remiandre Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 har i helga kjørt på en skrapet vei som ristet som bare det, endel mil.. etter dette så begynte det i riste i venstre bakhjul, akkurat som om et lager skulle vært gåent. det rister litt når jeg kjører rett fram og noe helt sinnsykt når jeg svinger til høyre, jo mer jeg svinger, jo mer risting kommer, men ingen risting når jeg svinger til venstre, og nesten ikke antydning til risting når jeg kjører over 80-90. hva er dette? hvor finner jeg billige deler? lett å skifte selv? det gjelder forresten en 1991 honda crx med forhjulsdrift har også et annet lite/stort problem: når jeg kjører på lavt turtall så tikker/skraper det i motoren, lyden er helt borte når jeg står på tomgang, så det er vanskelig å høre hvor det kommer fra, heller ingen lyd når jeg gir litt gass på tomgang, lyden blir borte når turtallet passerer ca 3-3500rpm.. det kan også plutselig bli helt borte i mange mil, for så å komme tilbake.. setter stor pris på tilbakemeldinger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 heisann! Du kan jo prøve og "riste" i bakhjulet, da finner du ut om det er mye slark i lageret. ellers så kan du se etter oljelekkasjer på støtemper, eller om du har mista et avbalanseringslodd på felgen, sjekke om felgmutrene er ok, ellers så må du jekke opp bilen og sjekke for slark i foringer,stag. Motoren har jeg ikke peiling på.. men kan jo være en enkel ting som et løst deksel? ulyd fra dynamo? ulyd fra register..osv.. Har du ikke peiling, bør du snakke med et verksted.. kan bli dyrt hvis du foreksempel raser motoren pga registeret.. Christian Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 sjekka om du har is i felgen? .. skjer ofte hos meg! og da er det is i felgen som skaper en syk ubalanse! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 jeg har rista litt og kjent etter slark, den er som den skal, lik på begge sider. men is kan være greia det og. var langt inni hedmark den helga, på morran var det 25 minus : ) kaldt som fy der.. men uansett, kanskje jeg skal bytte lager i første omgang, koster ikke så mye og forholdsvis enkelt å gjøre også? ang motor: ulyd i register "opplegget" hva kan jeg se etter? har hatt av dekselet rundt reima, og sett litt, reima er stram, fine tagger og hjulene er også fine, hva kan det i så fall være der? er det også mulig at det kan være noe tull med ventilene? lyden kommer å går, og det gjør det vel ikke når det gjelder ventil problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 jeg har rista litt og kjent etter slark, den er som den skal, lik på begge sider. men is kan være greia det og. var langt inni hedmark den helga, på morran var det 25 minus : ) kaldt som fy der.. men uansett, kanskje jeg skal bytte lager i første omgang, koster ikke så mye og forholdsvis enkelt å gjøre også? ang motor: ulyd i register "opplegget" hva kan jeg se etter? har hatt av dekselet rundt reima, og sett litt, reima er stram, fine tagger og hjulene er også fine, hva kan det i så fall være der? er det også mulig at det kan være noe tull med ventilene? lyden kommer å går, og det gjør det vel ikke når det gjelder ventil problemer? Få ut all snø og is fra felgene, og ta en kjøretur, rister det like jæ...lig så er det nok et hjullager evt kast i en av felgene. Kan også være drivknute ol om det er framme... ang ulyd i motoren. hvordan høres denne lyden ut. Når ble reg reima bytta sist? kan lage vine/ule lyder om den er for stram. Det slites til, evt å få noen til å slakke litt på'n. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 den lyden er akkurat som et kjede som er slakt på et drev, den slags skrape lyd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg