Gå til innhold

Hei.Ny her på forumet.

Ranger emnet


Levin GT

Anbefalte innlegg

Hei......Er ny her på forumet.

Er en oldschool toyota fool,med store interesser for biler.

Er eier av en 1982 Corolla TE71 Levin GT coupe, En 1975 Corolla KE20, og strax av en 2003 Yaris T-Sport.

Ikke for å skryte,men har rimelig stor kunnskap om toytaer,speielt eldre.Typer,modeller,motor,gir,deler og virkemåter og teorier. Bare test meg ut.. :)

Spør meg gjerne,eller ta kontakt om generell bilprat.

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en 4A-GE motor i GTn din, så om du bruker google til å søke på "manifold turbo 4AGE" treffer du mange forhandlere som selger dette.. Vær bare oppmerksom på at det _kan_ være forskjell på GE-toppene (uten at jeg vet dette sikkert), samt at du IKKE skal ha til AE86 som er bakhjulstrekker.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.......Det er meg.....:)...Ikke feil å kjøre fra en M5 med en liten corolla nei......:) hehe

Bilen går greit den.... :)

 

Det var jeg som kjørte M5en når silje satt på og du kjørte fra oss...

Må si jeg liker den bilen din veldig godt :)

Har lyst til å bygge bilen min om til rwd eller awd...

Tror du det er veldig mye arbeid?

Bilen er en 84mod corolla sedan.

The One And Only

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurte på om hva du syns med å montere turbo i en sånn bil siden du hadde litt peiling på denne type bile.. jeg har jo en 1,6 som er boret opp til 1,8 vil motoren tåle å bli montert turbo på??

er det mye arbeid med det.. bilen jeg har er en Toyota Corolla Gt Twin Cam 16v Ae 82.. jeg er usikke på de TURBO MANIFOLD jeg fant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til thher :............Hvilken motor er det som står i den corollaen din da? En 4AGE?..

Alle motorer tåler turbo opptill en hvis grad,det kommer helt an på hvor mye mer effekt du ønsker å oppnå. Desto mer effekt,desto mer modifikasjoner,desto dyrere.

 

Levin GT

ja det er en 4age.. er det veldig mye jeg må gjøre da for å montere turbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thher: du "må" enten bytte/dreie ned stempla eller bare kjøpe deg en 4A-GZE fra f.eks Egon i Danmark. Da har du ferdig botning til turbo.

 

Turbodevil: Enten ribber du en mk1 Tercel og bruker den som donorbil eller så går du og kjøper deg en KE7x/TE7x. Alt er lov.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.......thher: Du må uansett ha ut stemplene som ligger i blokken og få dreiet av disse noen millimeter av toppen,eller bytte de ut me fire nye stempler som er lavere enn de originale.Dette er ikke så veldig vannskelig om du er litt motorkyndig

En 4A-GZE er en tilnærmet lik motor til den du nå har,denne har slike stemler du trenger,så om du kunne fått fatt i en 4A-GZE donor blokk til donor motor,så hadde det vært det beste....

 

Til turbodevil.: Bygge en slik om til rwd el awd?.......Jo,altså...Alt er mulig da,men vi snakker om "noen" timer her da....En Tercel bunn som skody sier,burde vært ideelt å bygge på,ellers må du bruke mye tid på å lage girtunnel i den corollaen du har no...Men alt er mulig...

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår