Gå til innhold

Montere 2x31 bånds eq i bilen

Ranger emnet

honnings88

Anbefalte innlegg

Hei, har etter noen år som lydtekniker forelsket meg i vårt gode hjelpemiddel, Equaliseren. Dette er jo et godt verktøy når man skal justere anlegget for å tilpasse det er spesielt lytterom som forsterker eller demper enkelte frekvenser mer enn andre. Hvordan skulle man gått gram for å koble opp dette ? Planen hadde vært å ha eq'en i hanskerommet med en 12-230V trasnformator som jeg har liggende. Spilleren er en Pioneer DEH-P8600, er jo eq på den men ønsker mer kontroll. Og liker de små faderene som en rackmonterbar Eq har.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sansynlig vil du få støy.. da de ikke er forbred til bruk i bil... dette krever andre jordings mønstre rundt lyd delen, symetriske spenning og inngang/utgangs impedanser. Men prøv for all del, kan hende du er heldig og det vil fungere, noe annet er at en "vanlig" analog EQ gir en del støy, men Audio Control og Phoenix Gold hadde meget gode og bra analoge EQ.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støy er det værste jeg vet, så da dropper jeg heller hele ideen. Synes bare at det kunne vært ganske gromt å ha en slik eq i hanskerommet. he he

Har ikke Audiobahn en slik EQ i sortimentet sitt da ???

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt hende... men jeg tenkte mer på disse her da og den "mest kjent" er nok de hvite modelene EQL serien....PPI hadde en ganske bra og men er vel Phoenix G og Audio Control de mest brukte i konkurranse sammenheng. :usa:

dq1vf8.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider