thher Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 ok så du mener det vil gå greit med orginal innmat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 thher: Sandvik bros bygde på en 4E-FE motor om jeg ikke husker feil. Du kan jo søke litt specs på nettet. Finne ut hva komp den har org. I utlandet finner du samme motoren med turbo i Starlet Turbo fwd. Da heter den 4E-FTE. Sjekker du på f.eks. http://www.motorimport.dk -> special/frontcuts finner du både 4E-FTE, 4A-GZE, 4A-GE-20V etc der. Se også på http://www.japparts.com.au -> halfcuts. Les litt der, google litt både her, på http://www.tscn.no, http://www.ts-ogn.no, http://www.toyotaextreme.dk .com(?) og verden ellers etter 'engine codes' 'engine swap' 'engine conversion' osv finner du utrolig mye rart. Roy aka Levin GT handlet motoren sin fra NZ. Googler du på 'toyota forum au nz' finner du VELDIG mange små og store klubber/forumer med et hav av informasjon og morsomme biler. Vi bor på feil sted, nemlig i Volvoland. Ha en søvnløs natt! ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thher Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 passer motoren i bilen min da.. ledningsnette kan jeg bruke det jeg har på den motoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thher Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Ja.......thher: Du må uansett ha ut stemplene som ligger i blokken og få dreiet av disse noen millimeter av toppen,eller bytte de ut me fire nye stempler som er lavere enn de originale.Dette er ikke så veldig vannskelig om du er litt motorkyndigEn 4A-GZE er en tilnærmet lik motor til den du nå har,denne har slike stemler du trenger,så om du kunne fått fatt i en 4A-GZE donor blokk til donor motor,så hadde det vært det beste.... Til turbodevil.: Bygge en slik om til rwd el awd?.......Jo,altså...Alt er mulig da,men vi snakker om "noen" timer her da....En Tercel bunn som skody sier,burde vært ideelt å bygge på,ellers må du bruke mye tid på å lage girtunnel i den corollaen du har no...Men alt er mulig... Levin GT går det ikke ann å ta på en exstra pakning eller.. men vet du vilken TURBO MANIFOLD jeg må ha.. jeg fant ikke noe som så ut til å passe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Kansje jeg bare skal bygge om til 4age 20v blacktopp då..??? Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin GT Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Til Thher: Original innmat kan du sikkert bruke,men det vil bare funke en stund.Skal du kjøre litt ladetrykk uten at det skal gå gale så må du bytte eller dreie ned stemplene.Dette for å få lavere compression hovedsakelig for å forhindre tenningsbank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Hei. Jeg hadde turbo på 86mod GT for noen år tilbake og har lyst på å bygge en til. Jeg mener å huske det var en viss forskjell på 4a-ge motoren som sitter i ae82 og ae92.. Tror den nyeste motoren hadde litt grøvre deler i bunn. Råder og lagere og slikt er felles på 4a-ge motoren i ae92 og 4a-gze motoren med kompressor. Er det noen som har noen løsning på fuelcutten som oppstår på ae82 GT ved ladetrykk over 0,3bar? Bedritene mapsensoren kutter al bensintilførsel når den får trykk i røra. Gi f... og kjøpe en AE92 GTI med luftmengdemåler i stedenfor mapsensor? Per Olav Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Levin GT Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Ja,mulig at 4AGE'ene kom med litt forskjellige kvaliteter på de forskjellige modellene,men tørr ikke si hva som er hva. Er ganske så sikker på at AGZE'en har de samme lagrene og delene ja,bortsett fra stemplene,disse er nok litt lavere og av bedre kvalitet enn den vanlige 4AGE'en. Lure en fuel cut?.....Hm...Mapsensor er jeg ikke særlig fan av. Er ikke fuel cut'en en vacuum/trykkstyrt bryter da?. Det var det hverfall på min,og jeg bare koplet den ut,nappet av vacuumslangen som gikk til den,og syntes å huske at jeg jordet den ene ledningen jeg tok av.Skal ikke si for sikkert at det er slik på de andre toyotamotorne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLZ1 Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei. Så at du har mye peiling på disse bilene (bra er det ;) ) , så da tenkte jeg at jeg kunne spørre..... når det gjelder toyota fra 80-tallet generelt....er det mange deler og sånn som passer mye overalt eller? altså mange "fellesdeler" slik som det er på f.eks. VW? Kan jeg da som eksempel bruke deler fra f.eks. en corolla i en celica osv? Skal antakentligvis skaffe meg en celica (88) i nær fremtid, og lurer da på om det er mange deler å få tak i siden det garantert vil nok bli litt slitasje og bytting. Er det greit å få tak i deler billig og greit? Kan jeg bruke evt. deler fra en corrolla eller camry el.lig.? På forhånd takk! ps. Bra med folk med peiling. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.