Gå til innhold

Spørsmål ang frontrute på Opel Vectra.

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et par spørsmål angående en Vectra.

Hva koster det for en ny frontrute? Og hva koster det å skifte den?

Får man eu-godkjent en bil med en sprekk i frontruta? Er snakk om en liten sprekk etter steinsprut.

På forhånd, Takk for all respons :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har et par spørsmål angående en Vectra.

Hva koster det for en ny frontrute? Og hva koster det å skifte den?

Får man eu-godkjent en bil med en sprekk i frontruta? Er snakk om en liten sprekk etter steinsprut.

På forhånd, Takk for all respons :)

Et lite tips.. reis innom en rutesjappe og spør de :) DE kan nok gi deg et mer enn kvalifisert svar på begge spm.

Bare vær obs på at det er store variasjoner i pris hos de forskjellige bilglass stedene.

Vi sjekka pris på rute til en Corsa for noen dager siden... da var det et karroseriverksted som kom best ut.

Men, reis innom og få de til å se på ruta di... dette gjør de gratis om de ikke er veldig opptatte, også er det bare å ta gule sider fatt og ringe rundt etter beste pris etterpå om du må bytte den :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt så får du nok det beste svaret hos ein bilglass forhandler!

Men kan jo nevne at eg fikk annmerkning på eu på slitt frontrute, det første firmaet ville ikkje slipe den fordi det var ein ørliten steinsprut i den.(ca 5mm i diameter)

De skulle då ha 4000 for ny rute ink. montering!

Reiste over fjorden til Riis bilglass i Åsane(rett uttafor bergen), der fiksa de steinspruten og slipte ruta. Sparte gode 3000 på den:)

Så viss steinspruten ikkje er for stor kan den fikses..........

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sprekk i min frontrute jeg også. hørte med 2forsjellige bilglass firma hvor myje de skulle ha for ruten og arbeid. for min bil opel vectra a må jeg ut med 2000,- å d er med arbeid.

Det har myje å si hvilken forsikring du har på bilen når d gjelder pris

89"VW Golf 1.8 Sport-->lowrideren (KNUST) Selges i deler!!!!

95"Opel vectra 2.0i16v-->Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider