Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet

Entro

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noe forslag på hvorfor ikke bilen min starter når følgende er byttet:

- Bensinpumpe

- Bensinfilter

- plugger

- fordelerlokk

- rotor

- batteri

Bilen starter litt når jeg bruker startgass(den starter med det samme, så stopper den)

noen som har no forslag på hva jeg kan gjøre??

eller er det bare og hive bilen på dynga :P eventuelt verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lekkasje, at den får falsk luft en eller annen plass.

Når min bensinpumoe gikk, så ble det en del prøving og feiling fant ut at bilen stoppet rimelig kjapt hvis det kom inn falsk luft på innsugssiden..

Sjekk over alle slangene på innsugssiden. Luftfilteret. Har du sjekka fargen på gnisten når du prøver å starte? Legg pluggen oppå dynamoen så du kan se den når du prøver.

Ellers kan det jo være at LMM er tettet igjen av skitt (luftmengdemåleren altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket LMM ? eller varmkjøringregulatoren?

Har hørt at LMM kan lage mye krøll hvis den ikke virker som den skal.

Vet desverre ikke så mye om hvordan man tester den. Men ettersom det finnes en del Passater rundt på høggerne så burde det være en smal sak å få prøvd en annen LMM. Eller rense den du har kanskje..

Du kan også dra av ALLE koplinger rundt på motoren, en etter en og plugge dem inn igjen, så du er sikker på at det er god kontakt. (slik fikk jeg start på ABSpumpa- selv om sensor(er) er dårlig(e) så virker plutselig pumpa etter at jeg gjorde det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pluggene var svarte, og hvis de lukta hydrokarboner (bensin) så kan det jo være at varmkjøringsregulatoren er ferdig..

På min bil var den dårlig etter at toppen hadde kokt tre ganger. (derfor bilen står på verksted nå) Når jeg byttet den gikk motoren mye renere..

Merket det ved at bilen luktet litt fet blanding, og at den gikk bra på kald motor med dårlig eller ikke i det hele tatt på varm motor.

Hvis tempgiveren gir signal om varm motor vil du få for mager blanding, og det liker heller ikke motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider