Gå til innhold

Anlegg til Golf 2

Ranger emnet

erst

Anbefalte innlegg

Hei,

Bil: Golf 1.6GL 1987

Budsjett: 3-5000,-

Trenger hjelp til å velge frontsett og spiller til bilen min. Bilen har ikke originalt høytalere i dørene, kun 2stk på dashbordet, hullene der er vel 3", 3.5" eller 4"? Håpte jeg kunne bruke disse, gjerne til diskant kanskje?

Krav til spilleren:

*CD'er

*WMA

*MP3

*AUX-IN er en fordel, slik at jeg kan koble til IPOD'en

*God lyd

Krav til høytalere:

*Skikkelig god lyd!!

*Prisklasse 1000-2500,-

Har lest litt rundt på nett, og ser dere anbefaler å heller kjøpe sikkelig frontsett, istedenfor å presse inn fullt anlegg til et par tusen. Planen senere er å gå til anskaffelse av subwoofer, men først når økonomien tillater det.

Takker for all hjelp på forhånd. :w00t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hører du på av musikk?

Har du dørlomme i fordørene, med en sånn utvippbar "luke" i forkant?

Og du har forøvrig 3,5" i dashen, og skal nok finne noe du kan sette der. ;)

Nei, jeg har ikke dørlommer med utvipp bar luke. Men jeg ha tatt av dørtrekkene og det virker som det god plass bak dørtrekkene. Så det er vel fortsatt mulighet med høytalere i dørene, men da er de vel noe ubeskyttet.

Edit: Hører endel på rock; Neil Young, Dylan, Led Zeppelin, Deep Purple osv.. Og en del country :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerer fint i en Golf 2 er å ta ett par Earthquake 3.5" koax på dashen og ett par Earthquake SWS 6.5" i dørene. SWS deler du på forsterkeren og da har du ett enkelt, billig og tøft front sett som spiller skikkelig tøft.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke dørlommer med utvipp bar luke. Men jeg ha tatt av dørtrekkene og det virker som det god plass bak dørtrekkene. Så det er vel fortsatt mulighet med høytalere i dørene, men da er de vel noe ubeskyttet.

Edit: Hører endel på rock; Neil Young, Dylan, Led Zeppelin, Deep Purple osv.. Og en del country :)

Ville skaffet de "nye" dørlommene på Golfen din..Mye enklere å "bygge" frontsett. Får vell plass til 5.25" uten noe moddig der om jeg husker rett..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært igjennom det der med kompisen min nå. Vi nappet ut søplekassene i dørene og satte in noen midbasser. Ikke noe problem det. Det er en kveldsjobb. Når du har nappet ut søplekassene får du en fin kant rundt hele. Der kutter du til en finèr plate foreksempel som du må feste godt. Vi ble veldig fornøyd både av lyden og utsene etter at vi tredde plata med høytaler stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...