite skilt, men fikk nei. Hadde det store skiltet vært til hinder for luft til motoren, f.eks foran en intercooler, så hadde jeg fått lite skilt, sa biltilsynet. Jeg prøvde meg med at det her i byen gikk to biler med lite skilt, han sa de visste om dem og hadde anmeldt dem til politiet for dokumentforfalsk, strafferamma var på to år! Så jeg dro slukøret hjem.....

biltilsynet er sjefen.. ! og så lenge de ikke godkjent små skilt så kan ikke skiltprodusenten/ du lage til skilt.

Dersom noen har "lurt" skiltprodusenten til å lage skilt til feks parkeringsplass.. så er det dokumentforfalskning også, men ansvaret ligger ikke på skiltprodusenten så lenge de har fulgt reglene.

så, det er ikke noe vits i å plage livet av skiltprodusentene...!! de kan ikke gjøre noe annet enn å følge regelverket. Og de kan ikke surre bort kontrakten og årsverk på å bryte loven.

Politiet/ biltilsynet må også følge regelverket...selv om det kanskje er litt personlige fordommer og initiativ der også.

Det er myndighetene og byråkratiet lenger opp som det må gjøres noe med..

Så, gjør det eneste fornuftige... og stem på ... ja, hvem f. skal man stemme på?

kanskje:

Frihet til å velge selv- etikk- intelligens- fornuft - anti misunnelse(==anti sv, anti ap) - spark statsansatte småsjefer - kick ut terrorister- bedre veier - ansvar for egne handlinger - nei til kollektiv avstraffelse/ moralisering - stille krav til sosialklienter - sysselsetting i privat/eksport næringsliv - sportsbil til alle PARTIET?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. jeg har forresten godkjent lite skilt bak (USA fanger)

Det er påskrevet vognkortet(eller hva nå det heter nå..) og i autosys.. foran har jeg et stort og stygt skilt ..

Eneste grunnen til at de skal ha store skilt foran er vel at det skal bli lettere å automatisere bøteleggingen fra fotoboksene..ja, de stygge boksene som står langs veien for å hindre ulykker...bot == trafikksikkerhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Miata før, ikke noe prob å få lite høyt skilt bak... men foran, der kunne jeg bare skru det fast midt oppe på fangern, sitat kotrollør:"Går fint som snus det!!"

Som dere sikkert vet er det ikke avsatt skiltplass på Miata...

Det endte med ett vanlig skilt foran som jeg festet med gummislange slik at det lå flatt øverst i kjeften foran... om jeg skulle bli stoppet kunne jeg bare dra i skiltet og det sto rett.... ble ikke stoppet det året jeg hadde bilen....

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Hadde det store skiltet vært til hinder for luft til motoren, f.eks foran en intercooler, så hadde jeg fått lite skilt, sa biltilsynet.

Merkelige fyrer på biltilsynet altså! Da jeg hadde med meg min bil fra USA i fjor sommer, fikk jeg lite skilt bak, men ikke faen om jeg kunne få foran. Da jeg begrunnet det med at det lange smale skiltet ville blokkere over 50% av lufttilførselen til radiatorn OG halvparten av begge de originale kurvelysene, så sa han fyren at de hadde fått "spesifikk beskjed" fra Vegdirektoratet om at blokkering av lys og luft til radiator ikke var gyldig grunn..... Makan til greier at det ikke er noen som ser ut til å praktisere likt.

Så, nå ser det passe retarded ut pluss at jeg må kjøre med vifta gående konstant for å holde temperaturen nede, som igjen fører til at motoren blir _for_ kald og dermed aldri går i Closed Loop

Prøvde å emaile Kenneth Svendsen i samferdselskomiteen angående biltilsynenes "lemfeldige" tolkning av reglene - men noe svar fikk jeg aldri......

Kontaktet også Amcar, men det beste de kunne foreslå var å prøve på biltilsyn i andre distrikter.

:rolleyes:

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konklusjonen er vel ganske enkel :

Norge er et møkka land når det gjelder bil, for ikke lov til noe som helst!

Tror jeg snart anskaffer bostedsadresse over grensa....

er så mye piss når det gjelder regler rundt bil i norge, at man skulle faen ikke tro det var mulig..:mad:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider