Gå til innhold

Dieselpumpe timing på Primera

Ranger emnet


Volvo245TIC

Anbefalte innlegg

Strammehjulet til reima som driver dieselpumpa på min 1992 Primera 2,0D gikk i stykker... Det førte til at pumpa kom helt ut av stilling. Fikk nytt strammehjul i dag og satt det sammen slik som det stod på tegninga jeg fikk med.. men den vil ikke starte!!! Problemet mitt er at jeg vet ikke hvordan pumpa skal stå i forhold til øvre dødpunkt... Har prøvd åtte ganger nå!! begynner å bli litt lei kan man si... noen som har noen tips??

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være en låsing på pumpa... mulig en bolt med en skive på.. isåfall ta av skiva og dra til bolten når pumpa er på merket.. husk å løsne bolten igjen..når da ny reim er på plass og den ikke starter.. kan du løsne reimhjulet på pumpa og flytte på hjulet,hvis det ikke er kile der da.. men litt av gangen og husk hvem vei. da skal du få startet den... men du må få justert tenning..!!! lykke til..!!

toyota 4Runner 36"

KE70 m/bmw turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår