Gå til innhold

Spørsmål om Golf3 TDk

Ranger emnet

kuhron_razer

Anbefalte innlegg

Har en TDK som jeg tenkte jeg skulle skru opp trykket på og justere litt tilførsel av diesel... kom over denne

siden og tenkte jeg kunne prøve meg...Men når jeg skal ta for meg punkt 1 har jeg jo ikke samme topp på motoren.har et bilde her ...(stjelte et bilde av Golf 3 GTD Special happyhappy...

Hvis man sammeligner har jeg ikke de 2skruene på toppen...

Står at jeg skal åpne limit switchen...aner ikke hvor denne er da..

Noen som vet??

Lurer også på hvilke kabler jeg skal ta spenning fra når jeg skal ha lys i turbotrykkmåler.Sett litt på hovedlysbryteren for å koble meg til slik at dem blir dimmet likt med bakgrunnsys i speedometeret...men finner dem ikke riktige kabler...har målt og greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvilke kabler jeg skal ta spenning fra når jeg skal ha lys i turbotrykkmåler.Sett litt på hovedlysbryteren for å koble meg til slik at dem blir dimmet likt med bakgrunnsys i speedometeret...men finner dem ikke riktige kabler...har målt og greier

Jeg har koblet et voltmeter gjennom bryteren, og stjal strøm fra plass nr 1... Lyseblå ledning hvis jeg ikke husker helt feil...

Jording var vel plass 15 eller noe - brun kabel... Voltmeteret dimmer nå med spedolysa...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å koble slik som Sly sa, og det funket perfekt...kabelen er blå/hvit....

Men trenger hjelp til det første spørsmålet!!!

Send en PM til golf 3 GTD special her på forumet....

Han har GTD og har justert på sin....

Han kan sikkert hjelpe deg...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare det at han har så mange mailer i innboksen at han ikke : kan få fler :confused:

Men har flere spørsmål...Har kobla turteller og greier men finner ikke ut hvor jeg skal koble til på dynamo...Vet det skal være der det er merket W men finner det ikke noe sted....

Tilkoblingene på dynamo er i underkant da mener jeg å huske...

EDIT:

Gå inn på tråden hans og spør der :

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94350&page=10&pp=15

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
har liten tro på at du har utak på dynamoen til det all den tid du ikke har turteller orginalt!

Kanskje du må gå for en dynamo på høggeren, for koblingen skal være lett synlig

Langt nede i arkivet fant jeg noe intr å svare på gitt.

Med forbehold så tør jeg å si at ALLE golf 3 har turteller orginalt, og nå er det mange som vil "arrestere" meg å si nei, men noe har klokke, ja jeg har og klokke, men alle har digital turteller i speedometeret sitt. På dynaomen har du en tjukk ledning som er + til lading, så har du en kontakt med 2 ledninger, 1 ladelys og 1 til turtall.

Men for dem som nå lurer på dette digitale turtallet, så får dere det frem slik:

Ta på tenninga og la den stå på, press og hold nede nullstillings knappen for tripp teller, mens du holder denne nede, tar du tenninga av og på igjen, og du kommer da frem til en undermeny, trykk så på tripp teller knappen og bla deg frem til meny nr 7, voilà digital turteller... :oohh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er alle de andre menyene for noe egentlig a? 1 2 3 4 osv?

Har ikke idè men noe sier meg at der er nummer på noe :rolleyes: hehe Den ene er hvertfall turteller, og den andre en eller annen form for test av meter om det ikke var en mindre enhet enn meter. kanskje noen tall som du trenger ved service? bestilliung av deler? kan være så mangt, men sikkert noe vi egentlig ikke skulle visst om :)

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke idè men noe sier meg at der er nummer på noe :rolleyes: hehe Den ene er hvertfall turteller, og den andre en eller annen form for test av meter om det ikke var en mindre enhet enn meter. kanskje noen tall som du trenger ved service? bestilliung av deler? kan være så mangt, men sikkert noe vi egentlig ikke skulle visst om :)

Mener å huske at noe av det var digital speddo - eller bensinforbruke eller noe sånt...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider